تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817402209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دور شدن مردم از سینما سینماگران را غصه‌دار می‌کند/ گرانی بلیت سینما قابل دفاع است


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: تینا پاکروان در گفتو‌گو با ایلنا: دور شدن مردم از سینما سینماگران را غصه‌دار می‌کند/ گرانی بلیت سینما قابل دفاع است
دور شدن مردم از سینما سینماگران را غصه‌دار می‌کند/ گرانی بلیت سینما قابل دفاع است

پاکروان می‌گوید: تورم ناشی از اقتصاد مملکت ماست و بنظرم این اجحاف است که سینما را از بدنه جامعه جدا کنیم. به گزارش خبرنگار ایلنا، تینا پاکروان در سال ۱۳۵۶ در تهران متولد شده و لیسانس کارگردانی سینما از دانشکده سینما-تئاتر دارد. او فعالیت سینمایی را از کار در مجله سینمایی گزارش فیلم در سال ۱۳۷۴ آغاز کرده و در ادامه با مجلاتی مانند «ابرار سینمایی» و «صدا، دوربین، حرکت» و هفته نامه «فکور» همکاری داشته است. وی تاکنون به عنوان مجری طرح، مدیر تولید، بازیگر، برنامه‌ریز، دستیار کارگردان و ... در فیلم‌های مختلف همکاری داشته و با فیلمسازانی همچون مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی، بهرام بیضایی، محمدرضا ورزی، ضیاءالدین دری و ... کار کرده است. از فعالیت‌های دیگر وی می‌توان به تدریس، انتشار کتاب و نقد و ترجمه در مطبوعات و برگزاری نمایشگاه عکس اشاره کرد.  تینا پاکروان معتقد است: امسال سال خوبی برای سینما بود و باعث شد مردم با سینما آشتی کنند. کلیت سینمای ایران در این یک سال و همینطور فیلم‌های جشنواره چگونه بود؟ برگزاری جشنواره فیلم فجر که امسال اصلا خوب نبود، و البته چون همه فیلم‌ها را ندیدیم، نمی‌توانم راجع به فیلم‌ها قضاوت کنم اما درباره فروش فیلم‌های ‌سینمای ایران در سال 96 امید بیشتر بر فیلم‌های کمدی است. ما بیشتر از 4 تا فیلم که می‌تواند اتفاق خوبی در اکران سبب شود، نداریم. مثل: «خوب، بد، جلف»، «گشت ارشاد2» و فیلم آقای مدیری. این فیلم‌ها می‌توانند فروش را تضمین کنند ولی من چون در جریان یکسری فیلم‌ها هستم؛ احتمال ساخت یکسری از آثار که به آینده چرخه سینما کمک کند، هنوز وجود دارد. دیگر آنکه فروش سینمای ایران امسال خوب بود. ما در نتیجه تبلیغات درست و وجود فیلم‌های کمدی، سینمایی بفروش و خیلی خوشحال کننده داشتیم و برخی فیلم‌هایی که در بخش هنری مانند «ابد و یک روز» و... مورد پسند مردم بودند؛ توانستند ارتباط خوبی با مخاطب  برقرار کنند. مردم هم فرصتی پیدا کردند غیراز فیلم‌های کمدی به سمت فیلم‌های جدی اما پرمخاطب بروند که مضمون و ساختار خوبی دارد. اینها همه باعث خوشحالی است وقتی متوجه می‌شویم رشد فرهنگی در جامعه به وجود آمده و فیلم و سینما برای مردم جذاب شده. فقط باید از فرصت استفاده کرد که آنها فیلم خوب را از فیلم بد بشناسند. گویا کم‌کم بخشی از سینمای ایران به سمت سینمای فانتری می‌رود مانند فیلم ایتالیا ایتالیا که فضای خاص خود را داشت و کمی سرخوشانه به نظر می‌رسید. نظر شما چیست؟ به نظرم یک فیلم را نمی‌توان تعمیم داد به کل سینما و نتیجه گرفت که سینما اینطور است. ما برای ساخت فضای فانتزی ابزار مناسب لازم داریم تا بتوانیم به آن فضا برسیم و ابزار سینمای ایران به دلیل شرایط اقتصادی که تهیه‌کننده با آن مواجه است، کمی محدود است. پس کمی سخت است که جا پای سینمای فانتزی بین‌المللی بگذاریم و بگوییم حرفی برای گفتن داریم. من معتقدم حرف‌های اجتماعی که چه در قالب طنز یا ملودرام دارد گفته می‌شود، اتفاق خوبی است. ضمن اینکه اگر بتوانیم ژانرهای دیگر را وارد سینمای ایران کنیم، خیلی خوب و دلچسب خواهد بود. افرادی که در سینما به عنوان سازنده و عوامل مشغول کار هستند نیز آنقدر حرفه‌ای هستند که این فضا را ایجاد کنند تنها ما باید امکان را برای آنها بوجود بیاوریم تا کار کنند. این امکان هم با بازگشت سرمایه برای تهیه‌کننده شدنی‌ست تا بتواند وارد  ژانر وحشت فانتزی و...شود و تخیل سینمای ایران را به سمت و سوی طرح‌های جدید پرتاب کنند. نظرتان درباره گران شدن بلیت‌ سینما در سال آینده چیست؟ باید قبول کنیم وقتی شب می‌خوابیم و صبح که بلند می‌شویم؛ می‌بینیم همه چیز دو برابر شده. خوب سینما هم می‌تواند یکی از همین اجناس باشد از نوع فرهنگی‌اش. پس من موافق این گرانی نسبت به دیگر هزینه‌های زندگی هستم. این تورم ناشی از اقتصاد مملکت ماست و بنظرم این اجحاف است که سینما را از بدنه جامعه جدا کنیم. واقعیت این است که بازگشت سرمایه از فروش سینما به دست تهیه‌کننده موجب ساخت فیلم‌های بعدی می‌شود. وقتی او نتواند پول خود را بعد از یکسال برگرداند، سینما زمین می‌خورد. چیزی که امروز می‌بینم این است که به جز 10درصد فیلم‌های روی پرده پول خود را درنمی‌آورند و این یعنی اقتصاد غلط. پس گران شدن بلیت سینما آنهم با طرحی که شورای صنفی اجرایی کرده تا به صورت شناور باشد و در بعضی سینماها بیشتر باشد؛ اتفاق بدی نیست. آن وقت این هزینه برای خانوار ایرانی که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، زیاد نیست؟ مردم ما احتمالا هر ماه یک بار به سینما می‌روند که با درنظر گرفتن گرانی؛ 10هزارتومانشان 20 هزار تومان می‌شود. اما همانها هر روز مجبور هستند لوازم مورد نیاز زندگی را خرید کنند آن هم به قیمت گران شده هر روز. پس در این میان گرانی سینما فشاری به جامعه وارد نمی‌کند. واقعیت این است که سینما الان جوابگوی هزینه خود نیست و پول خود را برنمی‌گردانند. این چرخه باید درست بچرخد تا تولیدات بهتر شوند. نمی‌توان توقع داشت فیلم خوب ساخته شود و سرمایه‌گذار هم پول نداشته باشد. بهترین حسی که در ایام بهار در شما بوجود می‌آید، چیست؟ صفی که مردم پشت درب سینماها تشکیل می‌دهند تا به دیدن فیلم مورد علاقه خود بروند. گویی مردم با سینما آشتی کرده‌اند و به سال‌های قبل سینما که رونقی داشت؛ بازگشته‌اند. دور شدن مردم از سینما باعث غصه برای سینماگران می‌شود چون سینما با مردم زنده است.

۱۳۹۵/۱۲/۳۰ ۰۸:۴۷:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن