واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دو خبر از حوزه تئاتر؛ پایان دی؛ آخرین فرصت ارسال آثار به بازار بهاره تئاتر تهران- ایرنا- نخستین بازار بهاره تئاتر ایران با حضور بیش از 50 کمپانی تئاتر از کشورهای مختلف جهان که قرار است از 19 تا 23 اردیبهشت ماه 1396 برگزار شود تا 30 دی ماه تقاضای شرکت در این بازار را می پذیرد.
یه گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، نخستین بازار بهاره تئاتر ایران از سوی اداره کل هنرهای نمایشی با هدف معرفی بضاعت و توانمندیهای تئاتر ایران در سطحِ بینالملل، معرفی انواع محتوایی و شکلی آثار نمایشی ایران به نمایندگان تئاترها و کمپانیهای بینالمللی، ارتباط بدون واسطهی نمایندگان تئاترها و کمپانیهای بینالمللی با تالارها و هنرمندانِ هنرهای نمایشی ایران، گسترشِ زمینه فعالیت هنرمندان تئاتر ایران در عرصههای بینالمللی، استقلال بخشیدن به فعالیت تالارها و کمپانیهای تئاتر ایران در مراودات بینالمللی به منظورِ گسترش و معرفی تئاتر ایران و نیز رونق فعالیتهای اقتصادی ایشان طراحی شده است.ادارهکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اهداف ذکر شده و به منظور انسجام بخشیدن به فعالیتها و ایجاد نظم لازم در برگزاری "نخستین بازار بهاره تئاتر ایران"، در مجموع 24 ظرفیت برای ارائه اجراها پیشبینی کرده است.هر ظرفیت 90 دقیقه است و هر تالار یا انجمن هنرهای نمایشی هر استان، میتواند حداکثر 6 اثر را برای یک ظرفیت 90 دقیقهای پیشنهاد دهد.درباره فعالیتهای نمایشی و آمادهسازی اجراها برای ارایه، تئاتر[تالار]ها و یا انجمن هنرهای نمایشی هر استان که آثارشان مورد تایید قرار گرفته است، موظف به آماده کردن شرایط کمی و کیفی لازم هستند.زمان اتمام دریافت تقاضاها برای حضور در این بازار 30 دی ماه 95 خواهد بود و تالارها یا انجمن های هنرهای نمایشی استان ها تا این تاریخ می توانند نسبت به ارائه مدارک مورد نیاز مطابق فراخوان اقدام کنند.** رونمایی از اولین پوستر تئاتر با شیوه چاپ سیلک روی کارتنآیین رونمایی از پوستر نمایش «مارکس و کوکاکولا» به کارگردانی کیانوش اخباری و طراحی مسعود جزنی و حامد حکیمی شنبه شب در نشر هنوز برگزار شد. کیانوش اخباری با اشاره به اینکه اصطلاح مارکس و کوکاکولا را اولین بار ژان لو گدار فیلمساز فرانسوی در مورد نسلی از فرزندان 1968 به کار برد که در دهه 60 رویاهایی برای انقلاب و تغییر جهان داشتند که آرام آرام رویاهایشان فراموش شد، گفت: این اصطلاح در واقع یک نوع تناقض و پارادوکس را عیان میکند بین جریانهای رهاییبخش و مارکیسیت و جریانهایی که به سرمایهداری متصل هستند. وی با بیان اینکه نمایش «مارکس و کوکاکولا» هم درباره از دستدادن رویاها و ابتذال در زندگی است اظهار کرد: با طراحان گرافیک این پوستر قرار گذاشتیم که به گرافیکی که در دهه 60 وجود دارد برگردیم و سعی کنیم از همان الگوهای تصویری استفاده کنیم. وی ادامه داد: در اتفاقات دهه 60 انقلابیون از جعبههای سیگار و مقوا استفاده میکردند و به شکلی از گرافیک دست پیدا کردند که مخصوص خودشان بود و ما از آن بهره گرفتهایم. همچنین حامد حکیمی، طراح گرافیک نمایش «مارکس و کوکاکولا» با بیان اینکه حدود 20 روز در استودیو مشق و مدرسه سیلک ایران درگیر این کار بودیم گفت: در ایران گرافیک را به دو شاخه فرهنگی و تجاری تقسیمبندی میکنند در حالی یک گرافیست می تواند از عهده هر کاری که به او سپرده میشود، برآید. طراح پوستر نمایش «مارکس و کوکاکولا» اظهار کرد: طرحی که در نهایت به آن رسیدیم کوکاکولایی بود که به شکل بمب درآمده و قرار است در روزهای آینده در کل تهران به صورت گرافیتی تکرار شود. وی تصریح کرد: پوستر نمایش «مارکس و کوکاکولا» اولین پوستر تئاتر است که روی کارتن چاپ سیلک شده است و این پوسترها هیچکدام شبیه هم نیستند. مارکس و کوکاکولا به نویسندگی نیل اسکو و کارگردانی کیانوش اخباری و بازی بهرام تشکر و نسرین درخشان از 2٦ دی ماه هر شب ساعت 1٧:٣٠ در تماشاخانه پالیز روی صحنه میرود.در خلاصه داستان این نمایش آمده است که آیدا الیزابت هوفمن و مورتن مولا در بحبوحه شورشهای مه ٦٨ پاریس با یکدیگر آشنا میشوند و ازدواج میکنند. آرامآرام در طول زمان رؤیاهایشان را فراموش کرده و به زندگی روزمره عادت میکنند. مورتن که یک اکتیویست است مهندس معمار میشود و آیدا نیز که به نهضت زنان میپیوندد سرآخر به زنی ثروتمند بدل میشود که از سر ملال، تصمیم به بچهدار شدن میگیرد. روابط آنها در طول زمان به شکل برشی از زندگی روایت میشود و لحظههای جدال، وداع، جدایی و وصال در مناسباتشان به تصویر کشیده میشود. فراهنگ**7561**1027** دریافت کننده: سارا کریمیان** انتشار دهنده: دهقانی
27/10/1395
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]