تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797770124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان میراث فرهنگی:‌ کاشى‌های ماندگار، طرحی برای تکریم مفاخر و مشاهیرِ معاصر ایران/ این طرح فارغ از سیاست‌زدگی در حال اجرا بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سازمان میراث فرهنگی:‌ کاشى‌های ماندگار، طرحی برای تکریم مفاخر و مشاهیرِ معاصر ایران/ این طرح فارغ از سیاست‌زدگی در حال اجرا بوده است
روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد نصب کاشی‌های ماندگار توضیحاتی را ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز : مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طرحِ کاشى‌های ماندگار با هدف معرفى خانه‌هاى مشاهیر، مفاخر، هنرمندان، سیاستمداران، علما و دانشمندان، ورزشکاران و نام‌‌آوران کشورمان فارغ از دسته‌بندی‌ها و جهت‌گیری‌ها، اقدامی در جهت هویت‌بخشی فرهنگی به شهرهایمان است.


آنچه در این طرح مدنظر است حفظ سرمایه‌های فرهنگی کشورمان با اعطای شاخصه‌ای برای شناسایی است تا در کنار تکریم این مفاخر و مشاهیر، فرزندان این مرزوبوم از اهمیت جایگاه اجتماعی این بزرگان که در تاریخِ فرهنگى، اجتماعى و سیاسى ایران نقش منحصربفرد یا مؤثرى داشته‌اند، آگاه شوند.


بر این اساس، سازمان میراث فرهنگی کشورمان به پاس خدمات مشاهیر و مفاخر از سال گذشته با اقبال خوب مردمی نصب کاشى بر سر در خانه‌های مشاهیر و مفاخر کشور را آغاز کرد.


در این طرح، شخصیت‌هایی شامل چهره‌های ماندگار، شاخص و تاثیرگذار در یک رسته فرهنگى که در دوره فعالیت خود مرزهای جدیدی در فرهنگ کشور ترسیم کرده یا در جهت حفظ و حراست از یک یا چند حوزه میراث هنری، فرهنگی و معنوی ایران تلاش کرده‌‌اند، شناسایی شده و طی مراسمی با حضور مسئولان نسبت به نصب کاشی ماندگار بر سر در خانه آنان اقدام می‌‌شود.


اولین کاشی ٢٨ اردیبهشت ٩٦ (روز جهانی موزه) اولین روز از هفته میراث فرهنگی به درب منزل ایران درودی نصب شد و جواد مجابی، ناصر مسعودی (گیلان)، عباس کیارستمی، نادر ابراهیمی، مسعود عربشاهی، هادی سیف، منوچهر طریقی، سیروس ابراهیم‌‌زاده، ابراهیم یونسی، سیدمحمد محیط طباطبایی، شهریار عدل، احمدرضا احمدی، ابراهیم حقیقی، قیصر امین‌‌پور، علامه محمدتقی جعفری، داوود رشیدی، احترام برومند، عثمان محمدپرست (خراسان رضوی)، محمدعلی سپانلو، محمود دولت‌آبادی، علی‌اکبر درویشیان، مسعود آذرنوش، احمد فتوت ( همدان)، ابراهیم دهگان (مرکزی)، محمدرضا محتاط (مرکزی)، کیخسرو پورناظری، احمد باربد (یزد)، علی‌اکبر شریعتی (یزد)، محمود رهبران (یزد)، ابوالحسن خوشرو (مازندران)، سوری (مرکزی)، داوود میرباقری و دکتر حسن روحانی (سمنان) بزرگانی هستند که تاکنون در این طرح بر سر در خانه‌‌هایشان کاشی ماندگار نصب شده است.


همچنین ١٤٠ کاشی ماندگار دیگر نیز ساخته شده و به منظور پیگیری کنوانسیون ٢٠٠٣ یونسکو و برای پاسداری از میراث ناملموس بشری، از این تعداد ٢٢ کاشی در تهران و ١١٨ کاشی در شهرستان‌ها برای حفظ و شناساندن مفاخر و مشاهیر نصب خواهد شد.


در این طرح ملی نحوه انتخاب چهرهای شاخص هر استان براساس تصمیمات مدیران کل میراث فرهنگی با همراهی و کمک استانداری و مسئولان ارشاد استان‌هاست.


گفتنی است نصب کاشی ماندگار بر سر در خانه‌های مشاهیر و مفاخر علمی، فرهنگی، دینی و مذهبی قدردانی کوچکی از این افراد و راهی برای حفظ فرهنگ‌های دیرینه کشورمان است. در گذشته در هر محله و کوی و برزن خانه های بزرگان، ادبا، معتمدان، روحانیون و حکماء مورد تکریم مردم شهر بوده اما با بزرگ شدن شهرها شاید شناسایی و معرفی محل سکونت این افراد یادآور خدمات ارزشمند آنان به مردم و کاری مثبت در اذهان فرزندانمان باشد تا با مرور خدمات این انسان‌های بزرگ ضمن تقویت روحیه وطن‌دوستی به پاسداشت ارزش‌های فرهنگی و میراثی کشور و تکریم این داشته‌های غیر قابل تکرار ترغیب شوند.


کاشی‌های ماندگار؛ اقدامی صرفا فرهنگی به منظور تکریم یادگارهای هنری، اندیشمندان، عالمان، ورزشکاران و به طور کلی تاثیرگذاران در تاریخ کهن این مرز و بوم است که فارغ از سیاست‌زدگی در حال اجرا بوده و امید است فرهیختگان و هنراندیشان و بزرگان از آن حمایت کنند.


منبع: ایلنا




۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن