تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817649794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایندیپدنت: ترامپ، مکزیک، چین و اروپا را تهدید کرده/ پس از این چه خواهد شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


ترامپ با سرعت وحشتناکی در خلاف جهت پیشینیان خود حرکت می‌کند/ اکنون مرکل رهبری جهان آزاد را برعهده دارد نه ترامپ
ایندیپدنت: ترامپ، مکزیک، چین و اروپا را تهدید کرده/ پس از این چه خواهد شد؟
اکنون در آمریکای لیبرال دموکراتیک، رییس‌جمهوری به قدرت رسیده که با ملی‌گرایان سفیدپوست رفت و آمد دارد و آنان مشاوران‌اش را تشکیل می‌دهند و موضعی خصمانه در قبال لیبرال دموکراسی دارد./ او مکزیک، چین و اکنون اتحادیه اروپا را تهدید کرده است. پس از این چه خواهد شد؟ /این موضوع می‌تواند برای کل جهان خطرناک باشد./ ترامپ حکمرانی خودکامه است/آنگلا مرکل اکنون در برابر صدای استبداد ترامپ قرار گرفته است.
روز نو :
اکنون در آمریکای لیبرال دموکراتیک، رییس‌جمهوری به قدرت رسیده که با ملی‌گرایان سفیدپوست رفت و آمد دارد و آنان مشاوران‌اش را تشکیل می‌دهند و موضعی خصمانه در قبال لیبرال دموکراسی دارد./ او مکزیک، چین و اکنون اتحادیه اروپا را تهدید کرده است. پس از این چه خواهد شد؟ /این موضوع می‌تواند برای کل جهان خطرناک باشد./ ترامپ حکمرانی خودکامه است/آنگلا مرکل اکنون در برابر صدای استبداد ترامپ قرار گرفته است.
 روزنامه بریتانیایی «ایندیپدنت» با انتشار گزارشی درباره خط مشی پوپولیستی ترامپ اشاره می‌کند که اکنون وضعیت برعکس شده چرا که رییس‌جمهوری ایالات متحده که طبیعتا بایستی حامی ارزش‌های لیبرال دموکراتیک و آزادی باشد تمایلی به این کار ندارد و به نظر می‌رسد آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در حال ایفای نقشی است که از رییس‌جمهوری آمریکا انتظار می‌رود. 


به گزارش روز نو؛ این روزنامه می‌نویسد: «اکنون در آمریکای لیبرال دموکراتیک، رییس‌جمهوری به قدرت رسیده که با ملی‌گرایان سفیدپوست رفت و آمد دارد و آنان مشاوران‌اش را تشکیل می‌دهند و موضعی خصمانه در قبال لیبرال دموکراسی دارد.»


هنگامی که باراک اوباما رییس‌جمهوری امریکا آخرین تماس تلفنی خود را با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان داشت، بر اتحاد و دوستی هشت سال پیش میان دو کشور اشاره کرد. اکنون اوباما رفته و مرکل به عنوان رهبر بالفعل جهان آزاد تنها مانده است. او سابقه زندگی در آلمان شرقی را داشته و دکترایش را در رشته شیمی کوانتوم اخذ کرده است. مرکل نه تنها وزن مشکلات آلمان را بر دوش می‌کشد بلکه بخش اعظم انتظارات در اتحادیه اروپا نیز از اوست. مهم‌تر از همه آن‌که او از آزادی و لیبرالیسم در سرتاسر جهان حمایت می‌کند. او تلاش نمی‌کند برای تاثیرگذاری حرف‌های تحریک‌آمیز یا مبالغه‌آمیز بزند.


اکنون دونالد ترامپ نمی‌تواند مدعی شود که رهبری جهان آزاد را برعهده دارد. قدرت نظامی آمریکا تنها معیار لازم برای رهبری نیست. ترامپ شاید در ظاهر مدعی تعهد به ارزش‌های لیبرال دموکراسی شود اما برخلاف پیشینیان خود از زمان جنگ جهانی دوم به این سو کاملا آشکار است که چنین تمایلاتی ندارد و با سرعت وحشتناکی در خلاف جهت آنان حرکت می‌کند. او در مراسم تحلیف خود، قضات دادگاه‌ها و دیوان عالی را نادیده گرفت. این یعنی پشت کردن به استقلال دستگاه قضایی و اصل تفکیک قوا که رکن اسایسی دموکراسی آمریکایی را تشکیل می‌دهد. در زمینه صدور فرمان سخت‌گیری‌ها برای پذیرش مهاجران نیز ترامپ بیشتر روحیات ضد‌لیبرال خود را نشان می‌دهد. اگر در مقابل ترامپ قانونگذاران یا قضات قرار نداشتند او کاملا تبدیل به یک حکمران خودکامه می‌شد. این دقیقا همان هدفی است که ترامپ دنبال می‌کند او درصدد تضغیف نهادهای آمریکایی است که ضامن دموکراسی هستند. 


ترامپ همچنین مخالف قراردادهای بین‌المللی در زمینه تجارت بین‌المللی و همکاری‌هاست. او مکزیک، چین و اکنون اتحادیه اروپا را تهدید کرده است. پس از این چه خواهد شد؟ ما می‌توانیم بگوییم که جهانی‌شدن به نفع مردم بوده است اما نمی‌توانیم خودمان را فریب دهیم و انکار کنیم که تجارت جهانی در شرایطی نابرابر خوب است. جهانی‌شدن تنها زمانی کارآمد است که مبتنی بر شرایط عادلانه و برابر و با حاکمیت قواعد و قانون باشد. ترامپ اما به توافق‌نامه بین‌المللی باوری ندارد. او می‌خواهد کشورهای کوچکتر را به تبعیت از امریکا وادار نماید. این موضوع می‌تواند برای کل جهان خطرناک باشد. 



ایندیپدنت: ترامپ، مکزیک، چین و اروپا را تهدید کرده/ پس از این چه خواهد شد؟



در نهایت آن‌که ترامپ خصومت خاصی علیه رسانه‌ها دارد. صرفنظر از گرایش سیاسی، پویایی دموکراسی لازمه اش وجود رسانه‌هایی است که دولت را  به چالش می‌کشند. ترامپ نه تنها از انتقاد بدش می‌آید و موضع خصمانه‌ای نسبت به آن اتخاذ می‌کند بلکه رسانه‌ها را متهم به دروغ‌پراکنی می‌کند و نسبت به آن‌ها کینه‌جو و انتقام‌گیرنده است. او ناامنی عمیقی را دامن‌ زده است. استفن بانون شاور ارشد او می‌گوید رسانه‌ها باید دهان‌شان را بسته نگاه دارند. مشخص است که ترامپ و تیمش رسانه‌های آزاد و منتقد را نمی‌خواهند. این دقیقا همان چیزی است که دیکتاتورها در دیگر کشورها نیز گفته‌اند این‌ها گفته‌های افراد دموکرات نیستند. انگلا مرکل که خود روزگاری در آلمان شرقی کمونیستی بزرگ شده بود اکنون در برابر صدای استبداد ترامپ قرار گرفته است؛ استبداد از نوعی متفاوت.





تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن