تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798593166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولین اجرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و راونا


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: اولین اجرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و راونا
ریکاردو موتی، رهبر ارکستر مطرح ایتالیایی چوب رهبری خود را برای ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر فستیوال راونا به حرکت درآورد.
آفتاب‌‌نیوز : اولین اجرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر فستیوال راونا که در ادامه پروژه "جاده دوستی" این رهبر ایتالیایی است، شامگاه ١٥ تیرماه در تالار وحدت تهران به روی صحنه رفت.


به گزارش ایسنا، این اجرا که به رهبری ریکادو موتی و مدیریت هنری شهرداد روحانی برگزار شد دربرگیرنده رپرتواری از اپراهای جوزپه وردی -آهنگساز ایتالیایی- بود.


در این کنسرت که با استقبال خوبی مواجه شده بود مهمانی مانند سفرای برخی کشورها، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، سخنگوی وزارت امور خارجه، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، منوچهر صهبایی، آتیلا پسیانی، سهراب کشاف، پریسا بخت آور، علی اکبر قربانی، نادر مشایخی، کریستف رضاعی و... داشت.


 
این کنسرت با نواختن سرود ملی ایران و ایتالیا آغاز شد.


پس از پایان این اجرا و هنگام اهدای هدایای بنیاد رودکی به مهمانان ایتالیایی این رویداد، علی مرادخانی -معاون امور هنری وزارت ارشاد- با بیان اینکه امیدوار است از این دست اتفاقها بیشتر رخ بدهد، گفت: ما دوست داشتیم این گروه ایتالیایی در ایران چند روز بیشتر می‌ماندند تا به شیراز و اصفهان نیز سفر کنند، البته در فرصت مناسب این اتفاق رخ خواهد داد و در فرصت‌های آتی در این شهرها نیز همین برنامه‌ها را در آن شهرها اجرا می کنند.


او همچنین ضمن بیان پیام تشکر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این رویداد، اظهار کرد: وزیر دوست داشت در این اجرا حضور داشته باشد اما به علت سفرش به اصفهان و جلسات مکرر کاری این امر محقق نشد.


ریکاردو موتی نیز گفت: خوشحالم که با نوازندگان ایرانی همکاری داشتم و با هم نوای مشترک موسیقیدان ایتالیایی را نواختیم. موسیقی امری جهانی است و با توجه به اینکه دو ملت ایران و ایتالیا دارای تمدن غنی و دیرینه‌ای هستند می‌توانند با موسیقی این فرهنگ را پیوند دهند.


او اضافه کرد: موسیقی از  نظر من به یکدیگر پیوند خوردن است و اطمینان دارم این همکاری  تازه شروع کار است و ما می‌توانیم در کنار هم آینده خوبی را رقم بزنیم.


شهرداد روحانی نیز بیان کرد:  ما امشب شاهد موقعیتی بودیم که دیگر قابل تکرار نیست، البته من امیدوارم در آینده‌ای نزدیک شاهد تکرار چنین اتفاقاتی باشیم. به هر حال وجود مایسترو موتی برای همه ما ارزشمند بود.


کریستیانا موتی -همسر ریکاردو موتی و مدیر هماهنگی فستیوال راونا-  هم از معاون هنری وزیر ارشاد و مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی ایران تشکر کرد.


او همچنین بیان کرد: من از ریکاردو زانلاتو، تنوره پوتی و لوکا سالسی خوانندگان ایتالیایی کنسرت تشکر می‌کنم که واقعا شب خاطره انگیزی را برای ما به وجود آوردند.


در ادامه،معاون وزیر میراث فرهنگی و فعالیت‌های فرهنگی کشور ایتالیا اظهار کرد: من هم از طرف دولت ایتالیا از همه شما تشکر می‌کنم که چنین برنامه جالب توجهی را برگزار کردید. ما قطعا در آینده نزدیک برای شکوفا شدن فعالیت دو کشور رویدادهایی مانند این کنسرت را برگزار خواهیم کرد.


او ادامه داد: من امروز این افتخار را داشتم که پیش از کنسرت از موزه ایران باستان و موزه موسیقی دیدن کنم که با وجود برنامه‌های فشرده برایم لذت بخش بود. امیدوارم اجرای پیش روی این مجموعه مشترک در ایتالیا نیز تا این حد باشکوه باشد.




۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن