تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798709245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت به خاطر نداشتن ‌سرعت در اجراي اقتصاد مقاومتي تذكر گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دولت به خاطر نداشتن ‌سرعت در اجراي اقتصاد مقاومتي تذكر گرفت
وزرا ميل به كار مردم ندارند / عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه تا مردم وسط نيايند اقتصاد مقاومتي شكل نمي‌گيرد، درباره اصلاح ساختارها گفت: اين مورد نقطه ضعف است كه ممكن است به دليل تجربه زياد وزرا باشد كه در كار دولتي روانند و ميل به كار مردم ندارند.


علي آقامحمدي درگفت‌وگوي ويژه خبري از عدم‌تغيير ساختارها و تذكر گر فتن دولت به خاطر عدم سرعت در اجراي اقتصاد مقاومتي سخن گفت و در خصوص اقتصاد ايران و اقتصاد مقاومتي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري به دولت براي تدوين برنامه 10 ساله افزود: دولت بر اين اساس شروع به تعريف مشي جديد كه چارچوب‌هايش را مقام معظم رهبري معين كرده بودند، كرد و 12 برنامه در سال 1395 كه سال اقدام و عمل بود نوشت.

آقامحمدي درباره دلايل جدا بودن دولت از اهداف اقتصاد مقاومتي گفت: ابتدا يكسري طرح‌ها شروع شد كه يك تذكري گرفتند مبني بر عدم‌سرعت در كار كه منجر به تعريف چارچوب جديد در دولت شد.
وي با اشاره به ديدار اعضاي دولت با رهبري و اشاره ايشان به منسجم شدن اقدامات در دولت افزود: بعد از اين ديدار دولت مجدد بر اساس دو مجموعه قبلي اقدامات جديدي را در پيش گرفت كه قابل ارزيابي‌تر است، اين دوره روشن‌تر از گذشته بود و دستاوردهاي بيشتري را به دنبال داشت. وي در خصوص شاگرد اول اقتصاد مقاومتي در دولت گفت: شاگرد اول نفت بوده چراكه رشد، عمدتاً ناشي از رشد نفت است چراكه عقب‌ماندگي شديدي اتفاق افتاده بود و سرمايه‌گذاري خوبي براي بازگشت به شرايط قبل از تحريم صورت گرفته است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: اين كار سختي بود ولي بقيه وزارتخانه‌ها هم مثل كشاورزي در دوسال گذشته اقداماتي انجام دادند كه تحولاتي داشتند. آقا محمدي تصريح كرد: در حوزه كشاورزي حدود 1/5 ميليارد دلار براي 400 هزار هكتار اراضي براي بازسازي در نظر گرفته شده است و در زابل هم براي شبكه‌هاي آبياري انجام شده كه بسيار كارهاي درستي است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص اصلاح ساختار خاطرنشان كرد: اين مورد نقطه ضعف است و كار جدي صورت نگرفته كه ممكن است به دليل تجربه زياد وزرا باشد كه در كار دولتي روانند و ميل به كار مردم ندارند. نتيجه اين عمل عدم رشد سرمايه‌گذاري است و در اين زمينه ضعف است. آقامحمدي درخصوص ادعاي تغيير ساختار‌ها در دولت تصريح كرد: شما وقتي مي‌توانيد بگوييد تغيير ساختار انجام شده است كه سرمايه‌هاي مردم جذب شده باشد و مردم در اقتصاد شركت كرده باشند. اگر بخواهيم اقتصاد مقاومتي فعال باشد توجه به اين زمينه بسيار مهم است. گير‌ها در ساختار‌هاست و بايد اين ساختارها درست شود.
  
تخلف سازمان گسترش در قرارداد با رنو
وي با اشاره به اقدامات صورت گرفته افزود:تغييرات ديده نمي‌شود و به عنوان مثال در خودرو سازمان گسترش هيچ حقي براي سرمايه‌گذاري ندارد اما قرارداد با رنو بسته است. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ناظر در اين موارد مجمع است كه ناظر بعد از اجراست، البته منعي نشده است اما هنوز چنين سازوكاري براي حين اجرا در نظر گرفته نشده است، نظارت غيرمفيد كه به درد نمي‌خورد و حين اجرا هم بايد تذكرات داده شود.
  
انتقاد از افتتاح پروژه‌ها
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد:در خيلي از حوزه‌ها دولتي‌ها براي اينكه كار زودتر به افتتاح برسد، خودشان مي‌افتند جلو و اين عامل بزرگي است.
وي گفت: تا الان آماري داده شده كه حدود 14 هزار ميليارد تومان به 300 هزار بنگاه داده شده است. آقا محمدي اضافه كرد: وقتي سالانه يك رشد نقدينگي داريم و پول تازه وارد مي‌كنيم تا اقتصاد را به جلو ببرد غير از تورم، خيلي قدم خوبي است ولي تغيير ساختاري تبديل به نهاد نشده است. وي در خصوص عدم‌رضايت مردم از وضعيت اقتصادي جامعه افزود:مردم چند گروه هستند در اين زمينه، اول سرمايه‌داران خرد هستند كه با مقدار مختصري از سرمايه كارهايشان را انجام مي‌دهند.
آقامحمدي ادامه داد: يكسري كارمند مجموعه‌ها هستند كه 23 درصد دستمزد بگير دولت و 39 درصد دستمزد بگير بخش خصوصي‌ هستند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: 30 درصد در فعاليت‌هاي خرد هستند و تنها 6/5 درصد كارفرما داريم و اين 6/5 درصد كفاف كار كشور را نمي‌دهد. ما صادركننده بزرگي كه تضمين دهد هر روز، به موقع و به مدت پنج سال جنس را در فروشگاه روسيه تحويل دهد، نداشتيم.
آقامحمدي افزود: وقتي اين ظرفيت را نداريم يا بايد خردها را جمع كنيم دور هم و يك بزرگ درست كنيم يا اينكه بزرگ درست كنيم. در همه جاي دنيا ابتدا كوچك هستند بعد متوسط و بعد بزرگ و با يك كار جمعي به اين مرحله مي‌رسند؛ ساختاري كه ما هنوز نداريم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تعاوني شدن 25 درصد اقتصاد بر‌اساس سياست اصل 44 افزود: مي‌توانيم با گره زدن تعاوني‌هاي كوچك تعاوني بزرگ درست كرد. اين بزرگ‌هايي كه بدهي معوق دارند، آنهايي هستند كه بزرگ درست شدند و معيوب هستند. اصلاحات ساختاري اينهاست و نهادي نداريم كه خود را مسئول بداند همه مسئول پروژه‌ هستند.

وي با اشاره به صدا وسيما و مسئوليتش در سازمان گفت: صدا وسيما همه چيز را خراب كرده است. آقا محمدي تصريح كرد: تا وقتي پروژه وزير محور است و يك مقام بالا براي بريدن روبان مي‌آيد به جايي نمي‌رسيم. بر اساس اقتصاد مقاومتي مسئول گفتمان صدا وسيما است اما همانطور كه در زمان دفاع مقدس شما از هر شهيد يا خانواده‌اش يك سوژه درست مي‌شود چنين چيزي در اقتصاد وجود ندارد. وي با اشاره به نرخ رشد 8 درصدی به عنوان اهداف اصلي اقتصاد مقاومتي گفت: 8 درصد يعني اينكه درآمد هر نفر بعد از هشت سال دوبرابر شود، آيا الان اينجوري است؟

آقامحمدي افزود: بايد ادبيات عوض شود و بايد ذهن مردم را تغيير دهيم كه همه بايد با هم حركت كنند و بدانند كه اگر در توسعه كشور نقش نداشته باشند، كشور عقب مي‌ماند.
آقامحمدي در خصوص علت تمركز مقام معظم رهبري روي موضوع اقتصاد افزود:تشخيص ايشان اين بود كه اگر خودشان ورود پيدا نكنند كار جلو نمي‌رود. ايشان مراقبت دارند كه زياد وارد نشوند و مسئولان خوب است از اين فرصت‌دهي رهبري خوب استفاده و بهتر كار كنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن