تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817541954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افت 876 واحدی شاخص کل بورس


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک:

بر طبق آمارها در دی ماه سال‌جاری، ارزش کل خرید حقوقی‌ها برابر با 65 درصد از کل معاملات بوده و به مالکیت آنها 39 میلیارد رالا افزوده شده است. همچنین ماه گذشته اشخاص حقیقی 35 درصد خرید و 37 درصد فروش را به خود اختصاص دادند. این درحالی است که حقوقی‌های بازار، سهم 65 درصدی از خرید و 63 درصدی از فروش را به نام خود ثبت کردند.


به گزارش تابناک اقتصادی، از سویی دیگر اشخاص حقیقی طی دی ماه مالکیت خود در سهام 12 گروه را اضافه کردند که در خالص خریدها، گروه‌های ماشین آلات و دستگاه‌های برقی 37 میلیارد رالا، حمل و نقل 12 میلیارد رالب، فلزات اساسی 10 میلیارد رالر، صندوق‌های قابل معامله 9 میلیارد رالک و محصولات شیمیایی 6 میلیارد رالi در رتبه‌های 1 تا 5 این فهرست قرار دارند.


بنابراین گزارش، حقوقی‌ها مالکیت خود را در 21 صنعت افزایش دادند که در خالص خریدها، 5 صنعت اول شامل خودرو 38 میلیارد رالق، استخراج کانه‌های فلزی 28 میلیارد رالم، رایانه 23 میلیارد رالو، فرآورده‌های نفتی 11 میلیارد رالر و شرکت‌های چند رشته ای 9 میلیارد رالب بود.


از طرف دیگر رصد معاملات فرابورس دی‌ماه نشان می‌دهد درمجموع یک ماه، 5 هزار و 387 میلیون ورقه به ارزش 32 هزار و 553 میلیارد رالخ در فرابورس ایران دست‌به‌دست شده که این حجم از معاملات در 455 هزار نوبت دادوستد صورت گرفته است. درهمین حال ارزش معاملات این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش یافت و حجم معاملات نیز با 4 درصد تغییر منفی در مقایسه با دی ماه 94 مواجه شد.



افت 876 واحدی شاخص کل بورس



در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه 4 هزار و 254 میلیون سهم به ارزش 9 هزار و 481 میلیارد رالر در 374 هزار دفعه معاملاتی نقل و انتقال یافت که آمارها نشان می‌دهد در بازار پایه، حجم و ارزش معاملات نسبت به دی‌ماه سال 94 به ترتیب 10 و 71 درصد افزایش یافته است. همچنین 65 درصد از ارزش کل معاملات این ماه به بازار ابزارهای نوین مالی اختصاص یافت؛ به طوری‌که این بازار میزبان نقل و انتقال 111 میلیون ورقه به ارزش 21 هزار و 383 میلیارد رالن بود و این حجم از معاملات در 81 هزار دفعه معاملاتی انجام شد.


اوراق بدهی نیز بهترین عملکرد را در این بازار به لحاظ حجم و ارزش تجربه کرد و 21 میلیون ورقه بدهی به ارزش 19 هزار و 413 میلیارد رالخ مبادله شد. صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق گواهی تسهیلات مسکن نیز رتبه‌های بعدی این بازار را کسب کردند؛ به گونه‌ای که 90 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 115 میلیارد رالو در ETFها مبادله شد و یک هزار و یک میلیون ورقه تسهیلات مسکن به ارزش 855 میلیارد رالم نیز دست‌به‌دست شد. درهمین حال در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط که در نخستین هفته دی‌ماه آغاز به کار کرد، 15 میلیون ورقه به ارزش 316 میلیارد رالن نقل‌وانتقال یافت.


به طور میانگین در 20 روز معاملاتی دی‌ماه 95، روزانه 269 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 638 میلیارد رالر معامله شده است. علاوه بر این در آخرین روز معاملاتی این ماه معاملاتی، بازارهای اول، دوم، پایه، اوراق بدهی و بازار اول به ترتیب بیشترین ارزش بازارهای فرابورس را به خود اختصاص دادند. همچنین شاخص کل در 29 دی‌ماه در ارتفاع 854 واحدی ایستاد.



افت 876 واحدی شاخص کل بورس



سهم 20 درصدی فلزات اساسی از صنایع فرابورسی


در همین حال نگاهی به معاملات انجام‌شده در صنایع فرابورسی نشان می‌دهد که گروه فلزات اساسی با معامله یک هزار و 337 میلیارد رالا 20 درصد از ارزش معالات خرد بازار سهام به تفکیک گروه‌های صنعت را در اختیار گرفته و همانند ماه گذشته (آذر 95) همچنان در صدر صنایع ایستاده است. جایگاه‌های دوم و سوم صنایع فرابورسی را نیز گروه‌های محصولات شیمیایی و پیمانکاری صنعتی به ترتیب با ارزش معاملاتی 868 میلیارد و 556 میلیارد رالم و سهم 13 و 8 درصدی از صنایع کسب کردند.


در این ماه برای نخستین بار عرضه اولیه به روش ثبت سفارش (Book Building) با عرضه 10 درصد از سهام شرکت پاکدیس در بازار دوم فرابورس انجام شد. از دیگر رویدادهای مهم دی‌ماه می‌توان به ورود صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه به بازار سرمایه از طریق فرابورس ایران در تاریخ 4/10/95 اشاره کرد. درهمین حال آغاز و اتمام پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری جسورانه «لوتوس» و «آرمان‌آتی» در بازار سوم فرابورس صورت گرفت. بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز با عرضه 10 درصد از سهام شرکت مجتمع پتروصنعت گامرون در تایخ 6/10/95 بازگشایی شد.




۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن