تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818110476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشستن طولانی‌مدت چه عوارضی به همراه دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نشستن طولانی‌مدت چه عوارضی به همراه دارد؟
نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد، نشستن بیش از حد و مداوم منجر به چاقی و اضافه‌وزن و در نهایت بروز دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد، نشستن بیش از حد و مداوم منجر به چاقی و اضافه‌وزن و در نهایت بروز دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی می‌شود. 


بر اساس این مطالعه، افرادی که طولانی‌مدت می‌نشینند، بیشترین میزان چربی احشایی را دارند و به نسبت دیگران بیشتر در معرض خطر هستند. 


محققان این مطالعه باور دارند، نشستن منجر به تجمع چربی در اطراف کبد، پانکراس و کلیه می‌شود و همین موضوع با افزایش احتمال دیابت همراه است. 


سرپرست و محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «هر چقدر مدت زمان نشستن افراد بیشتر باشد، احتمال ابتلا به دیابت افزایش می‌یابد و این موضوع بدون در نظر گرفتن میزان ورزش خواهد بود؛ به این منظور که حتی اگر افراد فعالیت فیزیکی داشته باشند باید از نشستن‌های مداوم پرهیز کنند».


به گفته دکتر جو هانسون در دانشگاه لستر و یکی دیگر از محققان این پژوهش، نشستن طولانی‌مدت با افزایش احتمال سرطان و سکته مغزی نیز ارتباط مستقیم دارد. 


همچنین نشستن طولانی‌مدت با افزایش فشار خون و کلسترول ارتباط دارد؛ این دو عامل خطر بروز حمله قلبی را بالا می‌برد؛ در عوض، فعالیت بدنی عملکرد رگ‌ها را بهبود می‌بخشد و باعث تنظیم ضربان قلب می‌شود که جریان خون در رگ‌ها را سریع تر می‌کند.


منبع: فارس





۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن