تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817441986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصولگرایان در برزخ تندروی سلبی یا عقلانیت ایجابی!


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


مردم کجای جبهه مردمی هستند؟
اصولگرایان در برزخ تندروی سلبی یا عقلانیت ایجابی!
مگر اینکه تحولاتی رقم بخورد که از دایره پیش بینی و تحلیل های ما فزون تر باشد و انقلابی برای آنانی رقم بزند که گویا خود را انقلابی تمام عیار میدانند و رقیب را ....! آنچنان که همواره از زبان مردم سخن می گویند، مردمی که خلاف نظر آنان عمل کرده و رای می دهند!.
روز نو : مگر اینکه تحولاتی رقم بخورد که از دایره پیش بینی و تحلیل های ما فزون تر باشد و انقلابی برای آنانی رقم بزند که گویا خود را انقلابی تمام عیار میدانند و رقیب را ....! آنچنان که همواره از زبان مردم سخن می گویند، مردمی که خلاف نظر آنان عمل کرده و رای می دهند!.

چند دهه است که می خواهند با سینه ستبر و قامتی ایستاده از تفوق و برتری خود در عرصه سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری بگویند اما نمی شود که نمی شود!.
 
به گزارش روز نو؛ راست های سنتی یا محافظه کاران که یک دهه ای می شود عنوان اصولگرایی را برای خود برگزیده اند، در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری علی الظاهر به تحقق این آرزوی دیرین نزدیک شدند اما کاندیدای پیروز به رغم عقبه و سابقه حضور در این جریان و نیز حمایت های بی چون و چرای پسینی از همان ابتدا خرج خود را از اصولگرایان سوا کرد و گفت که وامدار هیچ جریان سیاسی نیست.
 
اصولگرایان البته همه کرسی های انتخابی و انتصابی را بیش از یک دهه روی کاغذ در اختیار داشتند اما پیروزی شان در انتخابات مجلس ناشی از یک انتخابات رقابتی نبود و در غیاب حریف به ترکتازی در نهاد قانونگذاری می پرداختند و در عرصه اجرایی هم رئیس جمهوری محبوب و مطلوب آنان خود را اصولگرا نمی دانست.
 
مخلص و موجز کلام آنکه اصولگرایان پیروز و مسلط، نام و نشان یک برنده تمام قامت و متکی به خود که گفتمانی برای عرضه و جاذبه ای برای تهییج افکار عمومی داشته باشند؛ نداشتند!.
 
تنها انتخاباتی که می شد گفت اصولگرایان توانسته بودند از آن پیروز خارج شوند و رقیب را پشت سر بگذارند، دومین دوره انتخابات شورای شهر بود و این پیروزی برآمده از انفعال و سرخوردگی بدنه حامی اصلاح طلبان از آنان؛ همین توفیق یک استراتژی مشخص را تا هم اکنون پیش روی اصولگرایان قرار داده و دو راهبرد را در برابرشان.
 
اینکه بر طبل هجمه و حمله به دولت مستقر کوفته و از هر طریق و روشی بکوشند که با ایجاد یاس و ناامیدی حامیان طرف مقابل را به مرحله یاس و ناامیدی رهنمون کنند و با رای حداقلی بر اریکه قدرت تکیه زنند یا آنکه در وجه ایجابی گفتمان و شعارهایی برای عرضه داشته باشند تا مردم را به سمت و سوی خود جلب کرده و بدین سان در یک رقابت واقعی پیروز صحنه گردند.
 
طیف تندرو این جریان راه حل اول را برگزیده اند و شاهد هستیم که با تمام توان رسانه ای و سیاسی به تخریب دولت می پردازند، روزنامه کیهان به عنوان مهم ترین تریبون این جریان با شعبده بازی محیر العقول آمار تورم مراکز رسمی را زیر سئوال برده و با جمع کردن تورم سه ساله روی هم تیتر تورم 58 درصدی می زند!! و نمی گوید که اگر مبنای محاسبه این باشد در دولت قبل تورم سر به فلک کشیده و چهار رقمی می شد!، کریمی قدوسی از جلسه نبوده، خبر سازی می کند و حرف های بریده بریده را کنار هم می چیند که بگوید برجام ال بود و بل بود و ......
 
البته اینان نمی خواهند لختی تامل کنند که صحنه انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شوراها متفاوت است و این مردم با رسانه های امروزی آگاه تر از هر زمان دیگری هستند و نتیجه انفعال و خانه نشینی را و نیز مطالبه های ناموزن را با گوشت و پوست خود لمس کرده و دیکته نوشته شده چنین طیفی را در اذهان خود دارند.
 
در دیگر سو شماری از عقلای اصولگرا  در فکر آن هستند که با اجماع و اتحاد حول محور تشکیلاتی که امروز آن را رونمایی کرده و عنوان « جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی« را بر آن گذارده اند، پا به عرصه رقابت بگذارند
 
اما نکته آنجاست که اصولگرایان نشان داده اند که در وجه ایجابی توانایی اقناع سازی و گفتمان پردازی ندارند، آنان سال هاست که نتوانسته اند، جذابیت ملموسی از خود نشان داده و متاعی برای عرضه داشته باشند. گزینه های در چنته آنان هم به طور ملموس در قواره ریاست جمهوری نشان نداده اند، از میرسلیم تا ضرغامی و جلیلی و قالیباف که کارنامه مشخص دارند و به نظر نمی رسد اکنون هم فرصتی برای عرضه کاندیدای تازه وقت باقیمانده باشد.
 
ترکیب کسانی هم که پشت میز معرفی جبهه مردمی نشستند هم به آن میزان نامتجانس هست که چشم انداز پیش روی این جریان را روشن نشان ندهد، از یاران سابق احمدی نژاد تا اصولگرایان سنتی که سال هاست اندر خم یک کوچه اند و هنرمندی که خبر سازی های ترور بیولوژیک اش واکنش ها داشت در فضای مجازی و ...
 
من حیث المجموع این روحیه حضور و تلاش جمعی شایسته تقدیر است اما به نظر نمی رسد با این اقدامات اصولگرایان بتوانند راهی برای عبور از برزخ بیابند مگر اینکه تحولاتی رقم بخورد که از دایره پیش بینی و تحلیل های ما فزون تر باشد و انقلابی برای آنانی رقم بزند که گویا خود را انقلابی تمام عیار میدانند و رقیب را ....! آنچنان که همواره از زبان مردم سخن می گویند، مردمی که خلاف نظر آنان عمل کرده و رای می دهند!.

*خرداد




تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن