تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817446948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا تغيير مدير مياني در سازمان سينمايي بايد دغدغه يك نماينده مجلس باشد؟!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چرا تغيير مدير مياني در سازمان سينمايي بايد دغدغه يك نماينده مجلس باشد؟!
در حالي که بسياري از ايرادات و نواقص سينماي ايران هنوز منتظر کمک مجلس و ورود کميسيون فرهنگي است، مصاحبه منتشر شده يکي از اعضاي اين کميسيون در مورد تغييرات در سطح مياني سازمان سينمايي تعجب‌برانگيز است.
نویسنده : محمد صادق عابديني 


فاطمه ذوالقدر، نماينده تهران نسبت به تغيير مدير انجمن سينماي جوانان ايران معترض بوده و در گفت‌و‌گو با خبرگزاري خانه ملت انتقاد خود را به انتصاب مدير جوان اين انجمن بيان کرده است. با فرض اينکه نمايندگان ملت حق دارند در مسائل مختلف نظر خود را بيان کنند و اظهارنظر داشته باشند، آيا سينماي ايران آنقدر بي‌مسئله و بي‌دغدغه است که تنها جابه‌جايي يک مدير مياني بايد واکنش تند نماينده مجلس را در پي داشته باشد؟ خانم ذوالقدر و ديگر اعضاي محترم کميسيون فرهنگي مجلس چقدر مسائل جدي سينماي ايران را مد نظر قرار داده‌اند؟
 به نظر مي‌رسد قبل از اينکه جابه‌جايي در سطح مديريت مياني يک سازمان از نظر نماينده تهران مسئله‌اي بغرنج ناميده شود بهتر است برخي مشکلاتي که مجلس هنوز نتوانسته براي آنها موضعي واحد اتخاذ کند، باز شود. 


سينما به عنوان مهم‌ترين کالاي فرهنگي نقشي راهبردي در سياست‌هاي فرهنگي دولت‌ها اجرا مي‌کند. اينکه با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامي هنوز نتوانسته‌ايم تعريفي از سينماي انقلاب ارائه دهيم نشانه ضعف نيست؟ هنوز مشخص نيست کدام نهاد مرجع قانوني بررسي فيلم‌ها و اکران يا جلوگيري از اکران آنها است و اين جاي سؤال ندارد؟ اينکه ما هنوز نمي‌توانيم تصوير درستي از جامعه ايراني در فيلم‌هاي ايراني به نمايش بگذاريم، تقصير کيست؟ 
سينماي ايران بدون تزريق بودجه دولتي با سقوط مواجه مي‌شود، آيا نبايد مجلس به اين مسئله ورود کند؟ خواسته‌هاي بخش خصوصي براي رونق داشتن گيشه‌ها و چرخش چرخ سينماي ايران بدون وابستگي به بودجه دولتي در کجاي اظهارات نمايندگان مجلس قرار دارد؟ 


سياه‌نمايي در برخي از فيلم‌هاي ايراني که باعث شرمساري ايرانيان و زير سؤال رفتن کشورمان در خارج از کشور مي‌شود، نبايد مدنظر نمايندگان باشد؟ بعد از اين سؤال‌ها برسيم به بحث تغيير مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران، ابتدا اينکه تغيير در تيم مديريتي يکي از الزامات و شايد راهکاري مناسب براي بالا بردن بهره‌وري سازماني و جزو اولين حقوق يک مدير در اداره مجموعه تحت امرش است. دوم اينکه آيا نماينده تهران در مجلس به طور دقيق از عملکرد مدير سابق انجمن خبر دارد که اين‌گونه به حمايت قاطع از وي برخاسته است؟ اگر انجمن سينماي جوانان ايران مرکز موفقي بود آيا لزومي داشت که حجت‌الله ايوبي در انتصاب مدير جديد اين انجمن يادآور شود: «با نگاه ملي و جهاني پرشتاب و بي‌درنگ انجمن سينماي جوانان را از حاشيه‌ها و چالش‌هاي دست و پاگير و بي‌اهميت رهانيده و راه را براي قدرت‌نمايي هرچه بيشتر جوانان پرشور کشور بازکنيد!» حتي پيش از ايوبي نيز فيلمسازان زيادي بودند که از وضعيت نابهنجار انجمن گلايه کردند. 


از جمله سعيد روستايي کارگردان فيلم «ابد و يک روز» که اين روز‌ها جوان اول فيلمسازي سينماي ايران است، مي‌گويد: «آقاي فرخنده‌کيش را مي‌بينم داغ دلم تازه مي‌شود. ايشان کاري با من کرد که اميدوارم با ساير دوستانم انجام ندهد. آقاي فرخنده‌کيش بگذاريد فيلم بسازم. هر وقت من به انجمن مي‌روم دست و پايم سست مي‌شود. اميدوارم ديگر شاهد چنين رفتارهايي از يک مسئول نباشم البته خدا پشت ماست و انجمن سينماي جوان فقط يک ساختمان است براي اينکه فيلم‌هاي کوتاه راحت‌تر ساخته شوند. آقاي فرخنده‌کيش ! مسئول دو سال از زماني که اين طور گذشت شما هستيد، براي ساخت يک فيلم کوتاه دو سال در‌به‌در شدم. آقاي فرخنده‌کيش بايد جوابگو باشد.» 


در ضمن اينکه يک نماينده هنوز نمي‌داند مدير جديد انجمن سينماي جوانان داراي چه سوابق مديريتي در سينماست، جاي تأسف دارد. حتي جست‌وجوي ساده‌اي در اينترنت نيز مي‌توانست به عضو کميسيون فرهنگي کمک کند تا در اظهاراتش نسبت به وضعيت سينما موضع بهتري اتخاذ کند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن