واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: در نشست خبری فیلم تابستان داغ مطرح شد: زوج های امروز بدنبال اهداف شخصی خود هستند
نشست خبری فیلم «تابستان داغ» به کارگردانی ابراهیم ایرجزاد بامداد صبح سه شنبه 12 بهمن در برج میلاد برگزار شد. به گزارش خبرنگار ایلنا در این نشست که از ساعت یک بامداد برگزار شد ابراهیم ایرجزاد کارگردان فیلم با اشاره به روند ساخت این فیلم گفت : چندسال بود که دغدغه این را داشتم قصهای را کار کنم که با فیلمنامه پیام کرمی مواجه شدم و در این فیلمنامه هراقتباسی که می توانستم از رمان داشته باشم، وجود داشت و پس از چندین بار بازنویسی به این چارچوب رسیدیم. ایرجزاد درباره شباهت فیلم با فیلمهای فرهادی گفت: هر فیلمساز أولی به این فکر میکند که فیلمش دارای چه حال و هوا و فضایی باشد، من برای آشتایی عواملم با نوع روایتم ٥ فیلم کوتاهم را به آنها نشان دادم و ما درباره جای کاتها، سکوتها صحبت کرده بودیم که درست متضاد سینمای آقای فرهادی بود و فیلم مطلقا براساس کارهای ایشان نبود. وی درباره شباهت فیلم با «کریمر علیه کریمر» گفت: در زوجهای امروز، همچنان آدمها به دنبال اهداف شخصی خود هستند و نسبت به خانوادهای که تشکیل دادهاند مسئول نیستند، و این مهمترین نکتهای بود که از فیلم «کریمر علیه کریمر» گرفتم. ایرجزاد درباره بازیگر خردسال فیلم گفت: ما ابتدا براساس بازی مانیا، او را انتخاب کردیم و بعد فیزیک و چهره. به نظرم او با انتخاب های درست می تواند بازیگر بسیار موفقی شود. کارگردان فیلم «تابستان داغ» در ارتباط با بازی گرفتن از بازیگران خردسال گفت: یکی از چیزهای که من از اصغر فرهادی و مرحوم کیارستمی که این فیلم را زمان کلید زدن به روح ایشان تقدیم کردیم، یاد گرفتم درباره بازی با بازیگران خردسال بود. وی با مطرح کردن پیشنهاد داوری بازی بچه ها در جشنواره، اضافه کرد: من به کمک گروهم سعی می کردیم وضعیت را برای بچه ها باورپذیر کنیم. کرمی در ارتباط با سرنوشت نامعلوم بچه در فیلم گفت: در نسخه صدوبیست صفحه ای اول فیلم ادامه قصه بچه وجود داشت، اما برای من روابط اهمیت بیشتری داشت و به دلیل دلچسب نبودن این بخش ها، آن ها را کنار گذاشته شد. نوروزبیگی از حضور خانم فلاح به عنوان سرمایه گذار و مشاور در این فیلم تشکر کرد که بدون حضور وی این فیلم شکل نمی گرفت. صابر ابر درباره تجربه حضور در «تابستان داغ» گفت: مهمترین نکته، گروه صمیمی بود و مشورت های زیادی قبل از شروع فیلمبرداری داشتیم. پریناز ایزدیار نیز با اشاره به اینکه فیلمنامه من را بسیار جذب کرد، اضافه کرد: پس از صحبت با آقای ایرج زاد و تکلیف روشنشان با فیلمنامه برای انتخاب این فیلم مطمئن شدم. علی مصفا در این نشست درباره دلایلش برای انتخاب این فیلم، گفت: من قبلا تجربه کار با بهمنش را داشتم و فیلمنامه برایم جذاب بود، همچنین دوست داشتم با بازیگران جوان کار کنم و حس جوانی کنم. مینا ساداتی هم درباره مرد سالار بودن جامعه و نقشش در فیلم، گفت: در طول فیلمبرداری با کارگردان درباره این موضوع که چرا همیشه زن ها باید مورد ستم واقع شوند، کلنجار می رفتم، اما در جلسات فیلمنامه خوانی زیادی که داشتیم، چیزی که در فیلم درباره رنج زنان می بینید، بسیار تلطیف شد. وی ادامه داد: یکی از وظایف فیلم بررسی چنین مسائلی است که در نهایت بتوانیم به شرایط برابر زن و مرد برسیم. بهمنش درباره نماهای فیلم و رویکردش نسبت به فیلمبرداری فیلم، گفت: تلاش کردم عمق میدان فیلم بالا باشد زیرا این عمق میدان با روابط کارکترها در ارتباط است. وی ادامه داد: خانه ای که در فیلم دیدید، کلاژ سه خانه است و زحمت زیادی برای این طراحی صحنه کشیده شده است و ما سعی کردیم در فیلمبرداری هم این فضاهای متفاوت را یکدست نشان دهیم. بهمنش درباره موضوع اصلی فیلم گفت: برای ما حل یک بحران، مهم بود و تصمیمان بر این بود بیشتر از اینکه تمرکزمان را روی درام های معمول بگذاریم، روی هسته مرکزی که حل یک بحران اجتماعی است تمرکز کنیم.
۱۳۹۵/۱۱/۱۲ ۰۲:۵۲:۴۶
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایلنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]