تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797069954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز طرح رجیستری از روز جمعه / جلوگیری از زیان 625 میلیون دلاری دولت


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: آغاز طرح رجیستری از روز جمعه / جلوگیری از زیان 625 میلیون دلاری دولت
طرح ملی «ثبت گوشی در شبکه و یا احراز اصالت تلفن همراه» موسوم به «رجیستری» از روز جمعه 28 مهرماه اجرا می شود.

آغاز طرح رجیستری از روز جمعه / جلوگیری از زیان 625 میلیون دلاری دولت
مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سال گذشته دولت از محل قاچاق تلفن همراه به کشور متحمل زیان دستکم ۶۲۵ میلیون دلاری شد که اجرای طرح رجیستری از چنین ضرری جلوگیری خوهد کرد.
 
به گزارش عصرایران به نقل از اقتصاد پنهان، «حمیدرضا دهقانی‌نیا» امروز (چهارشنبه) در نشست خبری آغاز اجرای طرح ملی «ثبت گوشی در شبکه و یا احراز اصالت تلفن همراه» موسوم به «رجیستری» در محل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: نیاز سالیانه کشور به گوشی‌های تلفن همراه نو بین 10 تا 12 میلیون دستگاه است؛ از این تعداد یک میلیون دستگاه در داخل تولید می‌شود.
 
به گفته این مقام مسؤول، مطابق آمارها ظرفیت تولید داخل گوشی های تلفن همراه بین یک میلیون و 200 هزار تا 2 میلیون دستگاه در سال است و به این ترتیب می توان گفت بیش از 9 میلیون دستگاه نیاز بازار از طریق واردات تامین می شود که 90 درصد آن قاچاق است.
 
وی بیان داشت: حدود 15 درصد حقوق دولتی واردات مشتمل بر پنج درصد کف تعرفه ورودی تلفن همراه، 9 درصد ارزش افزوده و یک تا 2 درصد سایر هزینه ها، با واردات قاچاق از دست می رود که برآوردها در سال 95 مبلغی نزدیک به 625 میلیون دلار (بیش از 20 هزار میلیارد ریال) بود.
 
دهقانی نیا ادامه داد: اگر به این ارقام، قاچاق تبلت، مودم و سایر تجهیزات را بیافزاییم، زیان حاکمیت از این محل به مراتب بیشتر خواهد شد.
 
وی سایر مشکلات قاچاق را علاوه بر پرداخت نکردن حقوق گمرکی و مالیات، ضربه شدید به تولید ملی، عدم رقابت پذیری تولیدکنندگان و برخوردار نبودن این گوشی ها از استاندارد تشعشعات مضر (SAR) برشمرد که در مورد آخر، حتی گوشی هایی با SAR 14 برابر حد استاندارد نیز کف شده است.
 
استاندارد تشعشعات مضر (SAR) گوشی های تلفن همراه بین 1.4 تا 1.6 وات در هر کیلوگرم است.

مزایای طرح رجیستری
 
مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: حفظ سلامت کاربران، کسب حقوق ورودی برای دولت، جلوگیری از فروش گوشی های سرقتی و برخورداری از گارانتی و خدمات پس از فروش، از جمله مزایای این طرح است که بتدریج حاصل خواهد شد.
 
وی ادامه داد: مطابق آمارها حدود 15 شرکت مجوز تولید گوشی تلفن همراه در کشور دارند که اجرای طرح رجیستری می تواند بستری برای سرمایه گذاری و افزایش تولید داخل این محصولات باشد.
 
دهقانی نیا، تلفن همراه را به مثابه انگشت ششم افراد توصیف کرد که حاوی اطلاعات مختلف فردی، خانوادگی و هویتی اشخاص است، اما هر آن امکان لو رفتن (درز) این اطلاعات وجود دارد؛ در صورتی که با اجرای طرح رجستری این اثر انگشت به صورت عینی تحقق می یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: چنین طرحی در کشورهای جمهوری آذربایجان، کلمبیا، مصر، ترکیه، هند، سری لانکا و اوگاندا نیز اجرایی شده و در کشورهای اروپایی به شکل دیگری به اجرا در آمده است.

اجرای گام به گام طرح رجیستری
 
مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی کردن طرح رجیستری از حدود 2 سال پیش با دعودت از انجمن ها و اتحادیه های مربوط و ارائه آموزش های لازم به آنها، یادآوری کرد: یکی از دغدغه های مطرح شده از سوی اصناف، احتمال کمیابی گوشی تلفن همراه در بازار بود.
 
وی توضیح داد: اگر همه تجهیزات مرتبط با این صنعت به یکباره زیر بار این طرح می رفتند، احتمال متأثر شدن افرادی که رزق و روزی شان از این طریق حاصل می شد، وجود داشت، اما با هماهنگی های به عمل آمده این طرح به صورت گام به گام اجرایی خواهد شد تا افراد و فعالان این صنف خود را با آن تطبیق دهند.
 
دهقانی نیا تصریح کرد: هر کس که با این طرح همراه باشد، منفعت بیشتری عایدش خواهد شد.
وی اظهار داشت: وقتی این طرح با همراهی فعالان این عرصه بویژه انجمن واردکنندگان گوشی تلفن همراه و تبلت اجرایی شود، به هیچ عنوان نظم بازار بهم نخواهد خورد و مشکلی در عرضه و تقاضا پیش نمی آید.
 
این مقام مسؤول با اشاره به طرحی مشابه در سال 85 که فقط بر اساس شناسه IMEI اجرایی شده بود، یادآوری کرد: این شناسه به راحتی قابل جعل بود، اما در طرح رجیستری چند «کلید کد» وجود دارد که هر یک از آنها بر عهده دستگاهی خاص قرار داده شده که هر گونه جعل را بسیار دشوار می سازد.

مردم نگران گوشی های در دست خود نباشند
 
وی خاطرنشان کرد: مردم نگران گوشی های در دست خود نباشند، زیرا خدمات این گوشی ها به روال سابق دریافت خواهد شد.
 
دهقانی نیا هشدار داد: افراد به هیچ عنوان نباید هزینه ای بابت طرح رجستری پرداخت کنند و اگر برخی هزینه ای بابت این موضوع مطاله کردند، پرداخت نکنند.
 
وی تاکید کرد: گوشی های موجود در بازار حتی گوشی های قاچاق، پس از اجرای طرح رجیستری باید خود را با آن هماهنگ کنند.
 
مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: این طرح به صورت گام به گام، مدل به مدل و برند به برند برای گوشی های مختلف اجرایی می شود تا کسی که در حلقه آخر قرار دارد، زیر پای قاچاقچی له نشود.
 
به گفته وی، وقتی افراد با طرح همراه شوند، فقط می توانند مدل هایی از تلفن همراه که مشمول طرح رجیستری می شود را به فروش برسانند.
 
مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: افرادی که از روز شنبه 29 مهرماه آینده برای خرید گوشی تلفن همراه به بازار مراجعه می کنند، باید از ثبت آن در سامانه طراحی شده اطمینان یابند.
 
به گفته این مسؤول، بر اساس مدل‌هایی که بتدریج اعلام می‌شود هر خریدار باید کد IMEI را که در داخل گوشی و پشت باطری آن قرار دارد را با کد درج شده بر روی جعبه تطبیق داده و سپس اصالت آن را با سامانه مربوطه تطبیق دهد.
 
وی تاکید کرد: خریداران باید از اصالت کالا مطمئن شوند تا از خرید کالاهایی که در فهرست خاکستری قرار داشته یا فروش آنها ممنوع است، جلوگیری شود.
 
دهقانی نیا ادامه داد: گوشی‌های تلفن همراهی که به صورت مسافری یا انفرادی وارد کشور می‌شوند یک ماه برای رجیستر شدن در سامانه مهلت دارند، اما افراد عادی که برای خرید کالا به فروشگاه‌ها مراجعه می ‌کنند باید از اصالت کالا مطمئن و اجازه ندهند حتی آن گوشی در فهرست خاکستری که یک ماه برای انطباق با شرایط جدید مهلت دارد، قرار گیرد.

محصولات اپل
 
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که گوشی‌های آیفون فاقد نمایندگی رسمی از مبدأ تولید در ایران هستند، سازمان حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کننده با ورود به این موضوع، مجوزهای مربوطه را به یک سری شرکت ها و واردکنندگان داد که بر همین اساس به عنوان واردکننده رسمی شناخته خواهند شد.
 
دهقانی نیا یادآور شد: اکنون بیش از 30 شرکت، نمایندگی رسمی واردات تلفن همراه به کشور را بر عهده دارند که اسامی آنها در سایت اطلاع رسانی مرکز اصناف ایران موجود است.
 
وی اظهار داشت: برند اپل نیز به دلیل تحریم ها، در ایران نمایندگی ندارد، اما به برخی شرکت ها که توانایی ارائه خدمات پس از فروش دارند اجازه واردات این نوع از گوشی ها داده می شود.
 
این مقام مسئول در خاتمه تصریح کرد: با اجرای طرح رجیستری، پارادایم اقتصاد کشور در خصوص تلفن همراه در زمینه واردات، خرید، فروش و استفاده از آنها، همچنین واردات این کالاها به صورت مسافری دستخوش تحول خواهد شد و با شفاف شدن فرآیندها، سهم هر کس از تامین بازار به روشنی مشخص خواهد شد.

طرح ملی ثبت گوشی‌های تلفن همراه موسوم به رجیستری به منظور مقابله با قاچاق این کالا از برنامه‌های مصوب ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
 
این طرح از 28 مهرماه اجرا می شود.


تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - 18 October 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن