تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817346386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال افزايش قيمت آب و برق


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: احتمال افزايش قيمت آب و برق
پس از افزايش شديد قيمت گاز و احتمال افزايش قيمت اين حامل انرژي در سال آينده، حالا وزير نيرو هم به ميدان آمد و گفت احتمال افزايش قيمت آب و برق براي سال آينده وجود دارد و هر چه قانون بودجه بگويد تبعيت مي‌كنيم.
نویسنده : وحيد حاجي‌پور 


پس از افزايش شديد قيمت گاز و احتمال افزايش قيمت اين حامل انرژي در سال آينده، حالا وزير نيرو هم به ميدان آمد و گفت احتمال افزايش قيمت آب و برق براي سال آينده وجود دارد و هر چه قانون بودجه بگويد تبعيت مي‌كنيم.
به گزارش «جوان» حميد چيت‌چيان روز گذشته در نشستي خبري با بيان اينكه چاره‌اي جز قطع برق و آب مشتركان بدحساب نداريم، گفت: وزارت نيرو در بخش برق هيچ پولي از دولت دريافت نمي‌كند و وزارت نيرو اداره بنگاه‌هاي برق را از طريق فروش برق و برق‌بها انجام مي‌دهد، پس اگر پول برق دريافت نشود ما نمي‌توانيم هزينه‌ها را پوشش دهيم. از مردم درخواست مي‌كنم در پرداخت آب و برق عقب‌افتادگي نداشته باشند تا كار صنعت آب و برق را بتوانيم به راحتي پيش ببريم، البته نبايد اينگونه باشد كه وقتي يك قبض برق به تأخير افتاد برق آن واحد قطع شود.

  افزايش قيمت؟
وزير نيرو در پاسخ به اين سؤال كه آيا قيمت آب و برق در سال جاري يا سال آينده افزايش خواهد يافت، گفت: وزارت نيرو هيچ برنامه و تصميمي براي تغيير قيمت آب و برق در سال جاري ندارد و در سال آينده نيز وزارت نيرو تابع قانون بودجه خواهد بود كه هنوز تصويب نشده است. البته احكامي از برنامه ششم كه در حال حاضر در مرحله تأييد شوراي نگهبان است پيش‌بيني‌ و در خصوص تغيير قيمت تصميم‌گيري شده است و ما منتظر تصويب قانون بودجه هستيم.

  مسكن مهر
وزير نيرو در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه رئيس‌جمهور وعده داده است كه واحدهاي مسكن مهر تا پايان دولت يازدهم تكميل شود و به پايان برسد اما بسياري از اين واحدها هنوز آب و برق ندارد، گفت: شركت‌هاي آب و برق در تلاش هستند كه قبل از دريافت اعتبار به وظايف خود در خصوص تأمين آب و برق واحدهاي مسكن مهر اقدام كنند. برنامه و بودجه وعده داده است كه در هفته‌هاي آتي هزار ميليارد تومان از اسناد خزانه اسلامي را براي تأمين آب و برق واحدهاي مسكن مهر منتشر كند.
وي تأكيد كرد: تلاش ما اين است كه به وعده داده شده از سوي رئيس‌جمهور براي اتمام پروژه‌هاي مسكن مهر اهتمام ورزيم تا اين قول و اين وعده رئيس‌جمهور محقق شود.

  برنامه كاهش مصرف آب
چيت‌چيان در خصوص بحران كم‌آبي و اينكه آيا وزارت نيرو برنامه‌اي براي كاهش مصرف آب انجام داده است، گفت: موضوع كم‌آبي يكي از نگراني‌هاي جدي اين وزارتخانه است، بنابراين مديريت مصرف آب اهميت بسزايي دارد.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده از سوي دولت يازدهم براي كاهش مصرف آب و مديريت مصرف گفت: يكي از اقداماتي كه بسيار حائز اهميت است اين است كه وزارت نيرو براي تمام 609 دشت كشور و آب قابل برنامه‌ريزي از آب‌هاي سطحي در استان‌ها اقدامات لازم را انجام داده و اين برنامه تبيين شده است و به تفكيك مصارف محيط زيست، كشاورزي، صنعت، شرب و فضاي سبز به تمام دستگاه‌هاي ذيربط و استان‌ها ابلاغ شده است.
چيت‌چيان ادامه داد: استفاده از منابع آب غيرمتعارف به اين معناست كه با استفاده از پساب فاضلاب مي‌توان آب را چند بار مصرف كرد پس اين يكي از اقدامات است. البته استفاده از آب درياها كه با شيرين‌سازي آب براي مصارف شرب و صنعتي مورد استفاده قرار خواهد گرفت يكي ديگر از اقدامات است.
وزير نيرو در خصوص اينكه همكاري وزارت نيرو و وزارت جهاد براي كاهش مصرف آب كشاورزي در چه سطحي قرار دارد، گفت: مبناي همكاري وزارت نيرو و وزارت جهاد آن چيزي است كه در دولت و شوراي عالي دولت است. خوشبختانه مسئولان وزارت جهاد تفاهم خوبي در اين خصوص با وزارت نيرو دارد كه ما ناچاريم سالانه 11 ميليارد مترمكعب از آب مصارف كشاورزي را كاهش دهيم.
وي با اشاره به اينكه اين همكاري‌ها هنوز در حد مطلوب نيست، گفت: كاهش مصرف آب بستگي به نوع مصرف تك‌تك كشاورزان دارد.

  ممنوعيت كاشت برنج
وزير نيرو ادامه داد: بايد شيوه آبياري را اصلاح و كشت گلخانه‌اي را گسترش دهيم. همچنين الگوي كشاورزي را تغيير دهيم، چراكه برخي از محصولات كه كشت مي‌شوند به هيچ وجه با اقليم سازگار نيست. به عنوان مثال جز سه استان شمالي كشور در ساير استان‌ها نبايد برنج كشت كرد.
وي در خصوص ميزان بارندگي در كشور گفت: از ابتداي سال آبي تا 9 بهمن ماه جاري 72 ميلي‌متر به طور متوسط بارندگي در كشور صورت گرفته است كه اين ميزان نسبت به مشابه سال قبل 47 درصد كاهش و نسبت به مدت تمام سال‌هاي گذشته 33 درصد كاهش داشته است.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن