تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816782471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا درباره چالش های فرهنگی و اجتماعی هیچ پرسشی از رئیس جمهور نشد؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک:
چرا درباره چالش های فرهنگی و اجتماعی هیچ پرسشی از رئیس جمهور نشد؟
رئیس جمهور در شرایطی در تازه ترین گفت و گوی تلویزیونی با مردم سخن گفت و به پرسش های مجریان پاسخ داد که تقریباً هیچ یک از دغدغه ها و چالش های اساسی فرهنگی و اجتماعی با او در میان گذاشته نشد و در این زمینه پرسشی مطرح نشد تا همه چیز در سایه چالش های سیاسی و اقتصادی قرار گیرد. 
 
به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان شب گذشته در گفت و گویی به پرسش های مجریان تلویزیون درباره مسائل مرتبط با حوزهای سیاسی، سیاست خارجی و اقتصادی پاسخ داد و عمده گفت و گو حول و حوش این مباحث بود که طبیعتاً عرصه های کلان تاثیرگذار در سرنوشت کشور محسوب می شوند.
 
با این وجود تمامی دغدغه ها قابل خلاصه سازی در این سه عرصه نیست و انتظار دغدغه های فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و لااقل مجریان تلویزیون به طور ویژه در این زمینه به دنبال طرح پرسش هایی برای مشخص شدن عیار فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دولت باشند اما ظاهراً برای مجریان منتخب این گفت و گو طرح این پرسش ها تکلیف نشده است.
 

چرا درباره چالش های فرهنگی و اجتماعی هیچ پرسشی از رئیس جمهور نشد؟
 


 
البته حسن روحانی در این زمینه چند اشاره کوتاه کرد و گفت: «اولین ترمیمی که دولت در کابینه انجام داد نسبت به وزرای فرهنگی و اجتماعی خودش بود ‏و این نشان می‌دهد که دولت برای مسائل اجتماعی و فرهنگی اهمیت فوق‌العاده‌ای قایل است... هر دو ‏هفته یکبار شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم، به اضافه جلسات فراوانی که در دولت درباره مسائل فرهنگی ‏برگزار می شود. هر دو هفته یکبار نیز جلسات شورای عالی فضای مجازی را داریم که خود مسائل فضای مجازی ‏و مسائل اخلاقی و اجتماعی مرتبط با آن، مسأیل بسیار مهمی در شرایط امروز جامعه هستند.‏»
 
بدون تردید تشکیل نشست درباره طلاق نمی تواند آمار سرسام آور طلاق را کاهش دهد و یا برگزاری نشست های نهادهایی نظیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی تواند به بهبود وضعیت فرهنگی کشور منجر شود که اگر قرار بود خروجی چنین نشست هایی تحول در اوضاع باشد، نباید وضعیت امروز به اینجا می رسید و دولت به دولت وضعیت پیچیده تر از قبل می شد.
 
البته ساختار کلی گفت و گوهای انجام شده با رئیس جمهوز نیز مستلزم نقد و بررسی کارشناسی است، چرا که مطابق با سنتی از دولت های پیشین برجای مانده، مجریان عملاً گوینده پرسش ها و زینت گفت و گوهای مقامات ارشدی در سطح روئسای قوا هستند و نه توان طرح پرسش چالشی دارند و نه با استفاده از تعابیری چون «اما» و «ولی» سعی می کنند، ابهامات موجود در جامعه را در مواجهه با پاسخ های مقامات ارشد با ایشان در قالب پرسش تازه ای در میان بگذارند.
 
بنابراین شاید طرح این مطالبه صرفاً از مجریانی که باید با حضورشان، صرفاً فضای گفت و گو را شکل دهند، نتوان آنچنان خرده گرفت و پیکان نقد را متوجه آنهایی کرد که در این زمینه بستر یک گفت و گوی واقعی و جذاب را فراهم نمی سازند. ای کاش صرفاً ساختار، سبک و ادبیات گفت و گوهای تلویزیونی مقامات ارشد کشورهای مختلف از جمله ایران را با رسانه های معتبر بین المللی مورد ارزیابی قرار داد، تا تفاوت ها را به خوبی حس کرد و دریافت چرا مهم ترین برنامه خبری برای بسیاری از مردم گفت و گوی شب گذشته با مهم ترین مقام اجرایی کشور نبود.
 
در چنین فضایی طبیعتاً نمی توان انتظار داشت که مباحث اساسی تری نظیر دغدغه های فرهنگی و اجتماعی در سایه مباحث سیاسی و اقتصادی قرار نگیرد و شاهد شکل گیری یک بحث مفصل و پرکشش برای مخاطب عام باشیم که حتی طولانی شدنش نیز منجر به خستگی تماشاگر تلویزیون نشود.








۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن