تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817545111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانکها هنوز دنبال سوداگری در بازار املاک هستند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در حالی‌ که ورود بانک ها به بازار املاک به اختلال دراین بازار وجهش قیمتی طی سال های۸۶و۹۱ دامن زد اما بانک‌ها همچنان برتمدید مهلت زمانی فروش املاک مازادشان وتداوم حضوردر بازارمسکن اصرار دارند.


به گزارش خبرنگار مهر، انتشار نامه ای از سوی کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی به اسحاق جهانگیری و درخواست برای تمدید یکساله مهلت فروش اموال مازاد بانک‌ها در حالی رسانه ای شد که بازار مسکن سه سال است در رکود به سر می برد و سیاست های دولت یازدهم برای خروج از رکود در این مدت موثر واقع نشده است.


وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم در سه سال گذشته از طریق افزایش حجم تسهیلات خرید و ساخت مسکن، افزایش مبالغ پرداخت شده به متقاضیان، ایجاد تنوع در تسهیلات پرداختی و ... نتوانست رونق را به بازار مسکن بازگرداند و شرایط رکودی در این مدت عمیق تر شد موضوعی که با نگاه به سیر نزولی خرید و فروش مسکن طی سه سال گذشته هم می توان به آن پی برد ضمن اینکه انتشار نامه ای از سوی مسئولان حوزه بانکی مبنی بر عدم فروش املاک بانک ها با وجود قیمتی کمتر از مبلغ کارشناسی شده هم مهر تاییدی بر تداوم رکود مسکن زد.  


البته کارشناسان حوزه اقتصاد مسکن معتقدند این نامه سرگشاده می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد که یکی از آن ها شرایط اقتصاد کلان کشور در سال آینده است در واقع بانک ها با پیش بینی افزایش درآمدهای دولتی با صعود قیمت نفت، افزایش قیمت مسکن را پیش بینی کرده و هم اکنون به دنبال، تمدید مهلت زمانی فروش املاکشان و کسب سود کلان در سال آینده هستند؛ این درحالی است که براساس ماده ۳۴ قانون بانکداری اسلامی انجام معاملات غیر منقول تنها برای بانک هایی که هدف آنها انجام این معاملات است قانونی بوده و حضور سایر بانک ها دراین زمینه غیرقانونی است.


در همین ارتباط رئیس گروه سیاست‌گذاری مسکن دانشگاه علم و صنعت، تمدید مهلت زمانی فروش اموال مازاد بانک ها را غیرقانونی می داند و می گوید: داشتن املاک برای بانک ها به ویژه بانک های خصوصی، غیرقانونی است و براساس ماده ۳۴ قانون بانکداری اسلامی سرمایه گذاری و انجام معاملات غیر منقول(از جمله املاک و مستغلات) نباید از سوی این بانک ها صورت پذیرد.


فرهاد بیضایی درگفتگو با مهر،  ادامه می دهد: نظارت ضعیف بانک مرکزی از سال های گذشته، موجب شده است که بانک ها در حوزه املاک فعال شوند و در این حوزه سرمایه گذاری و خرید و فروش انجام دهند.  


وی اظهار می کند: بانکها و به ویژه بانک های خصوصی یکی از عوامل اختلال در بازار مسکن، بودند و خرید املاک از سوی بانک ها تاکنون منجر به دو جهش قیمتی در سال های ۸۶ و ۹۱ شده است و تمدید مهلت زمانی برای فروش اموال مازاد آنها به معنای تداوم فعالیت غیرقانونی آنهاست.


به گفته این کارشناس حوزه مسکن، براساس این نامه، بانک ها املاک خود را با پایین ترین قیمت ممکن به فروش می رسانند املاکی که بسیاری از آنها را با قیمت های ناچیزی خریداری کرده اند که اگر قیمت اعلامی بانک ها کمتر از قیمت بازار باشد رقابت در این حوزه ایجاد شده و رغبت سرمایه گذاران برای خرید این واحدها افزایش می یابد.


رئیس گروه سیاستگذاری مسکن دانشگاه علم و صنعت به دلیل تمدید مهلت زمانی بانک ها تا سال آینده اشاره می کند و می گوید: بانک ها پیش بینی می کنند که با افزایش درآمدهای نفتی، در حوزه املاک و مستغلات با افزایس قیمت مواجه می شویم و تمایلی به واگذاری واحدها با قیمتی کمتر از قیمت کارشناسی شده نیستند.


وی ادامه می دهد: فروش املاک و مستغلات بانک ها بر بازار مسکن تاثیرگذار است و بخشی از بازار را متاثر می کند و با افزایش عرضه از رشد قیمت مسکن جلوگیری کرده و موجب کنترل قیمت می شود.  


۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن