تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798579873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داروغه‌زاده: آماده مناظره با حوزه هنری هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: داروغه‌زاده: آماده مناظره با حوزه هنری هستیم
هیچ سهمی درحوزه تولیدات سینمایی و تلویزیونی دربازار جهانی نداریم| عمر مدیریت‌ها کوتاه است
آفتاب‌‌نیوز : دبیر سی‌و‎ششمین دوره جشنواره فیلم فجر نداشتن سهم در بازار جهانی را مهم‌ترین مشکل امروز سینمای ما دانست و درباره تعامل با حوزه هنری گفت: «آمادگی مناظره با حوزه هنری را داریم.»


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر دوشنبه 27 شهریور با حضور در برنامه «تهران 20» به گفت و گو با محمد دلاوری درباره مشکلات و نیازهای امروز سینمای ایران پرداخت.


او در ابتدای برنامه درباره روند تولید محتوای فرهنگی در دهه گذشته گفت: «از ١٠ سال گذشته روند رو به رشدی در پرکردن اوقات فراغت داشتیم. سریال‌های تلويزيوني به شکل ٣٠٠ قسمتی نداشتیم که امروز مخاطب زیادی پیدا کرده، سریال های آمريكايي با زیرنویس زیاد شده است. اين آثار، آسيب‌هایی به کشور ما وارد می کند كه از جمله آن، اين است که اغلب نوجوانان، تولیدات خارجی را می‌بینند و سبك زندگیشان تغییر می‌کند.»


داروغه زاده ادامه داد: «وقتی ١٠ سال مخاطب سریال‌های آمریکایی باشيم، ناخداگاه به آن کشور علاقه پیدا مي‌كنيم و وقتی لازم داریم مردم پشت دولت باشند، متوجه می شویم، آنها با آن دولت متخاصم مشکلی ندارند.»


او با اشاره به اهمیت بازار جهانی در حوزه سینما و تلویزیون توضیح داد: «باید رقابت کنیم تا سهمی در بازار جهانی داشته باشیم. از نظر کیفی باید پاسخگوی نیاز مخاطبان باشيم و نیاز مخاطب به فیلم‌ها و سریال‌های خارجی را کم کنیم و در مسیر درست قرار بگیریم و سینما را صنعتی كنيم.»


این مدیر سینمایی با بیان اینکه دچار نواقصی در تولیدات فرهنگی خود هستیم، گفت: «از نظر فرهنگی نمیتوانیم با فرهنگ بیگانه رقابت کنیم و این موضوع بسیار خطرناک است. ما در توليداتمان نقایصی داریم که باید آنها را برطرف کنیم.»


داروغه زاده افزود: «در جمهوری اسلامي عمر مدیریت‌ها کوتاه است و باید ثبات مدیریتی در حوزه فرهنگ داشته باشیم. باید راهبرد ثابت داشته باشیم.»


دبیر جشنواره فجر در ادامه درباره میزان مخاطبان سینما در ایران گفت: «در كشور ما زیر سه میلیون نفر به سينما مي روند و این بیانگر این مسئله است که نتوانسته‌ایم سینما را برای اکثریت مردم کشور قابل استفاده کنیم.»


او با اشاره به چشم انداز سینمای ایران دردهه آینده توضیح داد: «چشم انداز 10ساله سينما این است که هر فردی با موبایل فیلم بسازد و اقتصاد سینما را برگرداند. باید بدانيم چطور فیلمسازان را توانمند کنیم.»


داروغه زاده ادامه داد: «تا چند سال آینده فیلمساز نیازی به گرفتن مجوز ندارد، باید دید رابطه‌ها به چه شکلی باشد که هرکدام از فیلمسازان خودشان در نقش نظارت و ارزشیابی باشند. ما باید اجازه رشد طبیعی به سینمای بدهیم، سیستم امروز سینمای ما گلخانه ای است که جمعی از مدیران فرهنگی مانند ما حضور دارند که نظام به آن ها اعتماد کرده است زیرا که نسبت به اصول، خطوط قرمز و... آگاهی دارند و می توانند در این حوزه تصمیم گیرنده باشند و به تولید کنندگان آثار هنری برای خلق اثر مجوز بدهند.»


او همچنین گفت: «نگاه سیستماتیک ما باید در یک روند سینمایی به سمتی برود که تمام فیلمسازان دیگری نیازی به دریافت مجوز از مرجعی نداشته باشند و برای رسیدن به این هدف باید یک رابطه ای میان تولید کنندگان و منابع تولید محتوا ایجاد کرد که لازمه اش خارج شدن از سیستم گلخانه ای است.»


داروغه زاده در پاسخ به مجری برنامه با اشاره به اینکه مهم ترین وظیفه دولت صنعتی کردن سینما است، گفت: «دولت تنها وزارت ارشاد نیست؛ یکی از مهمترین مقوله‌هاي اقتصادی ما فرهنگ و هنر است که سرمایه گذاری کمتری می خواهد. ما هنرمندان زیادی داریم که تولیدات بالایی هم دارند ولي امکان عرضه گسترده برای محصولات فرهنگی وجود ندارد.»


او با بیان اینکه ترکیه درصنعت سریال سازی هیچ سابقه ای ندارد اما امروز توانسته درجهان صاحب نام شود، افزود: «سابقه سریال سازی و تولیدات سینمایی و تلویزیونی ما بسیار بیشتر از ترکیه است، ما از زمان «سربداران» در حال تولید سریال هستیم اما به دلیل ضعف بیزنس در سریال سازی نتوانسته ایم صنعت سینما و تلویزیون خود را ایجاد و تقویت کرده و در جهان معرفی کنیم.»


داروغه زاده در پایان بار دیگر با تاکید بر ضعف سینمای ایران در بازار جهانی گفت: «ما هیچ سهمی در حوزه تولیدات سینمایی و تلویزیونی در بازار جهانی نداریم و تازمانی که این سهم را در جهان به دست نیاوریم، سهم داخلی خودمان را هم در این حوزه ها از دست می دهیم همانطور که نسبت به 10، 15 سال گذشته شاهد کاهش این سهم بوده ایم.»




۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن