تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798419647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رکورد صادرات پتروشیمی ایران شکسته شد/صدور بیش از 20 میلیون تن محصولات پتروشیمی به بازارهای جهانی | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: مهدوی گفت: سال گذشته بیش از 50.6 میلیون تن محصول پتروشیمی در کشور تولید شد که از میزان بیش از 20.39 میلیون تن صادر شده است.

به گزارش تراز ،احمد مهدوی دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت درباره آخرین وضعیت تولید و صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران در طول چهار سال فعالیت دولت یازدهم گفت: سال 92 ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود 56 میلیون و 720 هزار تن بوده که از این میزان حدود 40 میلیون و 400 هزار تن محصول تولید شده است.مهدوی با بیان اینکه سال 92 بیش از 12 میلیون و 587 هزار تن محصول پتروشیمی به ارزش 9 میلیارد و 870 میلیون دلار به بازار جهانی صادر شده است، گفت: سال 93 ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران به 57 میلیون و 104 هزار تن رسید که در مقایسه با سال 92 رشد یک درصدی داشت و در این سال بیش از 44 میلیون و 365 هزار تن محصول پتروشیمی تولید شده که در تولید رشدی حدود 10 درصدی نست به سال 92 اتفاق افتاده است.
به گفته وی سال 93 همچنین 15 میلیون و 886 هزار تن محصول پتروشیمی به ارزش 10 میلیارد و 273 میلیون دلار به بازار جهانی عرضه شده که از نظر تناژ صادرات در سال 93 در مقایسه با سال 92، رشد 26 درصدی و از نظر ارزش رشد 4 درصدی داشته است.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه سال 94 ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران به بیش از 57 میلیون و 909 هزار تن رسید و تولید به حدود 46 میلیون و 411 هزار تن افزایش یافت، اظهار داشت: ظرفیت نصب شده تولید محصولات پتروشیمی سال 94 در مقایسه با سال 93رشد یک درصدی و تولید رشد 5 درصدی داشته است.
وی با بیان اینکه سال 94 تناژ صادرات محصولات پتروشیمی ایران به بیش از 18 میلیون 809 هزار تن و ارزش صادرات به حدود 9 میلیارد و 586 میلیون دلار رسید، افزود: سال 94 در مقایسه با سال 93 از نظر تناژ رشد 18 درصدی و از نظر ارزش صادرات به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت و با وجود افزایش حجم صادرات، کاهش 7 درصدی به ثبت رسیده است.
60 طرح در دست اجرا باقی مانده از برنامه های چهارم و پنجم توسعه
مهدوی همچنین با بیان اینکه سال گذشته ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران به رقم بی سابقه 61 میلیون و 908 هزار تن رسید، یادآور شد: سال گذشته درمجموع بیش از 50 میلیون و 614 هزار تن محصول پتروشیمی تولید شده که سال 95 در مقایسه با سال 94 از نظر ظرفیت نصب شده رشد 7 درصدی و از نظر تولید جهش 9 درصدی حاصل شده است.
دبیر  کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اعلام اینکه سال گذشته حجم صادرات محصولات پتروشمی ایران با ثبت یک رکورد جدید به بیش از 20 میلیون و 390 هزار تن و ارزش صادرات به 9 میلیارد و 550 میلیون دلار رسید، خاطرنشان کرد: از نظر حجم صادرات سال 95 در مقایسه با سال 94 رشد 8 درصدی و از نظر ارزش صادرات به دلیل روند کاهش قیمت نفت عملا تغییری در مقایسه با سال 94 حاصل نشد.
این فعال صنعت پتروشیمی با یادآوری اینکه سهم محصولات پتروشیمی در سبد صادرات غیر نفتی ایران تا پایان سال 95 به حدود 21.7 درصد رسیده است ، تاکید کرد: در مجموع از سال 92 تا پایان سال گذشته با بهره برداری از طرح های جدید و رفع گلوگاه های تولید در مجتمع های موجود نسبت تولید به ظرفیت نصب شده روند صعودی داشته است؛ به طوری که به ترتیب از سال 92 ، 93، 94 و 95 سالانه 71 درصد، 78 درصد، 80 درصد و در نهایت سال گذشته 82 درصد ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی منجر به تولید شده است.
وی همچنین در مورد مهمترین برنامه های تکمیل طرح های در دست اجرای صنعت پتروشیمی توضیح داد: در حال حاضر از مجموع کل طرح های باقی مانده از برنامه های چهارم و پنجم توسعه، 60 طرح در دست اجرا وجود دارد.
به گفته وی هم اکنون 38  طرح پتروشیمی با پیشرفت کمتر از 30 درصد، 10 طرح با پیشرفت بین 30 تا 50 درصد، دو طرح با پیشرفت 50 تا 70 درصد و 10 طرح با پیشرفت بیش از 70 درصد در سطح صنعت پتروشیمی فعال هستند و درمجموع برای تکمیل این 60 طرح، به 26 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.
مهدوی همچنین از برنامه ریزی برای ساخت 25 طرح جدید پتروشیمیی با ظرفیت تولید سالانه بیش از 50 میلیون تن محصولات پتروشیمی و پلیمری در قالب برنامه ششم توسعه خبر داد و خاطرنشان کرد: برای ساخت و بهره برداری از این طرح های جدید هم به حدود 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.



منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 23 ارديبهشت 1396 - 15:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن