تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817354535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر انقلاب پيش از اينکه رهبري سياسي باشند يک اديب هستند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رهبر انقلاب پيش از اينکه رهبري سياسي باشند يک اديب هستند
دکتر محمدحسن مقيسه، نويسنده کتاب «امين زبان و ادب پارسي» شامل راهکارهاي علمي و عملي حضرت آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي درباره پويش و گسترش زبان و ادبيات فارسي...
نویسنده : هادی عسگری 


دکتر محمدحسن مقيسه، نويسنده کتاب «امين زبان و ادب پارسي» شامل راهکارهاي علمي و عملي حضرت آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي درباره پويش و گسترش زبان و ادبيات فارسي، در مراسم رونمايي از اين کتاب پژوهشي، مقام معظم رهبري را اديبی توصيف کرد که علاوه بر تسلط کامل بر ادبيات فارسي، بر ادبيات فرانسه و روسيه نيز اشراف کامل دارد.

در اين مراسم که در نخلستان سازمان اوج برگزار شد، حجت‌الاسلام علي ذوعلم، معاون پژوهشي مؤسسه فرهنگي انقلاب اسلامي در سخناني درباره جايگاه معنوي مقام معظم رهبري گفت: رهبر انقلاب، نقطه تلاقي سه ضلع هويت ايراني، اسلامي و انقلابي ماست. ايشان در عرصه ايران دوستي و علاقه به ميراث پدران مؤمن ما و سختکوشان زبان و ادب فارسي امروز دغدغه‌مند هستند و نگران زبان فارسي. در عرصه اسلامي نيز ايشان سردمدار پيشبرد مکتب اسلام و اهل بيت(ع) است و در استمرار انقلاب و تکامل آن امام و قائد ما هستند و اين سه مسئله را به هم گره زده‌اند.

سپس موسوي‌گرمارودي در سخناني کتاب «امين زبان و ادب پارسي» را داراي ساختاري منسجم و به مثابه يک دانشنامه کوچک عنوان کرد. گرمارودي گفت: اين کتاب اثري است زيبا اما لوکس نيست و غلط‌هاي تايپي که اختاپوس نشر امروز ايران است، در آن جايي ندارد. نويسنده آن به شکلي تحسين‌برانگيز متنش را از ميان بيانات رهبر انقلاب در ۳۵ سال اخير انتخاب کرده است و در نهايت اثري را ايجاد کرده که من را ياد تخت جمشيد مي‌اندازد؛ بنايي که هيچ ميخ و اتصالي در آن مشخص نيست، اما سخت مستحکم است.

بعد از اين سخنان محمدحسن مقيسه، پژوهشگر و نويسنده کتاب «امين زبان و ادب پارسي» گفت: همان‌طور که نظريات سياسي رهبران جهان مورد تحقيق و بررسي قرار مي‌گيرد، اگر رهبري نظريات فرهنگي نيز داشت بايد بررسي شود. به نظرم رهبر انقلاب پيش از اينکه رهبري سياسي باشند يک اديب هستند. ايشان پيش از انقلاب و در جلسات ادبي که در مشهد برگزار مي‌شد حضور مي‌يافتند و دقيق‌ترين اشعار فارسي را مي‌خواندند. مقيسه با اشاره به علاقه مقام معظم رهبري به حوزه ادبيات و رمان گفت: ايشان در جايي گفتند که من تاريخ فرانسه را از روي رمان‌هاي فرانسوي که خواندم، فراگرفتم. اين نويسنده و پژوهشگر با اشاره به ديدار مقام معظم رهبري با پوتين رئيس‌جمهور روسيه گفت: پوتين در بازگشت به کشورش گفت ايشان بهتر از من ادبيات روسي را مي‌شناسد. کتاب «امين زبان و ادب پارسي» از سوي مؤسسه پژوهشي فرهنگي انقلاب اسلامي، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمي خامنه‌اي منتشر شده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن