تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821156080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوی وزارت‌خارجه: کار ترامپ از محک‌زدن گذشته است/ایران افراد و شرکت‌های آمریکایی را تحریم می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سخنگوی وزارت‌خارجه: کار ترامپ از محک‌زدن گذشته است/ایران افراد و شرکت‌های آمریکایی را تحریم می‌کند
سخنگوی وزارت خارجه در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران با اشاره به شناختی که ایران از دولت جدیدید آمریکا و دولت های پیشین آن دارد گفت: ما نیازی به محک زدن آنها نداریم و کار ترامپ از محک زدن گذشته است.
آفتاب‌‌نیوز : سخنگوی وزارت خارجه کشورمان صبح روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در مورد اظهارات روز گذشته معاون رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران با اقدامات خود عزم و اراده ترامپ را نسنجد اظهار کرد: اقدامات ایران در ارتباط با مباحث دفاعی و اقداماتی که در این چارچوب انجام می شود در راستای حفظ منافع و کیان کشور انجام می شود. بدون در نظر گرفتن توصیه ها و نگاه دیگران این موضوعی است که به ما مربوط است و حق مسلم ماست و دیگران حق ندارند که در این خصوص صحبتی بکنند.


به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: تاریخ به خصوص تاریخ جدید از جمله بحث جنگ تحمیلی و برخی دیگر از حوادث به ما یاد داد که ما نمی توانیم چشم به دست دیگران بدوزیم. ما کشور مستقل هستیم و تصمیمات‌مان از قدرت مردم خودمان منشا می گیرد.


وی تاکید کرد: یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی موضوع استقلال بوده و ما با تمام توان از این اصل دفاع می کنیم.


وی گفت: ما در بحث موشکی و سایر مسائل دفاعی نه به عنوان ابزار از آنها استفاده می کنیم نه اینکه بخواهیم پیامی را بدهیم یا چیز دیگری را رقم بزنیم بلکه این اقدامات را براساس منافع خودمان و زمانبدی مشخصی که وجود دارد انجام می دهیم.


این دیلپمات ارشد کشورمان ادامه داد: آزمایش موشکی اگر اتفاق افتاده باشد برای فرستادن نشانه ای به هیات حاکمه آمریکا نیست چرا که ما از دولت جدید آمریکا و دولت های پیشین آمریکا شناخت داریم و سوابق چند دهه آنها برای ما مشخص است و در همین چارچوب نیازی به محک زدن آنها نداریم.


وی با اشاره به اقدامات اخیر ترامپ و موضع گیری هایی که از سوی جهانیان در برابر این اقدامات صورت گرفته است گفت: کار ترامپ از محک زدن گذشته است و ما نیازی به محک زدن نداریم. شناخت دقیق و عمیقی از طرف مقابل داریم و آنچه که رخ می دهد براساس برنامه ریزی است که انجام شده است.


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه صحبت‌های خود در مورد سفر آتی عباس عراقچی معاون وزیر خارجه به مسکو با محوریت برجام و اینکه آیا این امکان وجود دارد که با توجه به رابطه به ظاهر حسنه میان ترامپ و پوتین دولت روسیه در ارتباط با برجام با ترامپ صحبت کند و یک نوع میانجیگری داشته باشد گفت: مقامات وزارت خارجه براساس ماموریت کاری شان به نقاط مختلف سفر می کنند و با مقامات آن کشورها براساس موضوعاتی که پیش می آید گفت‌وگو و رایزنی انجام می دهد.


وی با بیان اینکه ما در مورد مساله هسته ای با روسیه مکررا رایزنی و گفت‌وگو داشته ایم و روز گذشته نیز فرستاده ویژه آقای پوتین در تهران بود و با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و رایزنی کرد گفت: سفر مورد اشاره نیز می تواند در چارچوب همکاری ها و رایزنی ها بین دو طرف انجام شود و من اکنون در مورد تاریخ این سفر  و چگونگی آن صحبتی نمی کنم.


وی به مسائل منتشر شده در ارتباط با رابطه ترامپ و پوتین اشاره کرد و گفت: آنچه که در این زمینه مطرح می شود را گمانه زنی می دانم باید کمی صبر کرد.


وی در مورد برخی مباحث مبنی بر اینکه ممکن است این سفر به کشور سومی مربوط باشد اظهار کرد: این مباحث قابل توجیه و قابل فهم نیست و با آن موافق نیستم.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که روز گذشته نماینده رئیس جمهور روسیه به تهران سفر کرده و اینکه محور رایزنی ها و گفت‌وگوهای وی با علی شمخانی چه بوده است، گفت: آنچه که می توانم بیان کنم این است که سفر انجام شده در ادامه رایزنی های مستمر و منظم و متوالی است که بین ما و روسیه طی دوران اخیر به خصوص در مورد بحث سوریه وجود دارد. در این گفت‌وگوها و رایزنی ها آخرین تحولات سوریه و مسائلی که پیش رو است مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. تفاهماتی حاصل شد.


وی ادامه داد: امیدواریم تفاهمات انجام شده و همچنین تفاهماتی که در اجلاس های مسکو و آستانه به وجود آمد در پیشبرد مسائل پیش رو در ارتباط با بحث سوریه موثر باشد و مسیری که سه کشور ایران، روسیه و ترکیه با هم آغاز کرده اند به خوبی پیش برود و در حقیقت ما بتوانیم در جهت تثبیت و استقرار آن کمک بهتری داشته باشیم.


بهرام قاسمی در رابطه با زمان برگزاری اجلاس ژنو، گفت: هنوز تا حدی زمان باقی مانده است و نمی‌توانم پیش‌بینی دقیقی داشته باشم از اینکه اجلاس ژنو چگونه خواهد بود و در چه شرایطی برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: باید منتظر اجلاس ژنو بود و قطعاً با توجه به شرایطی که در پیش خواهد بود ما تصمیم می‌گیریم که در ژنو چطور عمل کنیم.


سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به وضعیت سوریه خاطرنشان کرد: تأکید می‌کنم که در مورد سوریه حاکمیت، دولت و نوع حکومت و نهایتاً سرنوشت این کشور را مردم سوریه رقم می‌زنند.


وی ادامه داد: ما از تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه همچنان دفاع می‌کنیم ولی نهایتاً استقرار صلح، ثبات و امنیت و خواست مردم چیزی است که ایده‌آل همه ما برای سوریه در منطقه باشد.


این خبر تکمیل می‌شود.




۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن