تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817722017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقلید از آفت‌های فراگیر سینمای دینی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نظریه‌پرداز حوزه سینمای دینی:
تقلید از آفت‌های فراگیر سینمای دینی است

جشنواره رویش


شناسهٔ خبر: 3861238 - سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
استانها > خراسان رضوی

.jwplayer{ display: inline-block; } مشهد ـ عضو هیات انتخاب بخش داستانی جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» گفت: تقلید کردن از آثار روی پرده و یا آثاری که در جشنواره‌ها تقدیر شده، از جمله آفت‌های سینمای دینی است. نصرت‌الله تابش در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در بازبینی آثار از برخی فیلم‌ها واقعا لذت بردم، اظهار کرد: چندین فیلم خوب در بین آثار وجود داشت اما به‌صورت فراگیر چند مسئله در بیشتر فیلم‌ها آسیب‌رسان بود. از جمله مشکل ریتم فیلم‌ها بود. اغلب فیلم‌ها در ابتدا یا میانه کار از ریتم می‌افتاد. گاهی یک فیلم ده دقیقه‌ای، بعد از ۵ دقیقه، تازه شروع می‌شد. وی تصریح کرد: تقلید کردن از آثار روی پرده و یا آثاری که در جشنواره‌ها تقدیر شده، از جمله آفت‌های سینمای دینی است که باید بذای این مشکل برنامه ریزی شود. وی افزود: همه‌چیز فرم است. هرچند گاهی تعابیر درستی از فرم نمی‌شود و اشتباهاً آن را معادل قاب‌بندی یا ساختار می‌گیرند! به تعبیری دقیق، ترکیب عادلانه عناصر روایی و عناصر سبکی با میانجی گری ریتیم برای کشف حقیقت، محصولی به نام فیلم دینی را به وجود می‌آورد. فرم در واقع شکل نهایی فیلم است؛ ترکیب عناصر سبکی و روایی و ریتم، که همه این عناصر از مضمون دینی استفاده می‌کند. وی متذکر شد: اگر کارگردان به کارش اشراف نداشته باشد ممکن است با آشفته‌کاری که در فیلم روی می‌دهد به محصولی برسد که محتوای آن بر علیه آنچه می‌خواسته بسازد، باشد. نقطه مقابلش هم هست، اگر کارگردان سهم هر چیز را درست ارائه کند به یک تصویر دیده‌آل دست می‌یابد، چیزی شبیه به سکانس آخر فیلم بادیگارد، هم «عصر عاشورا» استاد فرشچیان را تداعی می‌کند و هم رهایی امیرالمؤمنین را در عبارت پایانی زندگانی‌اش آن‌وقتی که فرمودند «به خدای کعبه رستگار شدم». و آن‌چنان این اتفاق نرم می‌افتد که اصلاً شائبه شعاری شدن دست نمی‌دهد. نویسنده کتاب «مبانی زیبایی‌شناختی سینمای اسلامی» در تحلیل مخاطبان سینمای دینی توضیح داد: جامعه به دنبال چیزهای نو است. مردم با فطرت خودشان فیلم را نگاه می‌کنند. تجربه نشان می‌دهد فیلم‌های داستان‌گو موفق‌تراست. وی عنوان کرد: فیلم‌هایی که سعی می‌کنند ساختارهای سینمایی و روایی را بشکنند و مخاطب را با حیرت و سرگردانی مواجه کنند آن‌چنان مورد توجه و قبول واقع نمی‌شوند و عموم مردم با این فیلم‌ها رابطه برقرار نمی‌کنند. وی مهم‌ترین مشکل سینمای دینی را عدم وجود تئوری منسجم راجع به این سینما دانست و افزود: وقتی به سؤال‌های زیباشناسی فیلم از زبان دین پاسخ ندادید با مشکل نبود تئوری مواجه هستید. معنای این حرف این است که برنامه مناسب برای آموزش هنرمندانی که در آینده بتوانند محصولی به روز برای سینمای دینی بیافرینند ندارید. وقتی تئوری نداریم، یعنی متر و معیاری هم برای تشخیص دینی بودن یا نبودن فیلمی که ادعای سینمای دینی بودن را داراست، نداریم. عضو هیات انتخاب بخش داستانی دهمین جشنواره فیلم کوتاه «رویش» تصریح کرد: اگر در شناخت سینما و شناخت دین دچار ضعف و کم‌مایگی باشیم به محصولی کلیشه‌ای‌تر در سینمای دینی می‌رسیم و راه برون رفت از این مشکل هم تسلط به مفاهیم دینی و سینما است. شایان ذکر است دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش»، ۲۷ الی ۳۰ دی ماه در مشهد، برگزار خواهد شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن