تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816096942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گشایش داغ نمایش‌ها در استقبال از تابستان پرحرارت


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
گشایش داغ نمایش‌ها در استقبال از تابستان پرحرارت
چند خبر کوتاه از تئاتر
گشایش داغ نمایش‌ها در استقبال از تابستان پرحرارت نمایش‌های تازه تئاتر در حالی این روزها روی صحنه می‌روند که شب‌های گرم خردادی رو به پایان هستند و به سراغ روزهای سوزان تابستان می‌رویم.


به گزارش فرهنگ نیوز، این شب‌ها سالن‌های تهران با گشایش نمایش‌های تازه به استقبال تابستان داغ می‌روند. در حالی که امشب شهاب حسینی با «اعتراف» در سالن اصلی تئاتر شهر، اولین تجربه تئاتریش را روی صحنه می‌برد؛ آن سوتر در خیابان نوفل لوشاتو قرار است تماشاخانه شهرزاد گشایش پیدا کند. این افتتاحیه نیز با نمایشی از کیومرث مرادی و اقتباسی از هملت شکسپیر خواهند بود.

«آناکارنینا» و «روال عادی» اجرای خود را آغاز کردند

در منطقه شش تهران، نمایش‌های «آناکارنینا» به کارگردانی آرش عباسی و «روال عادی» به کارگردانی محمدرضا خاکی از شامگاه روز یکشنبه 30 خردادماه اجرای عمومی خود را در تماشاخانه ایرانشهر آغاز کردند.

نمایش «آناکارنینا» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی که بر اساس رمانی با همین نام اثر لئو تولستوی شکل گرفته است، از ساعت 19:30 یکشنبه 30 خردادماه، اجرای عمومی خود را در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرد. در این اثر نمایشی معصومه رحمانی و بهنام شرفی به ایفای نقش می پردازند.

نمایش «روال عادی» نوشته ژان کلود کریر که توسط محمدرضا خاکی کارگردانی شده نیز از ساعت 21 یکشنبه 30 خردادماه ,و با حضور هنرمندانی چون نادر مشایخی، بهزاد فراهانی، حسین مسافرآستانه، عبدالرضا اکبری، مهدی میامی، مجید گیاهچی و قاسم زارع اجرای عمومی خود را در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرد. در این اثر نمایشی که از آثار موفق اجرا شده طی یک دهه گذشته تئاتر ایران است، مسعود دلخواه و کوروش سلیمانی به ایفای نقش می‌پردازند.

مسعود دلخواه برای ایفای نقش در این نمایش که پیش از این در سال 89 در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا شده بود، جایزه بهترین بازیگری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را از آن خود کرد. پیش از این نمایش «پالت» به کارگردانی محمد حاتمی نیز اجرای عمومی خود را در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرد و ساعت 21:30 به صحنه می‌رود.

«ماه‌پیشونی» در شهرزاد

نمایش شاد و موزیکال «ماه‌پیشونی» به کارگردانی آزاده انصاری در پردس تاتر شهر زاد به روی صحنه می‌رود. این نمایش نوشته ایوب آقاخانی و برگزیده دهمین دوره جشنواره بین‌المللی تهران-مبارک است که سال 1384در تالار کوچک مجموعه تاترشهر به روی صحنه رفت. ماه پیشونی تولید کارگاه عروسکی گروه تاتر معاصر است.

در خلاصه قصه این نمایش عروسکی آمده: «قصه‌گو قصه میگه، قصه شاهزاده‌ای که توی خواب، دخترکی رو می بینه که ماه رو پیشونیش داره ، شاهزاده جوان یک دل نه صد دل عاشقش میشه. از سوی دیگه توی یه شهر کوچیک با دختر مهربونی آشنا می‌شیم که‌ با نامادری و ناخواهری زندگی می‌کنه و باتموم سختی‌ها با همه مهربونی می‌کنه. یه روز دخترک وقتی داشته پنبه‌ها رو می‌ریسیده باد پنبه‌هاش رو می‌ندازه تو چاه، دخترک از ترس نامادریش می‌ره تو چاه تا پنبه‌هاش رو برداره. که متوجه می‌شه ناخواسته وارد خونه یه غول بامزه شده .غول درمقابل سه تا شرط پنبه‌های دخترک رو حاضره برگردونه، دخترک مهربانانه شرط‌های غول بامزه رو به‌جا می‌آره و غول بامزه هم پنبه‌هاش رو برمی‌گردونه و روی پیشونیش یه ماه زیبا می‌کاره، ماه پیشونی زیباتر میشه، ناخواهریش حسادت می‌کنه و سراغ غول میاد وازش به زور ماه رو می‌خواد و حاضر نمیشه شرط‌های غول رو که شستن  ظرف‌ها، شونه‌کردن موها وجاروکردن خونه غول هست انجام بده، غول عصبانی میشه و رو پیشونی ناخواهری به جای ماه شاخ می‌کاره و.......»

آزاده انصاری پیش‌تر نمایش‌های تنهاترین زیبای مرده، ماکوندو، برای سایه نوشتن‌ها، بی‌بی بیدل، خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن و... را به صحنه برده است. نمایش «ماه‌پیشونی» از 11 تیرماه هر شب ساعت 18.30 در پردیس تاتر تازه تاسیس «شهرزاد» واقع در خیابان نوفل لوشاتو تقاطع رازی به روی صحنه می‌رود.

عوامل این نمایش عبارتند از: نویسنده: ایوب آقاخانی، کارگردان: آزاده انصاری، طراح صحنه: منوچهر شجاع، طراح عروسک: محسن ایمانخانی،  طراح لباس: مریم معینی، موسیقی: محمد فرشته نژاد، شاعر: آزاده فرهنگیان،‌ بازی‌دهندگان عروسک :مینووش رحیمیان، مرضیه ایمانخانی، ندا کوهی، نسترن نظری، طناز جلوسی، ساحل شفیعی، دستیاران :علی باروتی، حمیدرضا گودرزی، مدیر فرهنگی و مشاور رسانه: مریم نراقی، عکس و ساخت تیزر: فرزین طاهری، طراح پوستر و بروشور: صادق زرجویان، تهیه‌کننده: نادر برهانی مرند.

 

منبع: تسنیم


96/3/31 - 10:08 - 2017-6-21 10:08:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن