تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817636334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کونته و فرار از تله مورینیو :: ورزش سه


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: کونته و فرار از تله مورینیو
به نظر می رسد اگر مورینیو دنبال گزینه ای برای برپایی درگیری های لفظی می گردد، آنتونیو کونته انتخاب مناسبی برای او نباشد.​​​​​​​

به گزارش "ورزش سه"، شاید در همان مقطع در ماه اوکتبر که مورینیو و تیمش با 4 گل در برابر کونته تحقیر شدند، سرمربی پرتغالی تصمیم گرفت از روش دیگری برای مغلوب کردن کونته استفاده کند و حالا و بعد از چند ماه از آن شکست تاریخی، باز هم بازی های روانی را علیه همتای خود روی نیمکت آبی های لندن آغاز کرده است.    

    حالا و در ادامه فصل، این دو تیم حداقل 2 بار دیگر به مصاف هم خواهند رفت. قرعه کشی FA CUP نشان داد که چلسی و یونایتد در مرحله یک چهارم به مصاف هم خواهند رفت. همچنین جدال برگشت در اولدترافورد باقیمانده و مورینیو به شدت به دنبال شکست سنگین دور رفت است. دون آنتونیو نیز می خواهد همچنان صحبت های خود را رودر رو و در زمین به همتای خود روی نیمکت یونایتدها بگوید.   مورینیو در خصوص نتایج چلسی گفت: "شاید این تیم سرگرم کننده ترین فوتبال این روزهای لیگ برتر را ارائه نمی دهد، اما به خوبی و با تعداد نفرات بالا دفاع می کنند و معمولا اینگونه تیم ها در دنیای مدرن فوتبال قهرمان می شوند".    

    این در حالیست که تنها لیورپول و آرسنال در فصل جاری موفق به زدن گلهای بیشتری نسبت به صدرنشین مقتدر لیگ جزیره تا این مقطع شده اند و آمار گلزنی شیاطین سرخ حتی نزدیک به آنها هم نیست؛ 38 گل در مقایسه با 52 گل   اما اگر ما معتقدیم در پشت ذهن مورینیو و آنچه بر زبان وی می آید یک استراتژی مشخص و البته زیرکانه وجود ندارد، شاید در حال گول زدن خودمان باشیم.   اما علیرغم تبدیل کردن تیم شکست خورده مورینیو در فصل گذشته و ثبت یکی از بدترین نتایج تاریخ چلسی توسط سرمربی پرتغالی به تیم فعلی، آنتونیو کونته به سادگی و با استفاده از موفقیت هایی که در طول مدت کوتاه حضور خود روی نیمکت آبی ها به دست آورده از زیر فشار بازی های روانی همتای پرتغالی خود فرار کرد. دون آنتونیو حالا حمایت هواداران را پشت سر خود می بیند و بسیاری سرمربی سابق را به حسادت متهم کرده اند.    

    به نظر می رسد مورینیو با تاکتیکی اشتباه، فرد مناسبی را برای جنگ های لفظی انتخاب نکرده است و این تاکتیک حداقل در مورد کونته به خوبی جواب نخواهد داد.   24 ساعت بعد از مصاحبه مورینیو و تفسیر او از شرایط صدرنشین لیگ، کونته بعد از تساوی برابر برنلی اینگونه و بسیار مودبانه در برابر آنچه که مورینیو با تندی در مورد شرایط تیمش گفته بود، پاسخ روزنامه نگاران را داد: "او در حال انجام بازی های روانی است".   علیرغم شخصیت بسیار با احساس و پرهیجانی که از کونته در کنار زمین و در جریان بازی های چلسی مشاهده می کنیم، او از لحاظ شخصیتی انسانی کاملا متفاوت است. وی معمولا شخصیتی جذاب در کنفرانس های مطبوعاتی دارد و زمانی که مورد پرسش های عجیب و جنجال برانگیز قرار می گیرد، معمولا با روی خندان پاسخ می دهد.    

    نحوه پاسخ دادن کونته به سوالات، مستقیم، صادقانه و با رویکردی دور از خصومت و درگیری است و شاید می توان او را نقطه مقابل رفتار و شخصیت فصل دوم حضور مورینیو در استمفوردبریج توصیف کرد.   سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا و یوونتوس، حتی در بسیاری از مواقع روزنامه نگاران را فارغ از محیط حرفه ای و کاری دعوت می کند تا بیشتر با آنها آشنا شود.   در بسیاری از این ملاقات ها، آنتونیویی که در زمین مسابقه به فردی متعصب شناخته می شود، گارد مخصوص مربیگری خود را کنار گذاشته و در محیطی آرام و دلنشین به مرور خاطرات گذشته و به عنوان مثال احترامی که برای کارلو آنچلوتی در زمان هدایت یوونتوس قائل بوده پرده برمی دارد و دفتر گذشته را ورق می زند.   شاید تنها تفاوت سرمربی ایتالیایی در هنگام مربیگری را باید دانش و قدرت تاثیرگذاری او روی شاگردانش دانست که همین عوامل باعث ایجاد ساختاری موفق می شود و نمود آن را در نمایش های چلسی در فصل جاری به کرات مشاهده می کنیم.    

    اما از آن سو کونته را باید در زمره شخصتی هایی دانست که علاقمند به داشتن رقیب و دشمن در فوتبال هستند. در گفت و گوهای خصوصی، وی بسیار علاقمند به صحبت کردن در مورد دلایل ترغیب شدن او به فوتبال جزیره و جذابیت های لیگ برتر است.   خارج از دنیای فوتبال، کونته معمولا دیوار خود و رسانه ها را کنار زده و دیگران را به دنیای عادی و معمولی خود دعوت می کند. کونته خود را همانند اهالی حوزه رسانه، یک ایتالیایی عاشق فوتبال معرفی کرده و علاقمند به اثبات انسانیت و شخصیت واقعی خویش می باشد.   سرمربی ایتالیایی هرگز خواهان ارائه تصویری از خود به عنوان یک فرد باشکوه در ذهن دیگران نیست و به همین دلیل شاید گزینه مناسبی برای جنگ های لفظی مورینیو و درگیری های رسانه ای نباشد.    

    علاوه بر این، آنچه امروز در چلسی متحول شده رخ داده است را نباید تنها به خاطر حضور دون آنتونیو روی نیمکت این تیم بگذاریم. گرچه شاید وی کانون اصلی توجهات صدرنشین مقتدر لیگ برتر باشد، اما بی شک این نتایج حاصل تلاش دسته جمعه گروه بزرگی بوده است.   اما کونته ارزش های اصلی یک خانواده قدرتمند را در رختکن حاکم کرده و دیگر شکافی بین ارکان باشگاه وجود ندارد. فضای باشگاه به کلی تغییر کرده و یکی از محسنات اصلی این تغییرات را باید رشد ستارگانی مانند ویکتور موسس و مارکوس آلونسو دانست که در گذشته هرگز قادر به ارائه چنین سطحی نبوده اند.    

    زیر نظر کونته، شالوده کار در تیم لندنی عوض شده و این تغییرات در ماه های اخیر به خوبی قابل مشاهده بوده است. نگرش سرمربی ایتالیایی کاملا آگاهانه و برآیند شخصیت عمومی وی می باشد و همین آرامش، کلید گذشتن چلسی از موانع دشوار ابتدا فصل بوده است.   به نظر می رسد گذشتن از سد این چلسی، به چیزی بیشتر از چند مصاحبه با چاشنی توهین در مقابل دوربین های تلویزیونی نیاز دارد و اگر مورینیو واقعا نگران عملکرد کونته است، باید دوباره به آنچه در گذشته خودش نیز بارها برای آن مورد تحسین قرار گرفته روی آورد؛ مربیگری.   گری هایس – فورفورتو   ترجمه: آریا فاطمی مقدم

10:50  1395/12/02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن