تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 30 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831429110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفتاری از آیت‌الله حسن رمضانی چه گروهی در قیامت انسان را شفاعت می‌کنند/ شرایط پذیرش توبه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گفتاری از آیت‌الله حسن رمضانیچه گروهی در قیامت انسان را شفاعت می‌کنند/ شرایط پذیرش توبه
خبرگزاری فارس: چه گروهی در قیامت انسان را شفاعت می‌کنند/ شرایط پذیرش توبه
در روایات آمده که شهید، استاد،‌ همسایه، امام در رأس جامعه، نویسنده، خطیب، اندیشمند، فرد صالح، قرآن کریم و ... در نهایت «ارحم الراحمین» که خود باب شفاعت و هدایت را باز کرده، در قیامت شفاعت انسان را می‌کنند.

خبرگزاری فارس ـ آیت‌الله حسن رمضانی (استاد عرفان حوزه علمیه قم): توبه پشیمانی انسان همراه با ایستادن و توقف کردن است، برای اینکه توبه‌مان مورد پذیرش قرار بگیرد باید پشیمان شده و سپس توقف کنیم، نه اینکه به مسیر اشتباه قبلی ادامه دهیم، باید برگردیم و سیئات را به حسنات تبدیل کنیم، اینطور هم نباید فکر کنیم که یک گناهی را مداومت می‌کنیم و حال وقت زیاد است در آینده توبه می‌کنیم، این بهانه است شخص باید واقعاً به اشتباهاتش پی برده و در صدد جبران برآید. شفاعت نیز همراه شدن با رهبر و امام است. برخی گفته‌اند شفاعت همان صورت هدایت است یعنی اگر شخص به فرد عالمی اقتدا کند و در مسیر صحیح قرار بگیرد این صورت دنیایی شفاعت است صورت اُخروی آن نیز همان دستگیری است. بنابراین دنیا مزرعه آخرت است اگر ما در دنیا چیزی را کاشتیم، در آخرت آن را درو می‌کنیم. یکی از همین اموری که در آخرت برداشت می‌شود، شفاعت است این شفاعت باید در دنیا کاشته شود یعنی انسان در دنیا هدایت ببیند ، به عالم و صالح و امامی اقتدا کند و در مسیر صحیح قرار بگیرد و این امر یعنی از شفاعت در قیامت برخوردار شود پس کسی که در این دنیا در این مسیر قرار نگرفت به بیراهه رفته و نمی‌تواند مشمول شفاعت شود. انتهای صلوات شعبانیه آمده که برخورداری از قیامت معلول اِتّباع سنت در دنیا است اگر ما در دنیا در راستای سنت نبوی حرکت کردیم به نتیجه می‌رسیم و نائل به شفاعت می‌شویم نه اینکه شفاعت نائل به ما شود، از این سمت باید قضیه سامان پیدا کند. انسان گاهی سر کلاس یک استاد از شفاعت او برخوردار می‌شود یا از شفاعت ائمه‌ای مثل امام حسین(ع) در قیامت برخوردار می‌شود لذا ما روایت داریم که شهید شفاعت می‌کند، استاد، همسایه، امام در رأس جامعه، نویسنده، خطیب، اندیشمند، صالح، قرآن کریم و در نهایت ارحم الراحمین شفاعت می‌کند چرا که باب شفاعت و هدایت را خود او باز کرده است در نهایت هر کسی که در شعاع تأثیرگذاری در این دنیا هدایتی می‌بیند و اقتدایی که براساس آن می‌کند، برخوردار از شفاعت می‌شود و این یک فرمول کلی است. شفاعت هم مثل هدایت شدت و ضعف دارد، شفاعت صورت هدایت است. رحمت الهی به گونه‌ای است که از لحظه‌ای که ایجاد می‌شود در پرونده ثبت می شود از همان لحظه انسان پشیمان شده و برمی‌گردد این خود یک حسنه است چه بسا این شخص از کسی که از ابتدا راه صحیح را طی کرده ثابت قدم تر شود، لذا استغفار درجه علیین است. در روایات داریم برای استغفار و توبه دو شرط قوام، دو شرط صحت و دو شرط کمال است، دو شرط قوام شامل پشیمانی و عزم بر ترک گناه است، دو شرط صحت جبران آنچه تضعیف شده از حقوق الهی و حقوق مردم است و در نهایت دو شرط کمال نخست اینکه همانطور ذوق معصیت داشتیم مشقت طاعت را به نفس بچشانیم و دیگری اینکه گوشت‌هایی که براساس عصیان بر تن ما روییده همه ذوب شده و گوشت تازه براساس طاعت بر ما بروید. این شرایط ششگانه را کیست که واقعاً بدان عمل کند؟ انسان‌ها در نهایتش اشکی می‌ریزند، دلشان شکسته شده و استغفاری می‌کنند فردا دوباره به همان راه رفته می‌روند این دیگر استغفار و توبه نیست، مسخره کردن خود در گام نخست و سپس ملکوت در گام دوم است. انتهای پیام/ک

95/05/10 :: 11:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن