تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817509204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم واقع‌گرايی در اردوگاه اصلاحات | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، دو تفكر و انديشه سياسي در مقابل هم قرار گرفتند كه امروزه از آن به اصولگرا و اصلاح‌طلب تعبير مي‌شود ...

به گزارش تراز ، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، دو تفكر و انديشه سياسي در مقابل هم قرار گرفتند كه امروزه از آن به اصولگرا و اصلاح‌طلب تعبير مي‌شود و حقيقت هم اين است كه نظام بالنده جمهوري اسلامي ايران وجود سلایق مختلف قانوني و درون نظام را به نفع نظام و يك ضرورت اجتناب ناپذير دانسته و ضمن احترام به سلايق مردم، خود را موظف به ظرفيت‌سازي براي مديريت سلايق مي‌داند. اما مشي و تفكر اصلاح‌طلبي از همان ابتداي شكل‌گيري با تندروي عجين بوده و از چارچوب‌هاي قانوني خارج شده است. هسته اصلي تفكر تندروانه در تركيبي از «سازمان مجاهدين انقلاب» و «دانش آموختگان امريكايي موسوم به اعضاي كلوپ بركلي يا دسته نيويوركي‌ها» زاييده شده و فرمايشات حضرت امام خميني(ره) در باره «اسلام امريكايي» را دستمايه تندروي خود قرار داده و رو در روي رئيس‌جمهور انقلابي دوران جنگ قرار گرفتند.
 همين جماعت كه در دوران دفاع مقدس، خود را مدافع خط امام دانسته و رئيس‌جمهور دوران جنگ را در نماد اسلام امريكايي مي‌دانستند بعد از جنگ ۱۸۰ درجه تغيير جهت و ماهيت داده و غلتيدن در دامن غرب و همسويي با مهندسي و هژموني غرب را يك ضرورت اجتناب‌ناپذير دانسته و مي‌دانند.
 
در واقع مي‌توان گفت اردوگاه اصلاحات از همان ابتداي تشكيل جبهه دوم خرداد تن به انشقاق داده و طي ۲۰ سال گذشته هيچ‌گاه در مسير وحدت حركت نكرده است. به محض تشكيل جبهه دوم خرداد، افراطيون اصلاحات تحت تأثير تعاليم و نظريه‌هاي سروش و امثال وي قرار گرفته و خط خود را از بقيه جدا و ساز مخالف را كوك كرده و حزب افراطي و برانداز «جبهه مشاركت» را راه‌اندازي كردند. واقعيت اين است كه اردوگاه اصلاحات هيچ‌گاه طعم وحدت را نخواهد چشيد، چراكه اولاً هرگز تعريف جامع و مانعي از مشي اصلاح‌طلبي كه منطبق با قانون اساسي و در چارچوب ارزش‌هاي حياتي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران باشد ارائه نكرده‌اند، ثانياً فاقد يك دكترين و نقشه راه جامع مبتني بر مشي اصلاح‌طلبي بوده‌اند، ثالثاً به‌دليل نامشخص بودن حدود فعاليت اصلاح‌طلبانه، طيف بسيار وسيع و نامتجانس (از موافقين، مخالفين، معاندين و دشمنان نظام) را شامل شده است، رابعاً به‌دليل فقدان رهبري مورد پذيرش عموم اصلاح‌طلبان هيچ‌گاه از يك مشي واحد و مورد قبول عامه اصلاح‌طلبان تبعيت نكرده‌اند، خامساً به دلايل پيش گفته، همواره اين اردوگاه خواسته يا ناخواسته در جايگاه اپوزيسيون و ضديت با نظام ايفاي نقش كرده و رو در روي نظام بوده و كودتاها و فتنه‌هاي متعدد را راهبري كرده است و سادساً به دليل اهداف مشترك و همسو با دشمنان نظام، با بدنه اصلاح‌طلبي (مردم) ناهمرنگ بوده‌اند و به عبارت روشن‌تر درك مردم از اصلاحات با خط مشي‌هاي ترسيم شده توسط رهبران اصلاحات اختلاف ماهوي و فاحش دارد.
 اردوگاه اصلاحات به دليل اختلاف فكري ماهوي كه با بدنه خود (مردم) در تعريف جامع و مانع از اصلاحات داشته و دارد و در طول سال‌هاي گذشته به ويژه در مواردي كه رو در روي ارزش‌هاي ديني و ملي مردم قرار گرفته‌اند، با ريزش‌هاي فراواني روبه‌رو شده و در هر فتنه پايگاه اجتماعي خود را از دست داده است.
 
هر زماني كه مشي اصلاح‌طلبي سررشته‌ امور كشور را در دست گرفته برخلاف عرف اجتماعي و مسير قانوني و همسو با دشمنان نظام قدم برداشته و به ساختارشكني پرداخته است. حافظه مردم هرگز این موارد را از ياد نخواهد برد: «طرح براندازي پارلماني»، «طرح حاكميت دوگانه و رفراندم براي جمهوري منهاي ولايت فقيه»، «حملات سازمان يافته شخصيت‌هاي اصلاحاتي و روزنامه‌هاي زنجيره‌اي عليه مقدسات نظام و ارزش‌هاي حياتي»، «طرح رسمي اسلام ستيزي در مجامع دانشجويي در سراسر كشور»، «تلاش براي حذف گفتمان انقلاب اسلامي»، «تلاش براي تحريف انقلاب و تاريخي خواندن انديشه‌هاي ناب حضرت امام خميني (ره)»، «فتنه كوي دانشگاه در ۱۸ تيرماه ۷۸»، «درگيري‌هاي نمايندگان دوره اول شوراي اسلامي شهر تهران»، «نطق‌هاي جنجالي و ساختارشكنانه نمايندگان مجلس ششم»، «انواع جاسوسي سياسي، فرهنگي و اقتصادي براي سرويس‌هاي اطلاعاتي دشمن»، «كودتاي امريكايي و فتنه سبز اموي در سال ۸۸»، «درخواست از دشمن براي تشديد تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران» و...

در فتنه امريكايي سال ۸۸ متأسفانه اردوگاه اصلاحات در يك اتحاد نامبارك و مجرمانه با سرويس‌هاي جاسوسي «مثلث شوم عبري، عربي، غربي» با خيانت به ميليون‌ها رأي مردم، آشكارا در مسير براندازي نظام وارد ميدان شده و ضمن هتك حيثيت و حرمت نظام و تحميل خسارات فراوان مادي و معنوي، انتخابات را بهانه قرار داده و اصل نظام را نشانه رفته و پس از ماه‌ها توليد بحران و ناامني براي نظام، سرانجام در يك اقدام ناجوانمردانه حريم و حرمت مساجد و خيام عاشوراييان و عاشقان اهل بيت عليهم‌السلام را مورد تعرض آشكار قرار دادند. تندروها و سران متشتت اردوگاه اصلاحات در ۹ دي ماه سال ۸۸ براي چندمين بار به چشم خود ديدند كه مردم با سران اصلاحات در باره تعريف اصلاحات اختلاف ديدگاه دارند و در تعارض بين اصلاح‌طلبي و ارزش‌هاي ديني و ملي فطعاً به خواسته‌هاي سران اصلاحات پشت خواهند كرد.

ظرفيت‌هاي نظام و برخورد از سر رأفت و رحمت با فتنه‌گران نه تنها موجب بازگشت آنان به دامن نظام و برائت از دشمنان و فتنه‌گران نشده بلكه بر لجاجت آنان و حضور در قامت طلبكار و طراحي انواع دسايس و روش‌هاي غير معقول جهت بازگشت به نظام بدون پاسخگويي و اعلام انزجار از فتنه شده است. اينك قريب به هشت سال از آخرين فتنه‌گري و تقابل با نظام در اردوگاه اصلاحات مي‌گذرد و در سال‌هاي اخير، روي كار آمدن طيفي از گروه‌هاي جديد التأسيس از اصلاح‌طلبان ملايم از يكسو و دولت يازدهم از سوي ديگر فرصت مغتنمي در اختيار سران اصلاحات براي ابراز ندامت و توبه و جبران اشتباهات فراوان گذشته و بازگشت به دامان پرمهر انقلاب اسلامي قرار داده است. امروز اگر چه طيفي وسيع در دل اردوگاه اصلاحات رسماً و علناً از ضرورت ملايمت و مرزبندي با معاندان و مخالفان نظام و همسويي با نظام سخن مي‌گويند اما رفتار برخي از سران و رهبران اصلاحات نشان مي‌دهد كه كماكان بر طبل ضديت و مقابله با نظام مي‌كوبند و حاضر به پذيرش مسئوليت خطاها و اشتباهات گذشته خود نيستند و گروه‌هاي جديد را نيز هرگز به رسميت نمي‌شناسند. به نظر مي‌رسد زمان آن فرا رسيده است كه سران اصلاحات با تسليم شدن در برابر حقايق و واقع‌گرايي و احترام به مردم به عنوان صاحبان اصلي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، تصميم‌گيري و به صورت شفاف با معاندان و دشمنان نظام مرزبندي كنند.

مگر مردم با سلايق و علايق مختلف و متكثر، از سران اردوگاه متشتت و نامتجانس اصلاحات چه مي‌خواهند؟ مردم طي سال‌هاي متمادي و به مناسبت‌هاي مختلف به ويژه در مقاطع حضور سياسي نظير راهپيمايي‌ها و انتخابات و خاصه در حضور حماسي خود در ۹ دي ماه ۸۸ از آنان خواسته‌اند كه:

1- به طور رسمي از كودتاچيان امريكايي و فتنه‌گراني كه در سال ۸۸ انتخابات را بهانه‌اي براي براندازي اصل نظام كرده بودند، ابراز تنفر و انزجار نمايند.
2-  اعلام پنهاني و غير‌رسمي عدم تقلب هرگز كافي نبوده و آنان مكلف و موطفند با احترام به آراي بيش از ۴۰ ميليوني مردم رسماً اعلام كنند كه در انتخابات رياست جمهوري سال ۸۸ تقلب نشده است.
3- با ارائه تعريفي جامع و مانع و در چارچوب نظام ولايت مطلقه فقيه و قانون اساسي، نسبت به پالايش مخالفين، معاندين، جاسوسان و... از اردوگاه اصلاحات فوراً اقدام نمايند.
4- با پرهيز از جزم انديشي منافقانه و دشمنان پسند، اميد دشمنان بيروني نظام را نسبت به بهره‌برداري از اصلاح‌طلبان نااميد و علم و بيرق جاسوسان را در سرزمين مردم دلير و خداجوي ايران سرنگون كنند.
5-  به جاي فرصت‌سوزي منافقانه، شجاعانه با پذيرفتن مسئوليت خطاها و اشتباهات گذشته زمينه را براي جبران بخشي از آنها فراهم آورند.
نتيجه نهايي اينكه بي‌شك مسير اصلاحات از مسير فتنه‌گري جداست و بدنه اصلاحات و مردم به اين موضوع كاملاً واقف بوده و از رهبران اصلاحات انتظار دارند در خط نظام و ارزش‌هاي ديني و ملي حركت خود را باز مهندسي نمايند. 
 
 



منبع: جوان

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 15 اسفند 1395 - 08:34





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن