تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817472668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم اصفهان از زیر کشت گلخانه ای کشور2میلیون متر مکعب است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سهم اصفهان از زیر کشت گلخانه ای کشور2میلیون متر مکعب است
گزارش اصفهان – محمد جواد عرفان منش اشاره : هر یک از گیاهان برای داشتن رشد مطلوب نیاز به شرایط خاصی از نظر شدت نور ، دمای روزانه ، دمای شبانه ، میزان رطوبت نسبی هوا و رطوبت خاک دارند . برای تولید و پرورش تجاری گیاهان با کیفیت بالا در تمام طول سال باید شرایط محیطی مطلوب به همراه کنترل عوامل خسارت زا نظیر باد ، طوفان های ویرانگر ، سرما و یخبندان و .. نیازمند ساختمانی بنام گلخانه هستیم که به عنوان محیط کنترل شده مطرح می گردد و با توجه به نیاز روزافزون بازار ، چه از نظر تولید گل و گیاهان زینتی و چه از نظر سبزیجات و صیفی جات خارج از فصل این روش تولید امروزه به یکی از سود آورترین بخشهای کشاورزی تبدیل شده است که البته سرمایه گذاری اولیه فراوانی را نیز طلب می کند در این رابطه استان اصفهان به عنوان دومین استان کشور در توسعه واحداث گلخانه موقعیت بسیار خوبی را برای کشور وصادرات گل فراهم نموده است .


دکتر رسول زرگرپور در مراسم کلنگ زنی شهرک گلخانه ای اظهارداشت: باعث خرسندی است که برای کلنگ زنی پروژه های کشاورزی وطرحهای توسعه از بعد تولید و صرفه جویی در مصرف آب و اشتغال اهمیت و جایگاه بالایی دارد حضور می یابم.
استاندار اصفهان افزود: علیرغم اینکه اصفهان استانی صنعتی است ولی در کشاورزی نیز جایگاه ویژه ای دارد و با وجود خشکسالی های اخیر و خارج شدن ۱۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی از کشت، حجم تولید کاهش نیافته است.
رسول زرگرپور با بیان اینکه کشاورزان استان تخصص و تجربه ی بالایی دارند، گفت: در حال حاضر بر کشاورزی گلخانه ای تاکید زیادی شده است چرا که می تواند در مواقعی میزان مصرف آب را تا ۹۰ درصد کاهش دهد و بهره وری و راندمان بالا و رسیدن به اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ را دنبال می کند.
زرگرپور افزود: در راستای چشم انداز و برنامه های توسعه ای باید کشاورزی مدرن و گلخانه ای که در صرفه جویی آب و افزایش تولید اثر گذار است برنامه ریزی وسرمایه گذاری بیشتری انجام شود.
مدیرارشد استان با بیان اینکه افزایش کشت گلخانه ای به اشتغال استان نیز کمک می کند، گفت: ۱۰ درصد کارگران کشور در استان اصفهان فعالیت می کنند و متوسط نرخ بیکاری در اصفهان بالاتر از میانگین کشوری است و هر گامی که برای تثبیت و ایجاد اشتغال در استان برداشته شود در راستای رشد اقتصادی استان و معقول کردن نرخ بیکاری است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در این رابطه می گوید : تاکنون 202  پروژه بااعتباری بالغ‌بر 75 میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان آماده بهره‌برداری می‌باشد. مهندس کریمیان در ادامه با اشاره به اقدامات شاخص شکل‌گرفته در بخش کشاورزی عنوان کرد: خوشبختانه استان اصفهان در مباحث مختلف کشاورزی دارای رتبه‌های برتر کشور است، برای نمونه در مبحث گلخانه‌ها ی زینتی دارای رتبه دوم و درکشت و تولید گل‌رنگ رتبه نخست کشور متعلق به استان است، وتمامی این موفقیت‌ها در شرایطی به‌دست‌آمده که استان اصفهان با مشکلی بزرگ تحت عنوان خشک‌سالی دست‌وپنجه نرم می‌کند مدیرعامل شرکت کارگشای گل و گیاه زنده رود اصفهان در خصوص طرح توسعه و اشتغالزایی ومجموع اهدافش  گفت: سطح زیر کشت گلخانه در کشور بیش از 10 میلیون مترمکعب و حدود دو میلیون مترمکعب و برابر با 20 درصد در استان اصفهان است.
محمدعلی امینی به مناسبت افتتاح فاز دوم بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان با بیان اینکه در سطح استان اصفهان بیش از 250 واحد گلخانه‌ای داریم، اذعان داشت: بیشترین گل‌های موجود در این واحدها گل‌های فصلی، آپارتمانی و گل‌های شاخه بریده است.
وی با بیان اینکه شهرستان خمینی شهر مرکز تولید گل و گیاه شب بو کشورشناخته شده افزود: امسال نیز همانند سال گذشته جشنواره گل شب بو برگزار شد ومورد استقبال خوب مردم قرارگرفت
امینی اضافه کرد: شهرستان خمینی شهربا تولید بیش از10میلیون گلدان گل شب بو از بزرگترین مراکز تولیداین گل در سطح کشور است به گونه‌ای که حتی به خارج از کشور نیز گل شب بوی خمینی شهر صادر می‌شود زیرا گل شب بوی این شهرستان از بوی خاصی برخوردار است.
وی اظهارداشت : شرکت کارگشای گل و گیاه زنده رود از سال 88 آغاز بکار کرد و اعضا آن از ابتدا به این فکر افتادند که مجموعه‌ای از انواع گل وگیاه را در این شرکت گردهم آورند زیرا وجود این مجموعه در سطح استان خالی بود
مدیرعامل شرکت کارگشای گل و گیاه زنده رود اصفهان بیان نمود: این مجموعه درمتراژ24 هزار مترمربع با 15 هزار متر زیربنا دارای سالن‌های فصلی 32 هزار مترمربع، سالن‌های آپارتمانی 32 هزار مترمربع، سالن گل‌های شاخه بریده سه هزار مترمربع، سالن ابزار و تجهیزات گل دو هزار مترمربع و همچنین سالن خدمات رفاهی نیز 500 مترمربع است
وی با بیان اینکه در فاز سوم این مجموعه نیز دارای یک ساختمان اداری، خدماتی و رفاهی است که از سال آینده پیگیری می‌شود، ادامه داد: مهمترین هدف از این کار فرهنگسازی جایگاه و ترویج استفاده از گل در میان مردم است، براساس آمار موجود سرانه مصرف گل در جامعه ما یک دهم مصرف گل در کشورهای در حال توسعه و متوسط است به همین منظور باید در این خصوص فرهنگ مصرف گل را افزایش دهیم.
مدیرعامل شرکت کارگشای گل و گیاه زنده رود اصفهان تصریح کرد: در این راستا کارگاه‌های آموزشی برای تمامی اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان در خصوص پرورش و نگهداری و تکثیر گل‌ها برگزار می‌کنیم. وی گفت :هدف سوم   به روز کردن مراحل تولید در امر گل و گیاه در سطح منطقه و حتی فراتر از منطقه است، زیرا در کشور چنین مجموعه‌ای به این صورت وجود ندارد و تنها مجموعه‌ای که به این امکانات مجهزمی باشد  هستیم.
مدیرعامل شرکت کارگشای گل و گیاه زنده رود اصفهان با اشاره به اینکه پویا شدن و استحکام اشتغال افراد در این مجموعه هدف چهارم است، گفت: بیشتر افرادی که در این مجموعه حضور دارند افراد مسن و سالخورده‌ای هستند، در این راستا می‌خواهیم اشتغال برای افراد جوان ایجاد کنیم.
امینی خاطرنشان کرد: بالغ بر 250 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند و درصدد هستیم فرصت‌های شغلی جدیدی را در این مجموعه فراهم کنیم، به گونه‌ای که بتوانیم رقم اشتغال افراد را به 350 نفر نیز برسانیم.
وی در رابطه با ارتقای سطح علمی این مجموعه، گفت: ارتقای سطح علمی این مجموعه در خصوص تولید می‌تواند مجموعه را در سطح کشور مطرح کند. هدف نهایی نیز ایجاد محیطی مناسب جهت خریداری گل و گیاه برای افرادی است که خواهان داشتن گل هستند، همچنین کاهش ضایعات گل، اقتصادی شدن فعالیت تولید در امر گل و گیاه و مهندسی شدن تولیدات نیز سایر اهداف است.
مدیرعامل شرکت کارگشای گل و گیاه زنده رود اصفهان ادامه داد: تنها مجموعه‌ای که به صورت استاندارد در سطح کشور افتتاح شده این مجموعه است، زیرا نقشه‌های آن براساس بازارهای روز دنیا )روپا) طراحی شده است. همچنین این مجموعه زیرنظر وزارت جهاد کشاورزی است.  
امینی ویژگی دوم این مجموعه را به لحاظ مستقر شدن در بهترین نقطه آب و هوایی استان دانست و گفت: این مجموعه در یکی از بهترین و پاک‌ترین نقاط استان اصفهان قرار گرفته است. مدیرعامل شرکت کارگشای گل و گیاه زنده رود اصفهان ادامه داد: براساس گفته کارشناس ارزیاب رسمی، بیش از 35 میلیارد تومان در این مکان سرمایه گذاری شده است. فاز دوم این مجموعه نیز سه میلیارد تومان هزینه شده است، فاز اول 20 میلیارد ومان و فاز سوم نیز چهار میلیارد تومان نیازمند هزینه است.
وی با بیان اینکه درخصوص صادرات گل در حال مطالعه با یک گروه کارشناسی هستیم تا مشکلات صادرات را بررسی کنیم، ادامه داد: تولیدات این مجموعه قابلیت صادرشدن را دارد. این مجموعه به استان‌های مجاور چهارمحال و بختیاری، شیراز، یزد، کرمان و بندرعباس نیز خدمات ارایه می‌دهد.
مدیرعامل شرکت کارگشای گل و گیاه زنده رود اصفهان به ایجاد یک غرفه گیاهان دارویی در این مجموعه اشاره کرد و گفت: این مجموعه نیازمند حمایت مسؤولان است، برای نمونه جاده دسترسی به این مکان باید هموار باشد و انتظارمان این است که بستر لازم فراهم شود. تمام زیرساخت‌ها با هزینه خود مجموعه تأمین شده است. برای نمونه بیش از 150 میلیون تومان جهت تأمین آب شرب هزینه شده است.    

منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن