تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814437084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه چیز در مورد کمد و کابینت چوبی


واضح آرشیو وب فارسی::

این روزها کابینت چوبی و سبک‌های کلاسیک و ممبران به یکی از پرطرفدار‌ترین کابینت‌های آشپزخانه تبدیل شده اند و مهمترین دلیل آن تغییر سبک و سیاق طراحی ساختمان‌های امروزی است. در حال حاضر نمای بیرونی بیشتر ساختمان‌ها لوکس و مطرح به سبک رومی با ستون‌های بلند حکاکی شده طراحی و ساخته می‌شود و به تناسب آن اغلب معماران و طراحان داخلی قسمت‌های داخلی واحد‌های مسکونی و تجاری را به سبک کلاسیک طراحی می‌کنند.

 کابینت کلاسیک چیست؟

کابینت کلاسیک به سبک خاصی از کابینت آشپزخانه گفته می شود که طراحی شبیه به بناهای تاریخی روم و یونان باستان دارد و غالباً از چوب طبیعی تولید می‌شود که با استفاده از ماشین آلات و دستگاه‌های مخصوص فرم دهی و مونتاژ می‌شوند. رنگ‌های سفید و خود‌رنگ از رنگ‌هایی هستند که طرفداران بیشتری دارند.

مهم ترین ویژگی های ظاهری کابینت سبک کلاسیک عبارتند از :

· استفاده از چوب یا روکش چوب و رنگ مخصوص بجای ورق های ام دی اف ملامینه رنگی

· وجود منبت کاری در سرستون ها و همچنین درب ها و ستون های ابزار خورده و طرح دار

· داشتن تاج دو یا چند پله و حجیم

استفاده از چوب چه مزایایی دارد؟

در طراحی دکوراسیون ویلا‌ها و آپارتمان‌های لوکس استفاده از چوب طبیعی کاملاً رایج است. مزیت استفاده از دکوراسیون چوبی زیبایی و طول عمر بالاست. از دیگر مزایای بکار گیری چوب در دکوراسیون داخلی انعطاف پذیر بودن آن است. این خاصیت باعث می‌شود طرح مورد نظر دقیقاً بر اساس سلیقه‌ی مشتریان و اندازه‌ی فضا (با کمترین هدر رفت) پیاده سازی شود. مهم‌ترین و بهترین چوب‌هایی که در طراحی دکوراسیون کاربرد بیشتری دارند چوب‌های راش، بلوط و گردو هستند که به صورت گذرا در مورد هر‌یک توضیح کوتاهی ارائه خواهیم کرد.

1) چوب راش

چوب راش خام به رنگ صورتی و مایل به قرمز می باشد و کیفیت مناسبی برای تولید انواع کابینت سبک رومی و حتی مدرن دارد. معمولا کابینت چوب راش از دوام بالایی برخوردار است و طول عمر بالایی دارد ضمن اینکه به نسبت سایر کابینت‌های چوبی قیمت مناسب تری هم دارد.

1. استحکام قابل قبول

2. طرح و نقش زیبا

3. قیمت مقرون بصرفه

2)چوب بلوط

دو مدل بلوط در بازار یافت می شود، بلوط قرمز و بلوط سفید که هر دو کیفیت بسیار بالایی دارند اما چوب بلوط سفید قیمت و کیفیت بالاتری دارد و کمتر یافت می‌شود. کابینت چوب بلوط جزو پر تقاضا ترین کابینت‌های چوبی است بدلیل اینکه در ساخت کابینت سفید معمولا از چوب و روکش بلوط استفاده می کنند.

1. شکل پذیری عالی

2. مستحکم و پایدار

3. رنگ پذیری عالی (گزینه ای مناسب برای کابینت کلاسیک سفید )

3)چوب گردو

چوب گردو هم از معدود کابینت‌هایی است که هیچگاه از مد نمی افتد و کیفیت بسیار بالایی دارد. قیمت کابینت تمام چوب گردو بالاتر از راش و بلوط است و برای کاهش هزینه ها در بیشتر موارد از روکش چوب گردو برای تولید کابینت آشپزخانه چوبی استفاده می کنند.

1. زیبایی بی نظیر

2. قابلیت فرم پذیری مناسب

3. رنگ متمایز و جذاب

 




عوامل موثر بر قیمت کابینت و کمد

کمد دیواری و کابینت از جنبه های مختلف شباهت‌های زیادی باهم دارند. یکی از این شباهت‌ها، تمام ام دی اف ساخته شدن بدنه کمد و کابینت هم به جهت کاهش هزینه‌های تمام شده و هم افزایش استحکام و سایر ملاحظات فنی است. قیمت محصولات چوبی مختلف از جمله کمد دیواری و کابینت آشپزخانه به خیلی از عوامل بستگی دارد. برای مثال چوب‌های مختلف از جمله راش، توسکا، افرا، بلوط، گردو، ملچ و گیلاس از نظر ساختاری و خواص فیزیکی تفاوت‌های زیادی باهم دارند. وجود این تفاوت‌ها باعث می‌شود که قیمت هر یک از آن‌ها با یکدیگر متفاوت باشد. به شکل کلی مهم‌ترین گزینه‌هایی که در قیمت فرآورده‌های چوبی تاثیر زیادی دارند، عبارتند از :

1. جنس متریال بکار رفته (ایرانی یا خارجی بودن)

2. نوع رنگ استفاده شده

3. چگونگی طراحی (ساده یا پیچیده بودن کار)

4. قیمت مواد اولیه مصرفی و یراق

5. نرخ ارز (بسیاری از یراق آلات و متریال بکار رفته در کابینت وارداتی است و با نرخ ارز ارتباط مستقیم دارند)

 

دکوراسیون اُرسی

شرکت طراحی دکوراسیون اُرسی حدود 15 سال در زمینه تولید انواع مصنوعات چوبی فعالیت دارد و با در اختیار داشتن سالن تولید به مساحت 2000 متر مربع و شوروم اختصاصی جهت بازدید مشتریان گرامی از نمونه کارها در منطقه فرمانیه و خیابان اندرزگو تهران جزو معدود شرکت هایی است که بشکل آکادمیک و تخصصی و با بکار گیری دانش فنی اهالی فن و نجاران حرفه ای در زمینه تولید انواع دکوراسیون چوبی فعالیت دارد. محصولات دکوراسیون اُرسی عبارتند از:

1. کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک و مدرن

2. کابینت روکش چوب و تمام چوب

3. طراحی و اجرای دکور TV

4. ساخت و نصب قرنیز و دیوارکوب چوبی

5. تولید کتابخانه، تختخواب و کمد چوبی

6. ساخت انواع کابینت روشویی چوبی

 

 

 







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2315]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن