تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817345255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جدیت دولت و مجلس برای حذف غیر مجازها


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: جدیت دولت و مجلس برای حذف غیر مجازها
حمید رضا تهرانفر، معاون سابق نظارت بانک مرکزی ، پیش‌تر در این باره گفته بود : 15 درصد از کل نقدینگی موجود در کشور، در اختیار 6 موسسه مالی و اعتباری غیر مجاز است.غیر مجازها بیشترین حجم نقدینگی موجود در کشور را در اختیار دارند.
پول‌نیوز-دوباره غیر مجاز ها یکه تاز  اخبار رسانه‌ها شده‌اند.  چند روزی است اخبار موسسات مالی و اعتباری، وضعیت سپرده‌های مردم و زمان بازپرداخت آنها،  داغ شده است. مسئولان هم این روزها بیش از هر زمان دیگری به تکاپو افتاده‌اند تا هر چه سریع‌تر آتشی که موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز،  در زندگی مردم به پا روشن کرده‌اند را خاموش کنند. مسئولان بیش از هر نکته دیگری نگران هستند تا غیر مجازها هر چه زود تر به مردم  معرفی شوند؛ راه  طولانی در پیش است. چرا که گفته می‌شود 7 هزار موسسه مالی و اعتباری غیر مجاز  در بازار غیر متشکل پولی کشور فعال هستند. غیر مجازها بیشترین حجم نقدینگی موجود در کشور را در اختیار دارند.   حمید رضا تهرانفر، معاون سابق نظارت بانک مرکزی ، پیش‌تر در این باره گفته بود : 15 درصد از کل نقدینگی موجود در کشور،  در اختیار 6 موسسه مالی و اعتباری غیر مجاز است.   
حالا  امروز بانک مرکزی نام یکی  از آنها را فاش  و اعلام کرد: «موسسه قرض‌الحسنه خاتم‌الانبیا» مجوز فعالیت ندارد.  این روندی است که بانک  مرکزی از زمان شروع به کار دولت یازدهم آغاز کرد و هنوز هم ادامه دارد. درست از همان زمان که به یکباره اعلام شد حجم نقدینگی موجود در کشور از مرز هزار هزار میلیارد تومان گذشته است، بانک مرکزی اعلام کرد دلیل این اتفاق حسابرسی شدن سپرده‌های موسسات مالی و اعتباری است. 
 
کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند این حجم از نقدینگی سال‌ها در سکوت و بی خبری مسئولان و همچنین رسانه‌ها، در اختیار موسساتی قرار داشته که بسیاری از آنها فاقد مجوز فعالیت هستند.» تیرماه سال جاری بود که معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت : «اسامی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز باید 13 سال گذشته اعلام می‌شد و بانک مرکزی باید برای نظارت ضعیف خود بر روی این موسسات پاسخگو باشد.» 
 
به هرحال امروز هم جلسه‌ای غیر علنی در مجلس شورای اسلامی با حضور ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی و حسینعلی امیری،  معاون پارلمانی رئیس جمهور  و جمعی از نمایندگان  مردم برگزار شده است که هر چه سریعتر برای رفع بحرانی که این موسسات در اقتصاد ایجاد کرده‌اند تصمیم‌گیری شود.  قرار است در این نشست ولی‌الله سیف گزارشی را درباره مشکلات موسسات مالی به نمایندگان ارائه کند.


تاریخ انتشار: ۰۷:۲۲ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - 28 November 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن