تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798973816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای 2میلیارد #حقوق __ نجومی کشور را به‌هم نریزید | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: کهنسال‌ترین وزیر دولت، حالا لقب جنجالی‌ترین وزیر کابینه را هم به خود اختصاص داده است. آقای «محمدرضا نعمت‌زاده» 71 ساله که پس از آقای «کریم سنجابی» 74 ساله و آقای «یدالله سحابی» 73 ساله در دولت موقت، لقب پیرترین وزیر تاریخ جمهوری اسلامی ایران را به‌خود اختصاص داده است، باز هم با اظهارنظری جالب این‌بار درباره پرونده دریافتی‌های نامتعارف در دولت، نام خود را به صدر جدول جنجالی‌ترین دولتمردان رساند. اتفاقی که در طول دولت یازدهم، بارها برای وزیر خاص کابینه روحانی رخ داده است.

به گزارش تراز ،«به‌خاطر این افراد کل کشور را به‌هم ریخته‌ایم و از صبح تا شب به‌دنبال خلاف کارانیم که پس بدهند فقط به‌خاطر اینکه 2 میلیارد تومان را پس بدهند، آیا کشور گیر این 2 میلیارد تومان است؟» این، خبرسازترین بخش سخنان آقای وزیر بود که در نشستی تخصصی یعنی جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در بیرجند بیان شد و خبرگزاری «فارس» آن را منتشر کرد.
نعمت‌زاده در این جلسه، با اشاره به اینکه «متأسفانه در این کشور باید یکی، 2 نفر کار کنند و 10 تا 20 نفر به امور نظارت کنند که در دنیا این موضوع بر عکس است» عقب‌افتادگی‌های دولت در «مسائل اصلی کشور» را نیز این‌طور توجیه کرد: «‌خودمان را سرگرم این مسائل کرده‎ایم و از مسائل اصلی کشور مانند صادرات، عمران، آبادی، توسعه، اشتغال و رونق دور شده‎ایم. گرچه دلمان می‎خواهد به این مسائل رسیدگی کنیم ولی زمانی که درگیر مسائل پیش پاافتاده هستیم به این امور نمی‎رسیم.»
نعمت‌زاده البته روایتی هم از دیدار هفته گذشته‌اش با رییس سازمان بازرسی کل کشور ارائه کرد و گفت یکی از بحث‎هایی که پیش آمد بحث حقوق‎های نجومی بود که وی گفت در این زمینه ما هیچ موردی را خلاف مقررات نیافتیم و اگر شخصی بیشتر گرفته بر اساس نظام‎بندی بوده است ولی از لحاظ قانون و مقررات خلافی نیست.» اظهارنظری که البته دیروز توسط همتای نعمت‌زاده در وزارت دادگستری هم با همین مضمون بیان شد و حجت‌الاسلام «مصطفی پورمحمدی» هم گفت: «قرار است از رهگذر موضوعاتی نظیر فیش‌های نجومی روندهای موجود اصلاح شود. قرار نیست پرونده تشکیل شود و پنج نفرمجازات شوند.» اظهاراتی که پس از «ذخیره نظام» خواندن یکی از متهمان اصلی پرونده دریافتی‌های نامتعارف توسط سخنگوی دولت، نشان می‌دهد بدنه کابینه، اعتقادی به بروز تخلف در پرونده حقوق‌های نجومی ندارند.آقای نقل قول‌های جنجالی
این اما، نخستین‌باری نیست که نعمت‌زاده 71 ساله، با اظهارنظرهایش به تیتر نخست رسانه‌ها تبدیل می‌شود. او که حدود یک سال پیش و در نیمه‌های آذرماه پارسال، گفته بود برای پذیرفتن مسوولیت وزارت، از عضویت در هیات مدیره 19شرکت استعفا داده است، بارها با اظهارنظرهایی جنجالی، توجه محافل رسانه‌ای را به خود جلب کرده است. نعمت‌زاده پیش از این هم سابقه دفاع از دریافت‌های نجومی ایران را دارد. او در روزهای پایانی تیرماه امسال، در نشستی با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی یاسوج گفته بود: «به نظر ما نیازی به این همه سر و صدا نبود و وجود چنین فیش‌هایی هم مرسوم است.» وزیر صنعت،  این را هم  گفته بود: «به دوستان در هیأت دولت عرض کردم، بگذارید فیش حقوقی‌ام را منتشر کنم تا مردم بدانند ما به‌عنوان وزیر حقوقمان چند است .دوستان نپذیرفتند و گفتند، اگر شما این کار را بکنید، تبدیل به یک «مد» می‌شود و «مد» شدن این موضوع هم درست نیست.»
وزیر صنعت وجود برخی فیش‌ها با حقوق‌های بالا در دنیا را هم «طبیعی» خوانده بود: «به نظر ما نیازی به این همه سر و صدا نبود و وجود چنین فیش‌هایی هم مرسوم است. بانک‌های سراسر دنیا قوانین خاص خود را دارند و کشور ما نیز قوانین خود را دارد. ما معتقدیم نیازی به این همه سر و صدا نبود.» اما فهرست جنجالی آقای وزیر، به اینها ختم نمی‌شود. شاید جنجالی‌ترین نقل قولی که از نعمت‌زاده منتشر شد، درباره کمپین نخریدن خودروهای صفر داخلی بود. او 9 شهریور 94 گفته بود: «‌اين خيانت است كه ما عليه توليد داخلي كمپين راه بيندازيم. هنر ما اين است كه با افزايش توليد، به كشور خدمت كنيم. اگر كسي چنين كمپيني را دنبال كند به نيروي انساني، اشتغال و درآمد ملي خيانت مي‌كند.» سخنانی که البته با تذکر روحانی، مجبور به عقب‌نشینی از آن شد و 12 شهریورماه گفت: «‌من از مردم عذرخواهی می‌کنم و به خریداران خودرو جسارت نکرده‌ام و هیچگاه نگفتم هر کس خودروی داخلی نخرد، ضدانقلاب است.» نعمت‌زاده که رییس‌جمهور به او لقب «پدر صنعت ایران» را داده است، فروردین ماه 93 هم در بازگشت از مسافرت درمانی‌اش به آلمان گفته بود: «‌با یک تکنولوژی در آلمان عمل کردم که تا 80 سال آینده هم به ایران نمی‌رسد.»درخواست انحلال ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خردادماه سال 93 و البته اصرار بر اعطای مجوز واردات سیگار به شرکت صهیونیستی مارلبرو ازمواضع خبرسازی بود که نعمت‌زاده در این سه سال اخیر، بیان کرده بود. جدیدترین واکنش آقای وزیر را هم البته باید به این فهرست اضافه کرد. اصل خبر هم این است که رسانه‌ها دیروز از نامه نعمت‌زاده به رییس کل گمرک خبر دادند و نوشتند‌: «در پی جریمه سه‌هزار میلیارد تومانی برند مشهور لوزام خانگی کره‌ای به‌دلیل تخلفات گمرکی، وزیر صنعت با ارسال نامه‌ای به کرباسیان رییس‌کل گمرک خواستار اقدام فوری برای لغو این جریمه شد.»
این در حالی بود که به‌استناد گمرک، این برند کره‌ای با دور زدن قاعده دو ــ الف اقدام به واردات قطعات از گمرکات کرده است که با بررسی‌های به‌عمل آمده در گمرک ایران و دایر شدن کارگروه حسابرسی پس از ترخیص، تخلف شرکت شناسایی شده و می‌بایست برای جبران حقوق پایمال شده دولتی حدود سه‌هزار میلیارد تومان جریمه را پرداخت کند. به هرحال، به نظر نمی‌رسد حجم خبرسازی‌ها و اظهارنظرهای جنجالی وزیر صنعت در دولت یازدهم، تمامی داشته باشد. وزیر 71 ساله و اهل تبریز کابینه روحانی، حالا در آستانه هشتمین سال کاری پس از بازنشستگی رسمی‌اش در سال 88، همچنان یکی از جنجالی‌ترین مردان کابینه است. کابینه‌ای که البته لقب کهنسال‌ترین کابینه تاریخ جمهوری اسلامی ایران، پس از دولت موقت را هم یدک می‌کشد.
 
 
 



منبع: صبح نو

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 6 دى 1395 - 09:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن