تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817567325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بي‌خيال فوتبال باشگاهي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بي‌خيال فوتبال باشگاهي
به جرئت مي‌توان گفت افسارگسيختگي و بي‌برنامگي و عدم وجود اطلاعات لازم در زمينه مسائل و روابط بين‌المللي كه در فوتبال ايران به چشم مي‌خورد در هيچ كجاي دنيا وجود ندارد.
نویسنده : فريدون حسن 


اين روزها شنيدن خبر محروميت تيم‌هاي فوتبال باشگاهي ايران از سوي فيفا ديگر عادي شده، مجامع بين‌المللي فوتبال در راه به كار بستن قوانين تعريف شده و برخورد با متخلفان به هيچ عنوان با كسي شوخي ندارند و اصلاً هم به اسم و سابقه خطاكار نگاه نمي‌كنند.

آنچه اين روزها به عنوان محروميت در فوتبال ايران ديده مي‌شود، فقط و فقط به‌خاطر عدم آشنايي با قوانين بين‌المللي فوتبال و حتي در بعضي موارد دست‌كم گرفتن و سرسري خواندن اين قوانين و تبعات عدم اجراي آنهاست. اينكه ما خلاف كنيم و بگوييم جريمه‌اش را مي‌دهيم يا اينكه از بحث محروميت با تعابيري مثل تعليق و توبيخ ياد كنيم نه تنها دردي را دوا نمي‌كند كه باعث وخيم‌تر شدن اوضاع مي‌شود.

كار فوتبال ايران در ارتباط با مجامع بين‌المللي و برقراري رابطه با فوتبال دنيا اينقدر ضعيف و آماتور است كه حتي بيكارترين بازيكن فوتبال دنيا اين روزها خوب مي‌دانند كه با استفاده از يك ايجنت كاربلد مي‌توانند با يكي از باشگاه‌هاي فوتبال ايران قرارداد امضا كنند و خيلي راحت با بهره‌گيري از ضعف اطلاعاتي مديران فوتبال ايران بندهايي را در قراردادهايشان بگنجانند كه بتوانند حتي بدون يك دقيقه بازي، كار را به شكايت بكشانند و به راحتي باشگاه‌هاي ايران را با محروميت روبه‌رو كنند.
فدراسيون در اين رابطه سكوت اختيار كرده و حرفي نمي‌زند، در حالي كه فيفا در اين قبيل پرونده‌ها هم فدراسيون و هم باشگاه را مخاطب قرار مي‌دهد و اين‌طور نيست كه كسي ادعاي بي‌خبري يا عدم ارتباط با اين قبيل جريان‌ها را داشته باشد، نكته اصلي اينجاست كه فوتبال ايران به تصور اينكه مي‌‌تواند مانند قوانين داخلي خود همه چيز را دور بزند، مي‌تواند فيفا و قوانين قرص و محكم آن را هم از سر باز كند.

ايراد كار اين است كه بسياري از مسئولان فوتبال ايران زبان بين‌المللي نمي‌دانند و تنها از برقراري ارتباط با دنياي فوتبال سفر به اروپا و امريكا را ياد گرفته‌اند، نگاهي به كارنامه مسافرت‌هاي آنها به خوبي اين ادعا را ثابت مي‌كند كه آقايان چگونه به صورت مرتب چمدان به دست در فرودگاه‌ها هستند و در دبي، مالزي و نقاط ديگر به‌سر مي‌برند،‌ اما دريغ از يك تأثيرگذاري مثبت براي فوتبال ايران. ايراد كار اينجاست كه حتي وقتي نامه‌اي ارسال مي‌شود كسي پيدا نمي‌شود كه بگويد اين نامه چيست؟ قرار است چه كاري صورت گيرد؟ و اگر نشد چه تبعاتي دارد؟ اتفاقاتي كه اين روزها براي استقلال و تراكتورسازي رخ داده فقط به خاطر اين قبيل سهل‌انگاري‌ها و عدم برخورد مناسب و صحيح با قوانين است.
سوءمديريت حاكم بر فوتبال اين روزها بيشتر از قبل خود را نشان مي‌دهد، سوءمديريت كساني كه مدام در حال صدور بيانيه و ايجاد تنش در فوتبال بودند، آنها كه دم از دفاع از حق مردم مي‌زدند، حالا  بايد پاسخگوي همين مردم باشند كه چگونه تيم‌شان محروم شده يا آنهايي كه به راحتي در امور فني تيم دخالت مي‌كردند، حالا پاسخ هوادار را بدهند كه چگونه امور مربوط به خودشان را انجام ندادند، آن وقت دم از امور فني و ارنج تيم مي‌زنند.

و در نهايت بايد فدراسيون فوتبال پاسخگو باشد، فدراسيوني كه اين روزها تمام هم و  غم خود را گذاشته تا ماجراي سرمربي تيم ملي را حل كند و كلاً بي‌خيال فوتبال باشگاهي شده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن