تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817307522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت بورس را در قبضه خود گرفته است | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: شاخص بورس اوراق بهادار تهران در آخرين روز کاري هفته با ثبت ١٨٩ واحد افزايش به رقم ٧٧هزار و ١٨٩ واحد رسيد.

به گزارش تراز ،شاخص بورس اوراق بهادار تهران در آخرين روز کاري هفته با ثبت ١٨٩ واحد افزايش به رقم ٧٧هزار و ١٨٩ واحد رسيد. بازار بورس با دادوستد تعداد ٩٨٠ ميليون سهم و حق تقدم به ‌ارزش تقريبي ٣٤٨ ميليارد تومان در ٥٧ هزار نوبت و بازار فرابورس با دادوستد تعداد ٢١١ ميليون سهم و حق تقدم به ‌ارزش ٥٢٢ ميليارد تومان در ٢٥ هزار نوبت کار خود را به پايان رساندند. شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ثبت ٤٢ واحد افزايش بيشترين تأثير مثبت و شرکت گسترش نفت و گاز پارسيان با ثبت ٢٦ واحد کاهش بيشترين تأثير منفي را بر شاخص از خود بر جاي گذاشتند. بازار سرمايه کشور در روزها و ماه‌هاي پاياني سال ١٣٩٥ همچنان تحت فشار عرضه انواع اوراق‌هاي دولتي، اجاره، مشارکت و خزانه است به‌طوري‌که از مجموع ٨٧١ ميليارد تومان حجم معاملات انجام‌شده در بازار بورس و فرابورس مبلغ ٣٣٥ ميليارد تومان آن مربوط به معامله انواع اوراق دولتي است. درحالي‌که در ماه‌هاي پاياني سال گذشته مجموع معاملات در اين دو بازار بيشتر مربوط به معاملات سهام بوده است اما به‌واسطه عرضه انواع اوراق‌هاي دولتي، معاملات سهام به حاشيه رينگ معاملاتي رفته است. 
کمبود نقدينگي به‌شدت بر بازار سرمايه کشور مستولي  است و حتي سبب شده رئيس محترم سازمان بورس، عرضه‌هاي اوليه سهام همه شرکت‌هاي متقاضي ورود به بازار بورس اوراق بهادار تهران را تا پايان سال منتفي اعلام كند. اين فضاي رخوت و سستي خود ناشي از کم‌توجهي دولت به بازار بورس است و يک دليل آن تأمين منابع و هزينه‌هاي جاري دولت به‌وسيله اين بازار است. دولت از ماه‌هاي آخر سال گذشته تاکنون اقدام به انتشار انواع اوراق با سود‌هاي بسيار بالا و بعضا بالاتر از ٢٤ درصد كرده و با اين اقدام بازارهاي سرمايه و پول را به چالش کشيده است. نکته مهم در اينجاست؛ مسئولان اعلام كرده‌اند انتشار اوراق‌هاي دولتي اثر جانشيني بر بازار سهام ندارد ولي با سپري‌شدن يک سال از شروع انتشار اوراق در عمل خلاف نظر مسئولان رخ داده است.
 
در هفته قبل معاون اول رئيس‌جمهور اعلام کرده است به منظور کمک به بازار سرمايه، اوراق جديدي بدون مشورت با سازمان بورس منتشر نخواهد کرد و در اينجا کاملا مشخص است که دولت اعتقاد چنداني به بازار سرمايه کشور ندارد و کمک‌کردن دولت را عدم انتشار اوراق‌هاي دولتي اعلام مي‌کند درحالي‌که فعالان بازار نقش دولت را بيشتر از اين موضع اعلامي مي‌دانند، بنابراين تا زماني‌ که نرخ تورم کمتر از ١٠ درصد باشد و اوراق بدون ريسک بيش از صددرصد تورم بازدهي داشته باشد، فعاليت براي ساير بخش‌هاي اقتصادي کشور به‌خصوص بازار سرمايه بيش از پيش بغرنج‌ خواهد شد. بنابراين تا زماني‌که دولت شرايط ورود نقدينگي به بازار سرمايه کشور را تسهيل نکند، اميدها براي بهبود بازار سرمايه کشور هر روز کم‌رنگ‌تر از قبل خواهد شد.
 
 
 



منبع: شرق

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 28 بهمن 1395 - 08:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن