واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای با نگاه ویژه به بازی های جدی برگزار می شود اصفهان- ایرنا- دومین کنفرانس ملی ' بازی های رایانه ای، فرصت ها و چالش ها' با نگاه ویژه به بازی های جدی (Serious Games) از 27 تا 29 بهمن سالجاری در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
بازی جدی (SERIOUS GAME) یکی از انواع بازی های رایانه ای است که با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی مهارت آموزی گروه مخاطب، طراحی و پیاده سازی می شود و در مواردی مانند درمان، فرهنگ سازی و آموزش کاربرد دارد. به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی کنفرانس بازی های رایانه ای روز دوشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: این کنفرانس با هدف توسعه پژوهش های مبتنی بر تحلیل و تولید محتوا در حوزه بازی های رایانه ای، آسیب شناسی و آینده پژوهشی صنعت بازی های رایانه ای برگزار خواهد شد.دکتر جواد راستی افزود: در این کنفرانس به موضوع بازی های رایانه ای از سه دیدگاه علوم انسانی، فنی و هنری نگاه می شود.وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز تخصصی بازی های رایانه ای در دانشگاه اصفهان، یکی از دستاوردهای نخستین کنفرانس بازی های رایانه ای در سال گذشته است، گفت: در این مرکز سه هسته اصلی شامل "آموزش و توانمندسازی"، "فناوری، تولید و تحلیل محتوا" و " کارآفرینی و توسعه کسب و کار اجتماعی" فعالیت دارد.راستی، برخی از برنامه های این مرکز تخصصی را برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی و بازی سازی، دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و فراهم کردن زمینه های لازم جهت راه اندازی رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد بازی های رایانه ای عنوان کرد.این استاد دانشگاه، کمبود تولید محتوا را یکی از چالش های بازی های رایانه ای در کشور خواند و تصریح کرد: برای تولید بازی رایانه ای نیاز به کار تیمی با تخصص های مختلف داریم تا حلقه های چرخه تولید بازی ها، کامل شود.راستی، قانون کپی رایت ( حق مالکیت معنوی) را یکی دیگر از چالش های حوزه بازی های رایانه ای در کشور دانست و اضافه کرد: به همین دلیل شرکت های تولید کننده با مشکل هایی مواجه هستند.وی، اصفهان را قطب تولید بازی های رایانه ای در کشور خواند و افزود: پردیس تولید محتوا توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای و با همکاری دانشگاه های اصفهان، آزاد اصفهان و آزاد نجف آباد ایجاد شده است و کمک بسیاری به این موضوع می کند.وی همچنین با بیان اینکه امروزه بیشتر تولیدکنندگان بازی های رایانه ای به سمت بازی های تلفن همراه روی آورده اند، گفت: ما در بازی سازی باید به سلیقه مخاطب احترام بگذاریم و به بعد سرگرمی و تفریح نیز تا حدی که رضایت مخاطب را جلب می کند، توجه کنیم.دبیر اجرایی کنفرانس ملی بازی های رایانه ای همچنین درباره اعمال محدودیت هایی برای برخی بازی های رایانه ی در کشورمان، افزود: ما باید به جای نگاه های انکاری و فیلتری، ظرفیت های خود را افزایش دهیم تا با تولید بازی های فاخر ملی توانایی رقابت با بازی های خارجی را داشته باشیم.وی همچنین اعتبارات مالی را یکی از مسائل مرکز بازی های رایانه ای اصفهان خواند.*** ارائه 138 مقاله به دومین کنفرانس بازی های رایانه ایدبیر علمی بخش علوم انسانی دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای نیز در این نشست با اشاره به ارائه 138 مقاله علمی به دبیرخانه این کنفرانس گفت: از بین این مقاله ها، 79 مقاله درباره علوم انسانی، 29 مقاله درباره مسائل فنی، 15 مقاله درباره مسائل هنری و 15 مقاله بین رشته ای است.دکتر امیر قمرانی افزود: از بین مقاله های رسیده، 93 مقاله پذیرفته شده که از میان آنها 60 مقاله بصورت پوستر و 33 مقاله بصورت سخنرانی ارائه می شود.وی با بیان اینکه امروز در جامعه کمتر کسی است که با بازی های رایانه ای سرو کار نداشته باشد، تصریح کرد: ما باید در بازی های رایانه ای به مسائلی مانند تبلیغات زیر پوستی ( زیر آستانه ای) نیز توجه کنیم.این استاد دانشگاه تاکید کرد که لازم است در تولید بازی های رایانه ای به مسائل روانشناسی، جامعه شناسی و هیجان نیز توجه شود.دکتر سید امیر حسن، دبیر علمی کنفرانس در بخش فنی نیز گفت که این کنفرانس 2 سخنران کلیدی از یکی از دانشگاه های دانمارک و مرکز تحقیقات علوم و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله دارد.دکتر حمید صادقیان، دبیر علمی کنفرانس در بخش هنری نیز تاکید کرد که دانشگاه هنر اصفهان با توجه به رسالت خود به همکاری با دانشگاه اصفهان برای برگزاری کنفرانس بازی های رایانه ای پرداخته و برای راه اندازی رشته بازی های رایانه ای در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کمک می کند.به گزارش ایرنا، خبرنگاران پس از برگزاری این نشست خبری از بخش های مختلف مرکز تخصصی بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان بازدید کردند.محورهای کنفرانس ملی بازی های رایانه ای شامل تحلیل بازی های رایانه ای در حوزه های مختلف مانند روانشناسی، جامعه شناسی، علوم شناختی، آموزش، مدیریت و مدل سازی کسب و کار، تولید محتوای بازی های رایانه ای در حوزه های مختلف و فناوری های مطرح در تولید و توسعه بازی های رایانه ای است.تحلیل زیبایی شناختی و هنری بازی های رایانه ای، چالش های امنیتی و موارد حقوقی بازی های رایانه ای و بازی های رایانه ای و قدرت نرم نیز از سایر محورهای این کنفرانس است.نخستین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای 28 تا 30 بهمن پارسال در دانشگاه اصفهان برگزار شد.گ/3011 خبرنگار: آسیه معینی** انتشار: سلطانمرادی
11/11/1395
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]