تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817784240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میوه های خشک چه خاصیتی برای بدن دارند؟


واضح آرشیو وب فارسی:گیل نگاه:

گیل نگاه: احتمالا شما هم ممکن است بارها پس از حضور در آجیل فروشی ها و یا مراکز مختلف خرید، در هنگام مواجه شدن با قیمت بالای میوه خشک، از خودتان پرسیده اید که این میوه های خشک شده چه خاصیتی برای انسان و بدن دارند؟
به نقل از سی ان ان، زمانی که آب از میوه‌ها حذف می‌شود، مواد مغذی و فیبر مورد نظر آن‌ها باقی می‌ماند. برای مقایسه میوه‌های تازه و میوه‌های خشک باید این موضوع را بیان کرد که نیم فنجان زردآلوی خشک دارای نیمی از ۴٫۷ گرم فیبر می‌باشد، اما همان میزان در تکه‌هایی از زردآلوی تازه حاوی ۱٫۶ گرم فیبر می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت میوه‌های خشک منبع غنی از آنتی اکسیدان، اسید فولیک و ویتامین ب ۶ به شمار می‌روند.یک مطالعه‌ اپیدمیولوژیک که روی بیش از ۱۳۰۰۰ نفر انجام شده بود نشان داد، افرادی که دریافته‌اند که خوردن میوه‌ی خشک دارای مواد مغذی بیشتری است، دارای وزن کمتری هستند در مقایسه با کسانی که میوه‌ی خشک مصرف نمی‌کنند.با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که قند‌های طبیعی در میوه‌های خشک بیشتر وجود دارند، که لزوما نگرانی را برای عموم به همراه نداشته و حتی می‌توانند برای ورزشکاران که نیاز به سوخت سریع دارند مفید باشند. اما این موضوع می‌تواند برای کسانی که دائما مراقب قند، کربوهیدرات و کالری خود هستند، مسئله باشد. به عنوان نمونه، یک فنجان انگور ۲۳ گرم قند و ۱۰۴ کالری دارد، اما یک فنجان کشمش ۱۱۶ گرم شکردارد! و ۵۰۳ کالری! پنج برابر مقدار اصلی.دستور العمل‌های تغذیه‌ ایالت متحده، مصرف روزانه ۲ نصف فنجان میوه‌ خشک را توصیه می‌کند، به این معنا که نصف فنجان میوه‌ی خشک دارای ارزش غذایی برابر ۱ فنجان است.برای افرادی که دیابتی هستند و مراقب مصرف کربوهیدرات‌ها در طول روزمی باشند قوانین مختلفی وجود دارد.لُری زانینی، متخصص معتبر تغزیه و مددکار دیابت، می‌گوید:«بسیاری از متخصصین تغذیه و مددکاران دیابت توصیه می‌کنند که دو قاشق غذاخوری میوه‌ی خشک به اندازه (۱۵ گرم) کربوهیدرات می‌باشد». به عنوان مثال، ۲ قاشق غذاخوری کشمش معادل ۱۵ گرم کربوهیدرات است، اما برای همان مقدار کربوهیدرات، شما می‌توانید نصف فنجان انگور قرمز و یا نصف یک گرمک را میل نمایید.به طور کلی، میوه‌ خشک می‌تواند یک منبع مغذی، مناسب و قابل حمل باشد، به ویژه زمانی که با آجیل ترکیب شده باشد و به عنوان یک مخلوط مغذی مصرف شود. اما اگر قند، کربوهیدرات و کالری آن برایتان مسئله ای نگران کننده است، مقدار کمتری را میل نمایید.همچنین مصرف میوه‌های خشکی را که حاوی قند افزودنی و یا دارای لایه‌ای از شکر هستند مانند حلقه‌های آناناس خشک شده و یا میوه‌های دیگر را محدود کنید. در نهایت، اگر شما به سولفیت‌ها حساسیت دارید و یا مبتلا به آسم هستید، برندهای ارگانیک میوه‌های خشک را انتخاب کنید که حاوی دی اکسید گوگرد، نگهدارنده نمی باشند.

۱۹ مهر ۱۳۹۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: گیل نگاه]
[مشاهده در: www.gilnegah.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن