تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817369984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام تغییرات هدایت تحصیلی دانش‌آموزان


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
اعلام تغییرات هدایت تحصیلی دانش‌آموزان
اعلام تغییرات هدایت تحصیلی دانش‌آموزان زرافشان به تشریح تغییراتی که در خصوص هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم در سال جاری اعمال می‌شود، پرداخت و زمان انجام هدایت تحصیلی را پس از اعلام نتایج امتحانات خردادماه عنوان کرد.


به گزارش فرهنگ نیوز، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: موضوعات مربوط به آماده سازی و ورود اطلاعات در سامانه‌های مورد نظر هدایت تحصیلی آغاز شده است.

وی به آغاز فرایند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بعد از اعلام نتایج امتحانات خردادماه اشاره و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان پایه نهم تحصیلی پس از اتمام امتحانات و اعلام نتایج می‌توانند نسبت به هدایت تحصیلی خود اقدام کنند که عملکرد تحصیلی و نمرات پایه‌های هفتم، هشتم و نهم در این امر مهم است.

زرافشان افزود: آشناسازی دانش‌آموزان با رشته‌ها و آشناسازی اولیا و دریافت نظرات آنها آغاز شده است و تا پایان تیرماه هم ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه با جمع‌بندی امتیازات فرم‌های هدایت تحصیلی دانش‌آموزان آماده می‌شود، گفت: سال گذشته 12 اولویت را برای بچه‌ها تعیین کردیم و بر اساس آن دانش‌آموزان 100 امتیاز کسب می‌کردند. این فرم‌ها امسال هم با همان 100 امتیاز است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه اولویت‌های مندرج در فرم هدایت تحصیلی جنبه تجویزی ندارد بلکه توصیه‌ای است، عنوان کرد: آزمون‌های تحصیلی و موارد دیگر در طول تحصیل نشان می‌دهد علایق دانش‌آموزان به ترتیب از یک تا 12 خواهد بود.

وی با بیان اینکه فرم‌های هدایت تحصیلی دانش‌آموزان امسال بر اساس عملکرد تحصیلی آنهاست، تصریح کرد: در این فرم‌ها، اولویت ثبت نام برای دانش‌آموزان پیش بینی شده است و برای 12 رشته امتیازات دانش‌آموزان تهیه و چگونگی اولویت بندی مشخص می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند بر اساس آن اولویت‌های تعیین شده به مدارس مراجعه و کار ثبت‌نام خود را انجام دهند، اگر ظرفیت مدارس تکمیل نشود، بر اساس اولویت دوم مراجعه و ثبت‌نام می‌کنند.

زرافشان با اشاره به اینکه سیاست امسال در هدایت تحصیلی، پاسخگویی حداکثری بر اساس امتیاز عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان خواهد بود، اظهار کرد: دانش‌آموزان باید حداقل نمره برای ورود به رشته‌های تحصیلی مورد نظر را کسب کنند.

وی ادامه داد: اگر دانش‌آموزی بخواهد در رشته ریاضی فیزیک ادامه تحصیل دهد، عملکرد تحصیلی او باید این موضوع را نشان دهد که در رشته ریاضی موفق بوده است. بدان معنا که اگر دانش‌آموزی در 3 سال درس ریاضی را با حداقل نمره قبول شده است نشان می‌دهد توانمندی خوبی در رشته ریاضی نخواهد داشت.

وی با اشاره به حداقل نمره برای ورود به رشته‌های تحصیلی، تصریح کرد: به عنوان نمونه برای ورود به رشته علوم تجربی، حداقل نمره ریاضی 13 و حداقل نمره تجربی 14 است و برای رشته ریاضی فیزیک این دو نمره جا به جا می‌شود. همچنین این نمرات برای دروس مختلف متفاوت است.
 

منبع: فارس


96/1/16 - 08:30 - 2017-4-5 08:30:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن