تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817628823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترامپ گزینه‌ای برای مقابله با ایران ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فارس - «فیلیپ گوردون»، دستیار سابق باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یادداشتی در روزنامه نیویورک‌تایمز به انتقاد از بیانیه «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره ایران پرداخته است.


مایکل فلین، چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای با متهم کردن ایران به بر هم زدن ثبات در منطقه و انجام اقدامات تحریک‌آمیز گفت که «ما از امروز رسماً به ایران اخطار می‌دهیم.»


مقام‌های آمریکایی، در روزهای بعد در تلاش برای روشن کردن معانی و تلویحات این بیانیه مبهم بارها تأکید کرده‌اند که تمامی گزینه‌ها علیه ایران روی میز است. 


«گوردون» که بین سالهای 2013 تا 2015 هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و منطقه خلیج فارس بوده همانند برخی دیگر از کارشناسان حوزه سیاست خارجی و سیاست دفاعی معتقد است که دولت تازه روی کار آمده‌ی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به رغم لفاظی‌های تند گزینه مدونی برای مقابله با ایران ندارد.


او می‌نویسد: «در حالی که مقام‌های دولت ترامپ ادعا کرده‌اند که طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها در اختیار دارند که می‌توانند از میان آنها برای پاسخدهی موثرتر به ایران یکی را انتخاب کنند، واقعیت این است که آنها [چنین گزینه‌هایی] در اختیار ندارند.»


روز گذشته هم «درک شولت» مشاور اسبق دو وزیر دفاع آمریکا بین سال‌های 2011 و 2013 در تحلیلی مشابه اقدامات تحریک‌آمیز اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران را مورد بررسی قرار داده و نوشته بود که وی احتمالاً به زودی از خط قرمزی که برای تهران تعیین کرده، پشیمان خواهد شد.


وی اظهارات مشاور امنیت ملی ترامپ را با خط قرمز اوباما برای دولت سوریه مقایسه کرده و نوشته بود که مانند اظهارات دولت سابق آمریکا، دولت کنونی هم هیچ طرح و برنامه مدونی برای عملی کردن تهدیدات خود ندارد.


«فیلیپ گوردون» هم به مقایسه بیانیه فلین با خط قرمز اوباما در سوریه پرداخته و نوشته ترامپ که از اوباما به خاطر عدم رعایت خط قرمزش انتقاد کرده بود اکنون ممکن است خودش هم نتواند به خط قرمزی که درباره ایران تعیین کرده پایبند بماند.


 وی در بخشی از این یادداشت نوشته است: «ترامپ همزمان با تأمل درباره گزینه‌هایش، بایستی پاسخ‌های محتمل ایران را هم در نظر بگیرد. اگر تمام آنچه که دولت در ذهن دارد توسعه تحریم‌های جاری است ایران احتمالاً واکنشی نشان نخواهد داد، اما به زحمت بتوان گفت که منظور فلین از "به ایران رسماً اخطار می‌دهیم" همین بوده باشد.»


گوردون در ادامه نوشته است: «اگر [منظور فلین] همین باشد، ایران احتمالاً آزمایش‌های موشکی‌اش را پی گرفته و حمایت نظامی کم‌هزینه‌اش از حوثی‌ها در یمن را ادامه خواهد داد تا عملاً آقای فلین را ریشخند کرده و تهدیدهایش را توخالی کرده باشد.»


اما به نوشته «گوردون»، در صورتی که ترامپ برای لفاظی‌های مشاورش، «فلین»، گزینه نظامی را هم واقعاً آماده داشته باشد آنگاه بایستی برای تبعات این اقدام هم آماده باشد.


مقام سابق آمریکایی می‌نویسد: «اگر، از طرف دیگر رئیس‌جمهور ترامپ برنامه‌ای برای این داشته باشد که اظهارات مشاورش را با اقدام نظامی همراه کند... بایستی آماده مدیریت کردن تبعاتش هم باشد.»


او ضمن اشاره به گزینه‌های متعددی که ایران برای مقابله با اقدام نظامی محتمل آمریکا در اختیار دارد نوشته است: «امیدوارم که رئیس‌جمهور ترامپ قبل از فرستادن فلین برای بیان آن اظهارات با مشاورانش دیدار کرده و درباره تمامی این موارد اندیشیده باشد.»






۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن