تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817506376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سامان دهی نیروهای کف خیابان به سبک احمدی‌نژاد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


رونمایی از استراتژی جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای انتخابات؛
سامان دهی نیروهای کف خیابان به سبک احمدی‌نژاد
شاید با نزدیک به شدن به ماه‌های پایانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم این احتمال می‌رفت که در اردوگاه اصولگرایان، جامعتین نقش پر رنگ‌تری ایفا کند.
روز نو : شاید با نزدیک به شدن به ماه‌های پایانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم این احتمال می‌رفت که در اردوگاه اصولگرایان، جامعتین نقش پر رنگ‌تری ایفا کند.

به گزارش روز نو؛  اما سکوت عجیب جامعتین و تکرار این جمله که «در حال گفت و گو هستیم»، فرصت را برای نقش آفرینی برخی گروه‌های اصولگرا باز کرده است. چه آنکه جبهه مردمی یاران انقلاب که هنوز عمر تأسیسش به یک ماه نرسیده است، توانسته بخش زیادی از جبهه‌ها و شخصیت‌های اصولگرا را به خود جذب کند. چراکه چندی پیش، محمدرضا باهنر، به عنوان دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری اعلام کرد که نامزد نهایی جبهه پیروان همان گزینه جبهه مردمی نیروهای انقلاب است. پس از اعلام این موضوع، اکنون فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب هم به جرگه این جبهه پیوسته‌اند. چراکه حسن غفوری فرد، رئیس فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب گفته که فراکسیون متبوعش به جمع حامیان «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» پیوسته است و تا انتخابات و برگزاری نامزد نهایی حامی این جبهه خواهد بود. غفوری فرد به تسنیم گفته است که دوستان به این نتیجه رسیده بودن که اگر بخواهند در انتخابات ریاست جمهوری به طور فعال شرکت کنند اولین شرط آن وحدت بین نیروهای انقلابی است. بدین سبب چهره‌های موجه جریان انقلابی که از مقبولیت عام برخوردار بودند، بنا به تشکیل  یک هیئت مؤسس 10 نفره کردند و از همه نیروهای دلسوز انقلاب نیز برای حضور در این جبهه دعوت شد. فکر می‌کنم تاکنون حدود 500 نفر در تهران به این جبهه پیوسته و از آن حمایت کرده یا در آینده نزدیک می‌کنند.
 
بازگشت اصولگرایان به الگوی ساده زیستی
 
یکی از الگوهای اصولگرایان برای انتخابات سال 84 و 88 استفاده از الگوی ساده زیستی بود. اتفاقاً آنها با استفاده از همین فرمول توانستند، موجب رأی آوری محمود احمدی نژاد در آن 2 انتخابات شوند. چه آنکه آن روزها در فیلم انتخاباتی محمود احمدی نژاد، او در خانه‌ای تقریباً خالی که مثلاً نماد ساده زیستی‌اش بود، به تصویر کشیده شد که سر سفره‌اش نان و پنیر گذاشته بود. با ادامه همین ترفند در بعدهای دیگر زندگی و تفکر احمدی نژاد، او توانست 2 دوره در سمت ریاست دولت نشست. حال دوباره آنها برای رسیدن به این پیروزی دست به دامان همان تفکر گذشته شده‌اند. تفکری که البته کاندیدایشان به آن آسیب جدی رساندند. در همین زمینه هم رضا روستاآزاد، عضو مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در گفت وگویی اعلام کرده است که این جبهه بنا دارد تا حضور مردم را در صحنه مدیریتی کشور حداکثری کرده و لازمه آن حمایت از چهره‌های مردمی و ساده زیست است. او معتقد است که این جبهه در حقیقت یک حرکت اجتماعی برای فعال کردن نیروهای مردمی برای حضور در صحنه و مدیریت و نظارت بر عملکرد سیاسیون است تا مدیریت کلان از این طریق اصلاح شود.
 
طرح نام دستجردی در افکار عمومی
 
از دیگر استراتژی‌های جبهه مردمی یاران انقلاب، طرح نام مرضیه وحید دستجردی، وزیر دولت احمدی نژاد است. فردی که به اعتقاد آنها هم می‌تواند طرح نام نویی باشد که می‌تواند موجبحلب رأی زنان در انتخابات شود. همچنین مشکلات او با احمدی نژاد در دولت دهم، می‌تواند از دیگر نمادهای فاصله آنها با احمدی نژاد باشد. هرچند که به کار گیری از روش ساده زیستی، استراتژی آنها ست اما منتصب شدن هر فردی به احمدی نژاد می‌تواند رأی آنها را در انتخابات با چالش رو به رو کند. در همین راستا شهربانو امانی، عضو حزب کارگزاران به «امید ایرانیان» گفت:« اصولگرایان مجبورند که به وحدت برسند. برای رسیدن به وحدت هم ممکن است دست به هر کاری بزنند. از معرفی یک زن برای انتخابات ریاست جمهوری گرفته که البته سوابق نشان داده که اعتقادی به حضور زنان در عرصه ندارند تا اینکه مجبور شوند به برخی افراطیون برای جلوگیری از چند کاندیدایی امتیاز دهند.» او افزود:« با تمام این تلاش‌ها بعید به نظر می‌رسد که بتوانند وحدت کنند. الان هم هر روز یک جبهه جدید از درونشان سر برمی آورد. جبهه‌هایی که در نهایت هر کدام قرار است، یک کاندیدا معرفی کنند. بنابراین وحدت بین این کاندیداها سخت است و جامعتین باید بتواند نقش پر رنگی ایفا کند.» امانی یادآوری کرد:«الان جبهه مردمی یاران انقلاب با یک گفتمان قدیمی ولی در یک چهارچوب جدید پا به عرصه گذاشته است که از دور به نظر می‌رسد بخشی از اصولگرایان غیر سنتی را توانسته با خود همراه کند. اما به هر روی تکلیف کاندیدای اصولگرایان سنتی با این طیف متفاوت به نظر می‌رسد.»
 
سامان دهی نیروهای کف خیابان
 
جبهه مردمی انقلاب اسلامی شباهت زیادی به جمعیت آبادگران دارد. شباهتی که البته آبادگرانی‌ها آن را برنمی تابند و معتقدند که این جبهه نوظهور به زودی شکست خواهد خورد و اصولگرایان نباید تخم مرغ‌هایشان را در سبد آنها بگذارند.  حسین کنعانی مقدم، دبیر کل حزب سبز به «امید ایرانیان« می‌گوید:« در جامعتین بزرگان اصولگرا هستند. کسانی که سابقه اصولگرایی پر رنگ و قدیمی دارند. بنابراین هر تصمیمی که آنها بگیرند باید بقیه به آنها عمل کنند. اما تشکیل جبهه‌های متعدد درون اصولگرایان این کار را سخت و هماهنگی بین آنها را دشوارتر می‌کند. » او درباره جبهه مردمی یاران انقلاب می‌افزاید:« ابتکاری که به خرج داده‌اند و در مسیر وحدت در جریان اصولگرایی، تشکیلاتی را ایجاد کردند مورد استقبال همه اصولگرایان است. در واقع اگر کسی حرف وحدت را بزند، مورد حمایت قرار می‌گیرد. اما باید به محصول این جبهه هم توجه کرد. یعنی باید ببینیم که از داخل این جبهه چه محصولی بیرون می‌آید و چه کسی به عنوان کاندیدا معرفی می‌شود.» کنعانی مقدم تأکید کرد:« جامعتین جایگاه و مسئولیت خود را دارد و در هر حال حرف آخر را جامعتین می زند. اما یکی از مشکلات اصولگرایان این است که باید بتوانند نیروهای کف خیابان خود را سامان دهی کنند. از این جهت این جبهه برای سامان دهی نیروهای کف خیابان تشکیل شده است که آنها را منسجم کند و با وحدت به صحنه آورد. »
 
به هر روی باید منتظر ماند و دید که اصولگرایان تا چه اندازه می‌توانند سناریوی جدید خود را به سرانجام برسانند و با سامان دهی نیروهای مردمی‌شان، آن‌ها را پای صندوق‌های رأی بکشانند.


*اميد ايرانيان





تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن