تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798365779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیشترین فروش سینما متعلق به سینمای کودک بوده اما این سینما مهجور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: در گفتگو با فیلمنامه‌نویسان مطرح شد؛ بیشترین فروش سینما متعلق به سینمای کودک بوده اما این سینما مهجور است
بیشترین فروش سینما متعلق به سینمای کودک بوده اما این سینما مهجور است

مدیر بخش مسابقه فیلمنامه‌نویسی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: در سینمای کودک و نوجوان هم استعدادهای خلاق و جوان زیادی وجود دارند که می‌توانند با اندیشه‌های نو، اثر ارزشمندی را خلق کنند اما متاسفانه کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌های این حوزه به سراغ این فیلمنامه‌نویسان جوان نمی‌روند. به گزارش ایلنا، چهارمین جلسه آسیب‌شناسی فیلمنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان با حضور تعدادی از برگزیدگان و نامزدهای مسابقه در دوره‌های قبل، برگزار و به ارائه راهکارهای مناسب برای رونق و تقویت فیلمنامه‌نویسی پرداخته شد. علی اکبر قاضی نظام ادامه داد: هیچ برنامه‌ای در سینمای کودک مدون نیست و با تغییر هر مدیر تمام رویکردها تغییر می‌کند. وی تصریح کرد: کسانی که فیلم کودک و نوجوان نوشته و تهیه و تولید کرده اند دلسوزترند و می خواهند برای سینمای کودک و نوجوان آثاری مناسب خلق کنند. پرورش فیلمنامه نویس در دانشگاه ها رو به رشد است به همین دلیل باید به فکر مساله اشتغال آنها باشیم تا فارغ التحصیلان به خاطر انتخاب رشته تحصیلی شان مأیوس نشوند. مهدی بوستانی (نامزد دوره چهارم جشنواره کودک و نوجوان و نویسنده طرح فیلمنامه «پیوند» و «پیچ») نیز گفت: نویسندگان گروه کودک و نوجوان باید شناخت وسیع و جامعی از این گروه داشته باشند تا بتوانند در خلق آثار از آنها بهره بگیرند. غلامرضا ساغرچیان (نویسنده کودک و نوجوان) گفت: با توجه به اینکه سینمای کودک بسیار مهجور است عدم حمایت از نویسندگان جوان این حوزه آزاردهنده است و باید خودمان آستین‌ها را بالا بزنیم و برای این سینما تغییری ایجاد کنیم. این نویسنده ادامه داد: فیلمنامه‌نویسان نباید بعد از افتتاحیه جشنواره را ترک کنند بلکه باید تمام آثار سینمای کودک را تماشا و با فضای قصه‌ها و اهالی سینمای کودک و نوجوان آشنا شوند تا بتوانند از اساتید استفاده کرده و ضعف فیلمنامه‌های خود را اصلاح کنند. هم‌اندیشی میان نویسندگان کودک باید زیاد باشد تا در جریان آثار روز آنها باشند و بتوانند استفاده خوبی از آثار این عزیزان انجام دهند. نجیبه نعمتی (نویسنده نمایشنامه «صدای بال پرستو») در ادامه توضیح داد: تاکنون اکثر فیلم‌های سینمای کودک جزء پرفروش‌ترین آثار بوده پس می‌توان گفت سینمای کودک کمک بزرگی به این صنعت نموده است به طور مثال اگر یک کودک بخواهد فیلم سینمایی ببیند اعضای خانواده هم به همراه آن به سینما می‌روند و این خود یک گردش مالی است. وی با تاکید بر اینکه چند سال گذشته حرف اول را فیلمنامه بیان می‌کرد درحالیکه امروزه خلاف آن رخ می‌دهد و قدرت اصلی در اختیار تهیه‌کننده اثر است، افزود: دهه 60 نسلی را پرورش داده‌ایم که سینمای کودک را می‌شناسد اما از سال 74 به بعد آثار حوزه کودک بسیار کمرنگ شده و دیگر آثاری ندارد که نیاز مخاطب را تامین کند. از دهه 80 هم کودک دیگر به سینما نمی‌رود چون برای این تفریح تربیت نشده است. نعمتی ادامه داد: تهیه‌کننده ترجیح می‌دهد فیلمنامه را خودش بنویسد و کارگردانی کند به همین دلیل از فیلمنامه‌های برگزیده تعداد خیلی کمی به مرحله ساخت رسیده است. تبعیض جنسیتی در قصه‌ها بیداد می‌کند نویسنده‌ای که فانتزی را نمی‌شناسد باید با کودک و نوجوان بنشیند از آنها سوال کند که چه نوع شخصیت فانتزی مورد علاقه آنهاست. مرتضی سیدی‌نژاد شرکت کننده دوره گذشته جشنواره کودک و نوجوان و برگزیده قلم زرین جشنواره مقاومت و دفاع مقدس با اشاره به اینکه سینمای کودک بعد از دوره‌ای از کودک امروزی جا مانده است؛ گفت: نویسندگان باید بتوانند داستان‌هایی بنویسند که نسل کودک از آن استقبال کنند. باید از فیلمنامه‌های برگزیده حمایت شود تا به ساخت نزدیک شوند. فیلمنامه‌نویسان زمانی به نتیجه دلخواه خود می‌رسند که اثرشان روی پرده سینما ببینند.

۱۳۹۵/۱۲/۲۶ ۰۹:۲۶:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن