تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817234335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

5 بازی که برای پیش‌روی در آن‌ها به اعمال واقعی نیاز داشتیم


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

  5 بازی که برای پیش‌روی در آن‌ها به اعمال واقعی نیاز داشتیم "ترجمه شده از وب‌سایت GameRanx با اندکی دخل و تصرف" تقریبا در تمام بازی‌ها، نیازی به انجام عمل فیزیکی خاصی نیست. یعنی از ابتدا تا انتهای آن‌ها را می‌توانید بدون زحمت خاصی به پایان برسانید. ولی در بعضی از بازی‌ها این طور نیست و در قسمتی خاص از آن‌ها، ناگهان مجبور می‌شوید تا یک عمل خاص را به صورت فیزیکی و در دنیای واقعی انجام دهید تا قادر به پیشروی باشید. پس در این مقاله می‌خواهیم تا به معرفی پنج بازی‌ای بپردازیم که چنین ویژگی‌ای داشتند و برای پیش‌روی در آن‌ها و برخلاف حالت عادی‌شان، حتما باید عملی در دنیای واقعی انجام می‌دادید.  

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass وقتی در بازی The Legend of Zelda: Phantom Hourglass برای سومین بار به معبد امپراطور اقیانوس‌ها می‌روید و درِ قرمز رنگ را با استفاده از ساعت شنی باز می‌کنید، بازی از شما می‌خواهد که یک نشان مقدس را روی نقشه‌ی دریاها قرار دهید. ولی اصلا به شما گفته نمی‌شود که چگونه این کار را بکنید. بازی نمی‌گوید که مثلا دکمه X را فشار بده، دکمه Y را فشار بده، به هوا بپر یا معلق بزن و از این حرف‌ها. شما به حال خودتان رها می‌شوید و باید خودتان راهی برای حل این مشکل پیدا کنید. که در نهایت هم متوجه می‌شوید که اصلا مجبور به انجام کار خاصی نبودید. فقط باید کنسول را در دستتان بگیرید و آن را ببندید! شما یک چیز روی صفحه بالایی و چیز دیگری روی صفحه پایینی دارید، کنسول را می‌بندید و این گونه نشان مقدس روی نقشه‌ی دریاها قرار می‌گیرد، بعد کنسول را دوباره باز می‌کنید و صدای حل معمای سری زلدا پخش می‌شود. این واقعا یک راه حل جالب و خلاقانه است. شاید طراحان بازی در نینتندو می‌دانستند که بالاخره بازیکن اعصابش به هم می‌ریزد و کنسول را می‌بندد و از همین موضوع برای طراحی این معما استفاده کرده بودند.

  Uncharted: Golden Abyss در چپتر سیزدهم بازی Uncharted: Golden Abyss و  بعد از بازگشتن به کتابخانه‌ی مخفیِ پدربزرگِ ماریسا، او را درحال داد زدن سر نیتن می‌بینید. تا این که ناگهان یکی از آن لحظه‌هایی که نیتن به چیزی پی می‌برد، اتفاق می‌افتد و او یک تکه‌ی کاغذ را به کتابی که ماریسا نزدیک بوده تا به صورتش بکوبد، مرتبط می‌کند. بعد از مدتی تدریس درس تاریخ توسط استاد نیتن دریک، باید متنی که روی آن کاغذ قرار دارد را ترجمه کنید. ولی مسئله اینجاست که هیچ چیزی روی آن کاغذ دیده نمی‌شود و می‌بایست متن‌های روی آن را با گرفتن صفحه به سمت نور، پدیدار کنید. ولی شما فقط دستگاه پلی استیشن ویتای خودتان در اختیار دارید... پس باید چه کرد؟ برای این کار، باید قسمت پشتی کنسول را به سمت یک منبع نور بگیرید تا دوربین تعبیه شده در آن مکان، نور را شناسایی کرده و متن مخفی روی کاغذ از این طریق و به تدریج پدیدار شود. این تنها یکی از استفاده‌های بازی‌ها از ویژگی‌های کنسول دستی پلی استیشن ویتا بود و بعدها بازی‌های دیگری مثل Gravity Rush و Tearaway هم از آن‌ها استفاده کردند. در ضمن اگر به کنسول دستی ویتا دسترسی دارید و بازی Uncharted: Golden Abyss را تا حالا انجام نداده‌اید، بهتر است هرچه سریعتر این کار را بکنید. چون با وجود این که این بازی جزئی از سری آنچارتد است و بسیار سرگرم کننده طراحی شده است، ولی یکی از عناوین به شدت آندرریت و دست‌کم‌گرفته‌ شده‌ی این سری و حتی کنسول ویتا محسوب می‌شود.  

Pokemon X / Pokemon Y در سری بازی‌های پوکمان، راه‌های بسیاری برای ارتقا دادن پوکمان‌ها وجود دارد. مثل ارتقا دادن معمولی، استفاده از آبنبات‌های کمیاب، داشتن درجه‌ی دوستی بالا، دانستن یک حرکت خاص توسط پوکمان، Trade کردن آن‌ها توسط کابل رابط (در نسخه‌های گیم بوی) و یا حتی تمرین دادن آن‌ها در یک منطقه خاص. ولی در پوکمان‌های X و Y، تنها راهی که می‌توانید یک Inkay را به Malamar ارتقا دهید، این است که در حین پروسه Level Up شدن او، کنسول Nintendo DS خودتان را به صورت وارونه نگه دارید.  یعنی وقتی پیام ارتقا یافتن نمایش داده می‌شود، سریعا کنسول خود را می‌چرخانید و همینطور به صورت وارونه نگه می‌دارید تا در نهایت به جای همان پوکمان همیشگی‌تان، یک Malamar تحویل بگیرید.  

Boktai: The Sun Is In Your Hands سری Boktai از جمله بازی‌هایی هستند که توسط استودیوی Kojima Productions و زیر نظر شخص Hideo Kojima ساخته شده‌اند؛ ولی کمتر کسی با آن‌ها آشنایی دارد. در نسخه اول این سری که روی GameBoy Advance عرضه شد، شما در نقش یک شکارچی خون‌آشام با نام Django قرار می‌گیرید و وظیفه دارید تا با استفاده از اسلحه خورشیدی او، به نابود کردن دشمنان بپردازید. ولی مسئله اصلی اینجاست که برای شارژ کردن این اسلحه حتما باید از اشعه فرابنفش خورشید استفاده کنید. کارتریج بازی درواقع دارای یک سنسور اشعه فرابفنش است که این اشعه را از نور خورشید دریافت می‌کند و آن را به انرژی مورد استفاده برای اسلحه‌تان در داخل بازی، تبدیل می‌کند. حالا معلوم نیست که کونامی برای چه چنین ویژگی‌ای را در بازی قرار داده بوده؛ ولی احتمالا به این خاطر بوده که گیمرها را مجبور به بیرون رفتن از خانه بکنند. در چهارمین عنوان این سری با نام Lunar Knights که روی Nintendo DS عرضه شد، به دلیل برخی مشکلات، امکان قرار گیری یک سنسور روی کارتریج وجود نداشت و این ویژگی از بازی حذف شد. ولی اگر کارتریج نسخه اول سری را در اختیار داشتید، می‌توانستید آن را در جایگاه مخصوص بازی‌های گیم بوی روی کنسول دستی NDS قرار دهید و از این طریق به شارژ کردن اسلحه‌تان بپردازید. این در زمانی که کونامی یک کمپانی دوست داشتنی بود، واقعا یک ایده‌ی خارق العاده به شمار می‌رفت.

  Metal Gear Solid باس فایت Psycho Mantis تعدادی از بهترین نمونه‌های شکسته شدن دیوار چهارم را دارد. به عنوان مثال، او از شما می‌خواهد که کنترلرتان را روی یک میز یا سطح صاف بگذارید و بعد شروع به تکان دادن آن توسط قدرت‌هایش می‌کرد. اینجا بود که به دلیل وجود ویژگی Rumble، کنترلر شما شروع به لرزش می‌کرد و فکر می‌کردید که او واقعا دارد این کارها را انجام می‌دهد. یا این که بازی‌های ذخیره شده روی کارت حافظه‌تان (مثل Castlevania: Symphony of the Night) را شناسایی می‌کرد و حتی در مورد روشی که به ذخیره سازی بازیتان می‌پرداختید نیز نظر می‌داد! مثلا شما را به دلیل ذخیره نکردن بازی برای مدت‌های طولانی سرزنش می‌کرد. ولی این‌ها چیزهایی نیستند که می‌خواستیم در موردشان صحبت کنیم؛ چون مورد اصلی در هنگام مبارزه با او اتفاق می‌افتد. وقتی شما سعی کنید تا به سایکو مانتیس حمله کنید، او تمام حرکاتتان را می‌بیند؛ چون او یک Psychic است و می‌تواند ذهن شما را بخواند. پس تمام تلاش‌هایتان بی نتیجه می‌ماند تا این که Colonel Campbell از طریق Codec با شما تماس گرفته و از شما می‌خواهد که کنترلرتان را از پورت اول جدا کرده و به پورت دوم کنسول متصل کنید تا او نتواند حرکاتتان را پیش بینی کند. و همین اتفاق هم می‌افتد! بعد از اتصال کنترلر به پورت دوم و بنابر دلایل نامعلوم، سایکو مانتیس دیگر نمی‌تواند ذهن شما را بخواند (و حتی خودش هم به این موضوع اقرار می‌کند) و نبرد با او بسیار آسان می‌شود. این هم از 5 بازی‌ای که برای پیش‌روی در آن‌ها مجبور بودید تا اعمالی واقعی را انجام دهید. نظر شما در این مورد چیست؟ همچنین آیا تابه‌حال به بازی‌های دیگری برخورده‌اید که ناگهان در اواسطشان شما را مبجور کنند که برای ادامه دادن، عملی فیزیکی را انجام دهید؟ پس آن‌ها را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید! مترجم: پرهام آقاخانی



14 فروردين 1396





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن