تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816900430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موانع رشد کسب‌وکارهای خرد در تهران | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: مصاحبه با بیش از ۴۰ کسب و کار خرد در تهران نشان می دهد ۶۰ درصد مصاحبه شوندگان بالا بودن میزان اجاره ها، ۵۰درصد رکود بازار و ۳۸ درصد ناعادلانه بودن مالیاتها را به عنوان مانع کار خود میدانند.

به گزارش تراز ، فضای کسب و کار آن هم برای واحدهای تولیدکننده کوچک و متوسط همواره نکته ای مهم و حائز اهمیت به شمار می رفته و آنها حتی بر این باور بوده اند که اگر این محیط برای کاسبی آنها فراهم باشد، نیاز به حمایت دولتی ها هم ندارند و شاید مراجعاتشان هم به بانکها برای دریافت وام، به حداقل برسد، چراکه محیط این زمینه را برای کسب درآمد بیشتر برای آنها فراهم می کند.

حال بازوی پژوهشی مجلس شورای اسلامی مطالعه ای را انجام داده که بر اساس مصاحبه با ۴۰ کسب و کار خرد در تهران نتایج متعددی به دست داده است. این در حالی است که  دفتر مطالعات اقتصادی این مرکز با اعلام این مطلب که در ادبیات علمی کارآفرینی در سال های اخیر تمرکز زیادی بر روی نقش کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط به دلیل تحریک رشد اقتصادی کشورها از طریق خلاقیت بالا و نوآوری سازمانی درون آنها شده است، هدف این گزارش را پرداختن به موانع محیطی تاسیس و رشد کسب و کارهای خرد در تهران اعلام می کند.

از آنجا که مسائل تولیدکنندگان خرد در پایتخت می تواند نمونه ای از مسائل مبتلا به سایر تولیدکنندگان خرد در دیگر نقاط کشور باشد، توجه به نتایج این گزارش می تواند در تحقق راهبرد «تولد و رشد بنگاه های خرد» حداقل در کلان شهرهای کشور موثر باشد. بر همین اساس، مطالعات تطبیقی در رابطه با تاسیس و رشد کسب و کارهای خرد در سایر کشورها نشان می دهد مواردی چون کاهش تقاضا در بازار، عدم توانایی در دستیابی به نقدینگی مورد نیاز، سیستم های مالیاتی پیچیده و شرایط ناپایدار اقتصادی، موانع تولید و توسعه کسب و کارهای خرد هستند.

بر اساس انجام مطالعه میدانی با مصاحبه بیش از ۴۰ کسب و کار خرد در تهران، ۶۰ درصد مصاحبه شوندگان بالا بودن میزان اجاره ها، ۵۰ درصد رکود بازار و ۳۸ درصد ناعادلانه بودن مالیات ها را به عنوان مانعی مهم در برابر تاسیس و رشد کسب و کارهای خرد عنوان کرده اند.

ساماندهی اجاره واحدهای اقتصادی یا فراهم کردن مکان هایی برای عرضه تولیدات ایرانی با هزینه کم توسط دولت و شهرداری، تلاش در جهت عادلانه بودن مالیات ها به ویژه با اجرای صحیح قانون مالیات بر ارزش افزوده و ایجاد رونق اقتصادی و گسترش صادرات و صنعت گردشگری با هدف ایجاد تقاضا از موارد پیشنهادی واحدهای خرد مصاحبه شونده برای رفع موانع مذکور است.


منبع: مهر

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 21 دى 1395 - 14:40





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن