تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817537584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصویر باید بازنمود فکر و ایده باشد - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
عکاسی پاناروما
یک عکاس گفت: من همیشه سعی کرده‌ام هنگام عکاسی، ایده و فکر داشته باشم، چون عکس بازنمود ایده‌ من از طریق تصویر است. به گزارش ایسنا، هشت عکس از مرتضی امین‌الرعایایی در جشنواره بین‌المللی آمریکا ۲۰۱۶ در بخش‌های فتوژورنالیسم و سفر پذیرفته شدند؛ او عکاسی خبری را نیز دنبال می‌کند و علاقه‌اش به گفته‌ خودش، عکاسی مستند اجتماعی است.

این عکاس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: فتوژورنالیسم در واقع روایت خبر به‌وسیله دوربین عکاسی است و وظیفه عکاس، روایت خبر و اتفاق است تا مخاطب و مردمی که غایب هستند از موضوع مطلع شوند. در این ژانر از عکاسی، عکاس قضاوت نمی‌کند و وظیفه او این است که اتفاق یا حادثه را به‌درستی و همان‌گونه که رخ داده، برای مخاطب و مردم شرح دهد.

امین‌الرعایایی بیان کرد: پنج عکس پذیرفته‌شده‌ من در بخش فتوژورنالیسم تابع همین تعریف است و این نکات در آن‌ها رعایت شده است.

او درباره عکس‌هایش که در جشنواره‌ بین‌المللی آمریکا در بخش سفر و فتوژونالیسم پذیرفته شدند، توضیح داد: تعریف انجمن عکاسی آمریکا از عکس سفر، عکسی است که احساسی از یک زمان یا مکان، تصویر یک سرزمین، مردم آن یا یک فرهنگ در حالت طبیعی آن‌ را نشان دهد و محدودیت جغرافیایی نیز نداشته باشد. همچنین تعریف انجمن عکاسی آمریکا از عکس فتوژورنالیسم شامل تک عکس یا مجموعه عکس است که باید دارای ارزش خبری و تأثیر احساسی باشد. نکته‌ دیگر این‌که ارزش خبری عکس باید نسبت به ارزش بصری آن غالب باشد.

این عکاس درباره‌ علاقه و تخصص‌اش و همچنین نوع برخوردش با سوژه، گفت: علاقه و تخصص من در عکاسی مستند اجتماعی است. عکاسی مستند اجتماعی در واقع ثبت مردم در محیط طبیعی آن‌ها است. من همیشه سعی کرده‌ام در حین فرآیند عکاسی، ایده و فکر داشته باشم، البته گاهی هم اتفاق افتاده که به‌صورت تصادفی با سوژه مواجه شده‌ام.

وی ادامه داد: چند وقت پیش به‌مناسبت روز محیط‌بان، زندگی یک محیط‌بان به نام حمید جوانبخت را در قالب یک گزارش تصویری روایت کردم. این موضوع روی من خیلی تأثیر گذاشت و با خودم فکر کردم که این شخص چقدر پرتلاش و فداکار است و نسبت به شغل سختی که دارد، بسیار با تعصب و دلسوزی کار می‌کند. من حدود دو شبانه‌روز با او بودم و از زندگی‌اش عکاسی کردم.

امین‌الرعایایی افزود: چند روز بعد از آن متوجه شدم که او به‌عنوان محیط‌بان برتر استان خراسان رضوی انتخاب شد و من بسیار خوشحال شدم که بالاخره کارهای صادقانه و ایثارگرانه‌اش الگو شده و تداخل این دو موضوع برایم بسیار مغتنم بود.

به گزارش ایسنا، چندی پیش عکس مرتضی امین‌الرعایایی، عکاس نیشابوری در جشنواره‌ بین‌المللی شهرداری «بویوک چک مج» ترکیه نیز پذیرفته شد. او مدرس عکاسی است و تا کنون سابقه دبیری و داوری در چند جشنواره را داشته است. مدال برنز در بخش فوتوژورنالیسم جشنواره بین‌المللی عکس ۲۰۱۶ رویای بالکان صربستان، روبان افتخار UPI در بخش سفر جشنواره بین‌المللی عکس ۲۰۱۶ رویای بالکان صربستان، مقام اول نخستین جشنواره هلال و رسانه و دریافت تندیس "کبوتر صلح" در بخش تک عکس در سال ۱۳۹۲ و ... از جمله افتخارهای او است.

انتهای پیام






جمعه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۶:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن