تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817491414




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا سکوهای آبی در دربی خالی ماند؟ :: ورزش سه


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: چرا سکوهای آبی در دربی خالی ماند؟
 اگر چه با فروش اینترنتی بلیت، رفته رفته از ازدحام هواداران ساعت ها قبل از آغاز دربی کاسته می شود ولیکن سازمان لیگ با معضل جدیدی روبرو شده است. 

به گزارش "ورزش سه"،در دربی های اخیر هر بار بخشی از جایگاه های اختصاصی هواداران استقلال خالی می ماند.
سعید فتاحی، رییس کمیته مسابقات لیگ برترعلت این مسئله را از نوع سخت افزاری معرفی می کند: «به دلیل اینکه طبقه دوم ‏ورزشگاه آزادی گیت‌های مخصوص بلیت الکترونیک ندارد، بسیاری از هواداران پرسپولیس بلیت های مخصوص هواداران ‏استقلال را خریداری کردند و بعد از ورود به طبقه دوم ورزشگاه در جایگاه مخصوص هواداران پرسپولیس مستقر شدند و به ‏همین دلیل در جایگاه مخصوص استقلالی ها بخش هایی از سکوها خالی بود اما در جایگاه پرسپولیسی ها تماشاگران حتی در ‏راهروها و راه پله ها به طور ایستاده بازی را تماشا کردند.»
فتاحی با نوید عدم تکرار این ناهنجاری اضافه می کند: «از فصل آینده قرار است در طبقه دوم ورزشگاه آزادی نیز گیت های ‏مخصوص بلیت نصب شود تا این مشکل نیز برطرف شود.»   ریشه مسئله نرم افزاری است اما سوالی که حالا باید از آقای فتاحی پرسید این است: گیریم فصل آینده گیت های مخصوص نصب شود، وقتی بلیت جایگاه استقلالی ها در دست هواداران پرسپولیس است، می خواهند با آنها چه کنند؟
در خوشبینانه ترین حالت، حتی اگر بتوان صاحب بلیط را به سمت صندلی شماره گذاری شده مطابق با بلیت هدایت کرد باز هم هواداران  دو راه بیشتر وجود ندارند: یا باید از ورود آنها به ورزشگاه جلوگیری کرد(که در اینصورت تنها از چگالی قسمت پرسپولیس کاسته خواهد شد) یا می باید به سمت جایگاه رقیب هدایت شوند. 
از قرار معلوم سازمان لیگ هنوز متوجه نشده که ریشه این مسئله در نحوه فروش بلیت است نه جابجایی تماشاگران. به عبارتی مشکل، نرم افزاری است و نصب نرده و گیت چیزی را حل نمی کند.
وقتی تعداد هواداران تیم A از هواداران تیم B بیشتر است، طبیعی است که فروش اینترنتی جایگاه های A زودتر از جایگاه های B به اتمام می رسد. حال، برخی از هواداران تیم  A که تنها راه ورود به ورزشگاه را خرید بلیت B می بینند، اقدام به این کار می کنند.
بنابراین مادامی که در مرحله فروش بلیت، سامانه اینترنتی، این هوشمندی را نداشته باشد که بین هوادار واقعی و کاذب تفکیک قایل شود، این معضل همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.   گذار از سامانه هواداری باشگاه برای رسیدن به سایت footballeticket.ir مدت هاست سازمان لیگ و سرخابی ها مشغول مذاکرات برای واگذاری فروش بلیت به خود باشگاه ها هستند. اتفاقی که به دلایل و موانعی که جای باز کردن آن در این نوشتار نیست تا کنون نیفتاده و بعید است که به این زودی ها شاهد آن باشیم. ولی راه حلی که می تواند منجر به حل این معضل شود، این است که برای دربی، لینک ورود به سامانه فعلی خرید بلیت "اجبارا" از سامانه هواداری باشگاه بگذرد. به این صورت که خریدار ابتدا بایدعضوی از اعضای سامانه هواداری باشگاه باشد و از طریق سامانه باشگاه وارد footballeticket.ir شود
این کار چندین حُسن دارد: هم از اختلاط فروش بلیت بین تماشاگران جلوگیری می کند، هم مدیریت خدمات به هواداران وفادار باشگاه را ارتقا می بخشد و بستری فراهم خواهد شد برای نیل به سمت برگزاری دربی هایی که در آن میزبان 90 درصد و میهمان 10 درصد سکوها را به خود اختصاص دهند.
با توجه به اینکه ریشه بسیاری از خشونت های اخیر در ورزشگاه های کشور، ناشی از شکایت هواداران میزبان نسبت به سهم نامتعارف تماشاگران میهمان بوده است، تعمیم این سیستم به تمامی باشگاه های لیگ برتر قطعا موجب پیش گیری از حوادث ناگوار در شهرستان ها خواهد شد.
شاهین اشکان

08:54  1395/11/26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن