تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817549658




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا استقلال و تراکتوسازی به این روز افتادند؟


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: چرا استقلال و تراکتوسازی به این روز افتادند؟
وقتی مدیران ایرانی از فهم روابط ساده با نهادهای بین المللی عاجز هستند نقریبا دیگر نمی شود انتظاری از مربیان و بازیکنان داشت و به همین دلیل ساده ورود فوتبال ایران به اندازه های بین المللی غیرممکن می شود. شاید این ادعا خنده دار به نظر برسد اما مربیان خارجی در فوتبال ایران به همین دلیل موفقیت دارند که امکان ارتباطی شان با فوتبال دنیا قطع نیست.
عصرایران ؛ مهدی نیکپندار - فوتبال ایران در ارتباط های بین المللی مشکل اساسی دارد. این مشکل از عدم تسلط مدیران به زبان انگلیسی آغاز می شودو به کج فهمی و نافهمی آنها از قوانین بین المللی کشیده می شود. 


در سال های اخیر بارها اتفاق افتاده که فوتبال ایران در رابطه با بازیکنان خارجی اش دچار مشکل شده . مشکلی که سبب درس عبرت نمی شود و باز هم تکرار می شود. یک بازیکن-مربی خارجی جذب می شود ، حقوقش را پرداخت نمی کنند و اینقدر ماجرا را طول می دهند که به جریمه و محرومیت و کسر امتیاز توسط فیفا منجر می شود. 


نکته قابل توجه اینجاست که اکثر اتفاقات مشابه در باشگاه های پرسپولیس و استقلال یا حتی تراکتورسازی رخ می دهد جایی که مدیران مسوول با مدت زمان مسوولیت بالا وجود ندارد. یعنی کمتر اتفاق می افتد که مدیرانشان 3 یا 4 سال بر مسند کار باشند و با انتخاب هایشان بر روی مدیریت تیم ها مسلط شوند، در نتیجه هم هر از چند گاهی از این مدل اشتباهات درآن انجام می شود. آخرین نمونه مثال شاید ماجرای تراکتورسازی باشد. 


ماجرایی بسیار شبیه به داستان محرومیت استقلال با شفافیت بسیار کمتر. پس اگر پیش از محرومیت استقلال خبرهایی در سایت های خبری منتشر شد و برخی از نامه ها نوشتند این بار اما در مورد تراکتورسازی کمتری خبری در مورد نامه ارسال شده از طرف فیفا فعلا وجود ندارد و عملا نمی شود فهمید که این بار چه کسی مقصر بوده؟ فدراسیون فوتبال یا مدیران تراکتورسازی؟


استقلال نقل و انتقالات زمستانی را از دست داده و تراکتورسازی زمستان و تابستان را توامان اما همچنان پرونده باشگاه های ایرانی در دادگاه های داوری فوتبال موجود است و جریان دارد.
بزرگترین دادگاه پیش رو هم مربوط به ژوزه مانوئل است . سرمربی ای که گفته می شد طلبی از پرسپولیس ندارد اما ظاهرا حکمی که برای او صادر می شود یکی از سنگین ترین حکم های مالی برای باشگاه های ایرانی است. 


پرسپولیس البته در این مدت تجربه بسیار زیادی در ارتباط های بین المللی داشته و تا دلتان بخواهد جریمه شده. شاید به همین دلیل است که پس از صدور حکم اولیه به نفع مائوئل به موقع اعتراض کرده اند و دادگاه طولانی تر شده اما در اصل ماجرا تفاوت چندانی وجود ندارد. 


شکری معاون حقوقی پرسپولیس در دوره مدیریت حبیب کاشانی ، پیش از این می گفت  که در کمیته انضباطی فیفا نسبت به پرونده هایی که از سوی ایران ارسال می شود یک قضاوت از قبل انجام شده وجود دارد.در اصل  عدم توجه مدیران ایرانی به نامه های تذکر فیفا در اصل سبب شده بود که دران برهه زمانی کار شکایت بازیکنان از تیم های ایرانی به خصوصی سرخابی ها سرعت بگیرد. 
این طور بود که اگر نامه و شکایتی از باشگاه پرسپولیس و استقلال به فیفا می رسید در اولویت رسیدگی قرار می گرفت. چون مسوولان می دانستند که حتما این باشگاه های ایرانی هستند که خلاف وعده و قوانین عمل کرده اند.  او برطبق ادعای خودش در همان برهه تلاش زیادی برای حل مشکلات پرسپولیس کرد اما به هرحال در همان دور هم بود که پرسپولیس به خاطر رافائل 6 امتیاز را در کورس قهرمانی از دست داد. 


البته که رافائل قبل تر از مدیریت کاشانی جذب و البته جدا شده بود اما عدم توانایی پرسپولیس در پرداخت مالی بدهی نهایتا به کسر 6 امتیاز منجر شد. این جریمه سنگین برای قرمزها در نهایت سبب شد که تا مدت ها بدهی های خارجی سرخابی جدی گرفته شود و اگر هر طلبی از سازمان لیگ به خاطر بلیط فروشی دارند زودتر بگیرند و خرج قرار دادهای خارجی بکنند اما به نظر می رسد مشکل استقلال و تراکتورسازی به غیر از نافهمی قانونی عدم تسلط مدیران به زبان انگلیسی هم بوده است. 


مشکلی که نه تنها در استقلال و تراکتورسازی که ظاهرا در فدراسیون فوتبال هم وجود داردو برخی مدیران رده بالای این فدراسیون را در جلسات مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا از ارتباط موثر با جلسه ناتوان می کند.


 هرچند مشکل فهم زبان انگلیسی و فهم قوانین بین المللی از هم متفاوت است اما هر دوی این مشکلات را می شود در یک جهت قرارداد و آن توانایی پایین فوتبال ایران در مراوده با فوتبال بین المللی است.


 وقتی مدیران ایرانی از فهم روابط ساده با نهادهای بین المللی عاجز هستند نقریبا دیگر نمی شود انتظاری از مربیان و بازیکنان داشت و به همین دلیل ساده ورود فوتبال ایران به اندازه های بین المللی غیرممکن می شود. شاید این ادعا خنده دار به نظر برسد اما مربیان خارجی در فوتبال ایران به همین دلیل موفقیت دارند که امکان ارتباطی شان با فوتبال دنیا قطع نیست. مشکلی که معلوم نیست چندسال و یا چند ده سال دیگر حل خواهد شد. 




تاریخ انتشار: ۰۷:۲۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - 04 February 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن