تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796834990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علی میرفتاح: این ساختمان ها قابل دفاع نیستند/ اسم مهر را نیاوریم و کار سیاسی نکنیم


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: علی میرفتاح: این ساختمان ها قابل دفاع نیستند/ اسم مهر را نیاوریم و کار سیاسی نکنیم


یکی، دو روزنامه و بعضی اشخاص محترم، سفت و سخت ایستاده‌اند که در مسکن مهر، در جریان زلزله، دو نفر بیشتر به رحمت خدا نرفته اند. آماری که مسوولان امر می‌دهند، پنجاه برابر این دو نفر است. از ته دل آرزو می‌کنم حرف طرفداران مسکن مهر درست باشد و حتی همین دو جان گرامی هم زیر آوار نرفته باشند.

علی میرفتاح در اعتماد نوشت: متاسفانه زلزله کور است و اعتنایی به مناسبات سیاسی ما ندارد. در زلزله قبلی، یادتان باشد دیواری که عکس دکتر احمدی‌نژاد بر آن آویخته بود، صحیح و سالم و استوار مانده بود. یکی از مسوولان محترم – که همچنان مسوول محترم باقی مانده – فرصت را مغتنم شمرده بود و گفته بود قریب به این مضمون که «احمدی‌نژاد بره تو عکس،‌عکس بره پا دیوار اون دیوار دیگه نمی‌ریزه.» گویی زلزله از روی دکتر احمدی‌نژاد شرم داشت تا آوارش کند. اگر واقعا زلزله گرایش سیاسی داشت، من پیشقدم می‌شدم و روی همه دیوارها عکس می‌چسباندم. حتی محض گمراهی زلزله، روی ساختمان‌های معمولی تابلوی مهر می‌زدم تا راهش را کج کند و یک طرف دیگر برود. اما همه می‌دانیم این حرف‌ها شوخی است و خشم طبیعت چنان سهمگین است که تمام تمناهای سیاسی ما تا به قوزک پایش هم نمی‌رسد. از این طرف هم دشمنی با مسکن مهر موجه نیست. اصلا بحث بر سر مهر یا قهر نیست. زلزله ربطی به دولت سابق و لاحق ندارد.

در ژاپن زلزله متواتر می‌آید و هیچ‌کدام از ساختمان‌های آنجا این بلا سرشان نمی‌آید که سرِ ساختمان‌های ما. دلیلش چیزی نیست جز شکوه مهندسی و کار عالمانه. شما یک نگاهی به ساختمان‌های به جا مانده از زلزله کرمانشاه بیندازید؛ هر چقدر هم که بخواهید پابرجا ماندن ستون‌های اصلی را به رخ بکشید، در مجموع چیز قابل دفاعی نمی‌بینید. نیازی به تخصص نیست. افراد عامی هم می‌فهمند که پیمانکاران محترم از مواد و مصالح کم گذاشته‌اند و از یک جایی به بعد سرهم‌بندی کرده‌اند.

قدیم به این نوع معماری می‌گفتند «بساز و بفروش» و بعدها آن را تغییر نام دادند به بساز و بنداز یا بنداز و در رو. اسم مهر را نیاوریم و کار سیاسی نکنیم. این آپارتمان‌هایی که عکس‌شان را می‌بینیم چیزهایی نیستند که بشود از آنها دفاع کرد و پای مهندسی‌شان ایستاد. احتیاج به زلزله نیست تا نواقص آپارتمان‌سازی انبوه این سالیان را عیان سازد.

در این ساختمان‌ها یک هفته زندگی کنید، حساب کار دست‌تان می‌آید. کسی که در این آپارتمان‌ها زندگی می‌کند از سر ناچاری زندگی می‌کند و شک نکنید اگر زورش برسد جاهای دیگری را انتخاب می‌کند.... اما از آن طرف مردم را نباید ترساند. توی دل مردم را نباید خالی کرد و بی‌جهت نباید خواب را به چشم ساکنان این نوع مسکن حرام کرد. در عوض باید راه تکرار بر خطر را بست و از مهندس‌های زبده و خبره خواست تا فکری بکنند و مقاوم‌سازی مسکن مهر یا هر مسکن دیگر را در دستور کار قرار بدهند. در واقع مسکن مهر را که نمی‌شود و نباید وجه‌المناقشه قرار داد و سر قربانیانش بحث کرد.

موضوع ساده‌تر از این حرف‌هاست. این زلزله که آمد شوربختانه آخرین زلزله نیست. ترس ما از این است که زبانم لال در زلزله بعدی هم همین دعواها را تکرار کنیم و گناه را به گردن هم بیندازیم. می‌شود جلوی خطر را گرفت. می‌شود جلوی این نوع بساز و بندازی‌ها را گرفت و به مدد علم و فن و تجربه، خرابه‌های زلزله را به حداقل رساند.

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - 20 November 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن