تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817588373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیوگرافی و مواضع سید عزت الله ضرغامی


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بیوگرافی


سید عزت الله ضرغامی متولد: ١٣٣٨ در تهران دارای ٤ فرزند  (١ پسر و ٣ دختر) و دو نوه، حسین و سیدمحمد مهدی است. او در جمعه ٦ اسفند ١٣٣٨ در محله‌ای فقیرنشین در جنوب تهران _ میدان گمرک، خیابان جمادی‌الحق _ به دنیا آمد. پدر و مادرش از دزفول به  تهران مهاجرت کرده بودند.  او هشتمین فرزند خانواده‌ای پرجمعیت (١١نفر) بود. پدرش کارمند شرکت نفت و مادرش خانه دار بود.


 ضرغامی دوره ابتدایی را در دبستان برومند، در خیابان انبارنفت و دوره راهنمایی را در مدرسه پهلوی در چهارراه گمرک و دوره متوسطه را هم در دبیرستان بزرگ تهران؛ ضلع شمالی پارک شهر طی کرده است.  ضرغامی  در زندگی نامه خودنوشت خود  از هم دوره ای بودن خود با سردار شهید حسن طهرانی مقدم؛ مهندس حسین محمدی؛ دکتر حمیدرضا کاتوزیان و دکتر آقامیری در این دبیرستان می نویسد.


 تحصیلات:


                مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر


                کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی


                دانشجوی دکتری ارتباطات، دانشگاه آزاد اسلامی(به علت تلاقی با شروع دوران ریاست صداوسیما متوقف شد)


 فعالیت های سیاسی پیش از انقلاب:


او درباره فعالیت های سیاسی قبل از انقلابش می گوید: قبل از پیروزی انقلاب با سخنرانی، تشکیل کلاس، تشکل دادن به جوانان محله در راهپیمایی‌ها و آگاهی بخشی به آنان در حد توان و وسعم تلاش کردم. مهر ٥٧ در دانشگاه امیرکبیر قبول شدم و با توجه به ٣ رویداد پیروزی انقلاب اسلامی، اشغال لانه‌جاسوسی و انقلاب فرهنگی؛ با ٣ دوره تعطیل و تأخیر دانشگاه مواجه شده و نهایتاً در سال65 فارغ التحصیل شدم.


 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار مرحوم آیت الله سید عبدالمجید ایروانی نماینده حضرت امام(ره) به فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی در حوزه‌ای گسترده‌تر در جنوب شهر اقدام کردم.


مدیریت کانون اسلامی حرّ (کاخ جوانان سابق)، واقع در میدان راه آهن از سوی ایشان به عنوان رئیس کمیته انقلاب اسلامی به من واگذار شد.

بیوگرافی و مواضع سید عزت الله ضرغامی



همزمان در امور تربیتی آموزش و پرورش منطقه ١٦ تهران در کنار بسیاری از دوستان انقلابی امروز به فعالیت پرورشی و کادرسازی مشغول شدم. در سال ٥٩ با یکی از مربیان تربیتی ازدواج کردم که ثمره آن ٤ فرزند است. هر ٤ نفر ازدواج کرده‌اند. الک‌مان را آویزان کرده‌ایم!


در سال ٦١ به سپاه وارد شدم و با برنامه رادیویی سپاه اولین فعالیت‌ام را در این نهاد مقدس آغاز کردم.


پست های کلیدی و مسئولیت‌ها:


            عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حکم مقام معظم رهبری


            عضویت در شورای عالی فضای مجازی با حکم مقام معظم رهبری


            دو دوره ریاست سازمان صداوسیما با حکم مقام معظم رهبری


            عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی


            عضویت در هیئت امنای دانشگاه امیرکبیر


            عضویت در هیئت امنای دانشگاه هنر


            معاون امور مجلس و استانهای سازمان صداوسیما


            نماینده قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما


            معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


            معاون امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


            معاون امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح


                رئیس کارخانجات صنعتی شهید حسن باقری سپاه (تولید موشک‌های فجر)


 موضع گیری های مهم در سیاست داخلی :


انتخابات 88


 ضرغامی در گفتگو با فارس در مورد سیزده آبان در پاسخ به سئوالی ضمن تشبیه سال های 88 و 88 اظهار می کند: یک عده روشنفکر تصورشان این بود رأی تهران باید به‌کل کشور تعمیم یابد، یعنی یک تفکر غیر توده‌ای و غیرمردمی داشتند؛ از نظر این‌ها یک عده شهروند تر هستند و واقعاً نمی‌توانستند تصور کنند که اگر در تهران آرای رقیب رئیس‌جمهور منتخب یک مقدار بیشتر است، در کل کشور این‌طور نیست و ازاین‌رو نتوانستند نتیجه را تحمل کنند.


وی همچنین در مورد عملکرد صدا و سیما در فتنه 88 نیز می گوید: راهپیمایی دوشنبه 25 خرداد ابتدا غیرقانونی اعلام شد اما این راهپیمایی برگزار شد و ما گزارش و خبر از این راهپیمایی رفتیم البته بعد از این راهپیمایی اتفاقاتی افتاد که حدود 30 نفر در آن شب کشته و شهید شدند، در واقع این‌ها یک اقدامات کاملاً تحریک‌کننده بود و زمانی که این اتفاقات افتاد نگاه ما دیگر به این راهپیمایی عوض شد و حرکتی صورت گرفته بود که در ادامه آن منجر به این‌همه خسارت شده بود؛ حق باید بدهید وقتی که در انتخابات یک فردی با رأی بالا انتخاب می‌شود، نمی‌توان تجمع طرف مقابل را با آب‌وتاب گزارش داد، مثلاً وقتی در انتخابات 76 آقای خاتمی پیروز شد اگر طرفداران آقای ناطق می‌آمدند و یک تجمع بزرگ می‌کردند و ما نیز آن تجمع را با آب‌وتاب گزارش می‌کردیم کدام عقل سلیم می‌پذیرفت؛ بنابراین 25 خرداد 88 مربوط به تهران و تنها در  طول چند چهارراه و خیابان بود، بنابراین اگر این را در سطح ملی اشاعه می‌دادیم چه می‌شد؟ درحالی‌که اصلاً در شهرستان‌ها چنین مسئله‌ای مطرح نبود و فتنه تنها در چند خیابان تهران خلاصه می‌شد.


دولت موقت و رابطه با آمریکا:


ضرغامی در این باره در گفتگویی در سال 94 می گوید: دولت موقت و تفکر بازرگان تفکری نبود که انقلاب را جلو ببرد


امام هم می‌دانستند که از این‌ها کار زیادی بر نمی‌آید اما بعدها امام در سخنرانی‌های خود و وصیت‌نامه‌شان مواضعشان را اعلام کردند که نشان می‌داد برای امام کاملاً روشن بود که دولت موقت و تفکر بازرگان تفکری نبوده است که انقلاب را جلو ببرد؛ یک تحلیل بسیار روشن حاکی از این است که همه این‌ها فرصت پیدا کردند تا در این کشور مسئولیت بگیرند.


آقای بازرگان به خاطر مشی لیبرالی که داشت تصور می‌کرد انقلاب و نهضت تمام‌شده و ازآنجا به بعد وارد فاز اداره کشور و نظام دیوان‌سالاری شده است که با شاخصه‌های انقلابی تمایز دارد. صرف‌نظر از مشی این دوستان لیبرال این تحلیل اشتباه بود، چراکه انقلاب اسلامی جرقه‌ای بود که دنیا را تکان داد، ازاین‌رو وقتی وزیر امور خارجه آقای ابراهیم یزدی گفت ما به دنبال صدور انقلاب نیستیم. امام به‌صراحت فرمودند که این انقلاب صادر شد، یعنی ما در جایگاهی قرار داریم که این حرکت عمومی مستضعفین و امت اسلامی را در مقابل استکبار قرار می‌دهد و انقلاب اسلامی رهبری آن را بر عهده دارد و ما امروز هم شاهد این رویکرد هستیم.


بنده درباره بحث مذاکره با آمریکا توضیح خواهم داد که چرا رهبری عزیز راجع به مذاکره با آمریکا حساسیت دارند و در واقع این تجربه ذی‌قیمت گذشته رادارند که حاکی از این است که ماهیت انقلاب اسلامی به‌گونه‌ای بود که برای اداره مردم و مستضعفین منطقه انجام‌وظیفه می‌کرد و دولت موقت با نگاهی که داشت قاعدتاً نمی‌توانست در این زمینه به‌خوبی عمل کند.


وی در جایی دیگر در گفتگویی در رابطه با مسئله نفوذ و ارتباط با آمریکا هم می گوید:


ضرغامی: ما از گفت‌وگو نگرانی نداریم، دیده‌ایم که برخی مواقع یک عده می‌گویند ما چه وحشتی از آمریکا داریم، حتی برخی مسئولان و سیاستمداران درجه یک این صحبت را می‌گویند که «ما چه وحشتی از آمریکا داریم ما با آنها مذاکره می‌کنیم و سر یک میز می‌نشینیم، ما حرف داریم» اصلا مسئله این نیست؛ انقلاب اسلامی در طول این 37 سال بالاترین سختی‌ها را تجربه کرده، ما از نظر گروه‌های تروریستی منافقین را تجربه کردیم که بزرگ‌ترین سازمان تروریستی جهانی است و 16 هزار شهید ترور در کشور داریم، از رئیس جمهور و نخست وزیر تا رئیس دستگاه قضا و بزرگان کشور ما را به شهادت رساندند و اعدام کردند اما آمریکا هنوز از آنها پشتیبانی می‌کند.


ما جنگ هشت ساله، محاصره اقتصادی شدید را تجربه کردیم، شاهد توطئه های  براندازی‌ بودیم که اکثرا توسط آمریکایی‌ها طراحی شد، در براندازی فتنه 88، آمریکایی‌‌ها با همه وجود حمایت کردند، لذا استدلال ما قوی است، منطق ما هم قوی است، وقتی ما سر میز مذاکره بنشینیم و پخش جهانی شود و بخواهیم درباره خیانت‌ها و جنایت‌های آمریکا حرف بزنیم، آنها مقابل ما حرفی برای گفتن ندارند اما موضوع اینها نیست، موضوع این است که با استفاده از قابلیت‌های تبلیغاتی، تصویرسازی ایجاد می‌کنند و از یک حادثه کوچک با امپراتوری رسانه‌ای خود بزرگ‌نمایی می‌کنند و بلافاصله از کوچک‌ترین مذاکره موقعیت‌ دیگری غیر از حقیقت را مطرح می‌کنند.


مناظره های انتخاباتی


ضرغامی در صفحه اینستاگرام خود که در آن به بیان مواضع خود می پردازد در یکی از پستهای خود در مورد  مناظره های انتخاباتی سال 92 نوشت: مناظره‌های انتخاباتی نقشی بی‌بدیل در افزایش مشارکت عمومی و تصمیم‌گیری نهایی مردم برای نامزد موردقبول آنها دارد.
در انتخابات سال 92؛ توانمندی و زیرکی جناب آقای روحانی در اداره مناظره باعث رشد جهشی آراء ایشان و ممتاز شدن ایشان نسبت به سایر نامزدها شد. 


بدون تردید قدرت برنامه‌ریزی و اداره مناظره‌های انتخاباتی رسانه ملی در سال 96؛ می‌تواند مردم را در انتخاب نهایی کمک کرده و مشارکت را به نحو قابل توجهی افزایش دهد. 


امیدوارم مشاوران محترم رئیس جمهور؛ ایشان را از شرکت در مناظره‌های انتخاباتی منصرف نکنند


آیت الله جنتی:
آقای جنتی موافقین و مخالفین حرفه‌ای دارد، ولی اکثریت مردم که خارج از موضع‌گیری‌های جناحی هستند ایشان را فردی انقلابی، ساده زیست و دلسوز به حال کشور می‌دانند و از این انتخاب استقبال می‌کنند. 
آیت‌الله جنتی ۹۰ سال سن دارند و در عین حال بسیار پرانرژی، پرکار و باانگیزه هستند. این روحیه و این رفتار خیلی خوب است و الگو و درس بزرگی برای همه به ویژه جوانان است.


انتخابات 96 ریاست جمهوری:


ضرغامی در پاسخ به گمانه زنی ها مبنی بر کاندیداتوری خود در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری می گوید هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است وی در گفتگویی در مورد انتخابات 96 و حسن روحانی می گوید:


شاید بخشی از مردم در انتخابات ٩٦ با این توجیه مجدداً به آقای روحانی رای دهند و با این تحلیل که وضعیت در آینده بهتر خواهد شد به استمرار دولت فعلی رای مثبت بدهند اما بعید می‌دانم اکثریت به چنین تحلیلی رای مثبت بدهند. خب اگر این تحلیل را مردم قبول کنند صادقانه رای می دهند اما اگر قبول نکنند رای نخواهند داد.


 انتقاد از دولت یازدهم


وی در گفتگویی موضع خود درباره دولت یازدهم را چنین بیان می کند: دولتمردان زحمت می‌کشند و خدمت می کنند. حرف من همیشه این بوده که هر مدیری که می آید خدمتی می کند و نفر بعدی باید آن را دنبال کند؛ من اصلاً قبول ندارم اینکه فردی روی کار بیایید و گذشته را کامل نفی کند؛ برخی طوری رفتار می‌کنند که انگار دولت و مسئولیت خود را از دست طاغوت گرفته‌اند که این کار اصلا شایسته نیست. من واقعا چنین اعتقادی ندارم؛ هر دولتی نقاط قوت و ضعفی دارد. هر مدیری می‌آید تصور می کند ناجی است. به نظرم مجموعه زحماتی که دولت یازدهم در عرصه مختلف از جمله دیپلماسی کشیده است، جای خودش محترم است و من در مقام ارزیابی این اقدامات نیستم اما حرفم این است که خروجی این زحمات باید برای مردم معنا و مفهوم داشته باشد و باید مردم خروجی زحمات دولت را احساس کنند. اگر از مردم سؤال شود آیا با اقدامات دولت در عرصه دیپلماسی وضعیت معیشت و اقتصاد آنها بهتر شده است یا نه؟، حتما پاسخ منفی خواهند داد. یعنی لازم نیست کسی درباره عملکرد دولت یازدهم تحلیل کند هرکس در خیابان قدم بزند و با مردم صحبت کند مشخص می‌شود که زحمات دولت خروجی خاصی برای مردم نداشته است.


 دو قطبی کردن انتخابات


 ضرغامی در مورد  صحبت های مقام معظم رهبری درباره دو قطبی کردن انتخابات می گوید: رهبری یک نصیحت خیرخوانه نسبت به یک برادر مومن داشتند و ایشان هم تبعیت کردند و مسئله کاندیداتوری آقای احمدی‌نژاد دیگر تمام شده است اما بعد از آنکه آمدن آقای دکتر احمدی‌نژاد به صحنه انتخابات با اعلام تبعیتی که ایشان از رهبر انقلاب داشت، منتفی شده است برخی آقایان دنبال دوقطبی‌های موضوعی هستند و این دوقطبی‌ها را به بهانه‌های مختلف طراحی می کنند. مثلا کنسرت، حجاب، موسیقی، دوچرخه سواری، ورزش، ماهواره، فضای مجازی و...این به نظرم خیانت به مردم است. برخی جریان‌‌های سیاسی می‌خواهند دوقطبی‌های موضوعی را سنگر به سنگر تا انتخابات دنبال کنند و از هر بهانه‌ای برای بهره برداری سیاسی استفاده کنند.


مواضع در سیاست خارجی


کارتر:


ضرغامی در گفتگویی در مورد 13 آبان نظر خود نسبت به کارتر رئیس جکهور اسبق آمریکا را چنین بیان می کند:


اگر کارتر سرنگون شد به خاطر مواضعی بود که مقابل انقلاب اسلامی گرفت. کارتر علی‌رغم اینکه دموکرات و به ظاهر دنبال حقوق بشر بود اما با انقلاب اسلامی خوب برخورد نکرد، وقوع زلزله عظیم انقلاب اسلامی ایران که دنیا را هم تکان داد، به عنوان یک نقطه سیاه در کارنامه زمامداران آمریکا است که فراتر از بحث جمهوری خواهان و دموکرات‌ها است در واقع آنها کارتر را مقصر این حادثه می‌دانند، این حادثه بزرگ در زمان کارتر اتفاق افتاد و نتوانست ماهیت انقلابی و اسلامی و عمق حرکت‌ آن را درک کند و تا آخرین لحظه از شاه حمایت کرد و حیثیتی که آمریکا نداشت و می‌خواست به ظاهر در قالب حقوق بشر آن را حفظ کند، آن را هم از بین بردند.


پوتین:
-         آذر ۱۳۹۴،ولادیمیر پوتین به ایران می آید و قبل از پیوستن به سایر روسای جمهور شرکت کننده در کنفرانس،مستقیما و بدون تشریفات دیپلماتیک به حسینیه امام خمینی و بیت رهبر معظم انقلاب می رود.


نهایت ادب و تواضع را پیشه می کند. از محضر رهبری و تجارب ذی قیمت او،حتی در مورد تاریخ روسیه و عبرت های آن بهره می برد و قرآن نفیس و ارزش مندی را از موزه ی آثار تاریخی کشور خود به رهبری هدیه می دهد.


رهبر ایران نقاط قوت آقای پوتین و مزیت های او را یادآوری می کند و او را برای مقابله و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های امریکا آماده تر می کند. ایشان همچنین از برنامه های آقای پوتین برای تعمیق دوستی، همکاری متقابل و اتحاد راهبردی با ایران استقبال می کند.


حادثه منا


ضرغامی در پستی اینستاگرامی می نویسد:


-         حادثه منا نباید فراموش شود . الفبای اصول دیپلماسی ، دولت ها را موظف می کند تا در قبال اتباع خارجی که میهمان آنان هستند پاسخگو باشند . 
نباید گذاشت ، در گذر زمان و فرعی شدن رسانه ای این فاجعه تاریخی ، پاسخگویی دولت عربستان به فراموشی سپرده شود .


مواضع اقتصادی


مواضع اقتصادی ضرغامی را می توان از نقل قول هایی از وی که درادامه آمده اشت استنباط کرد:


-         نظرسنجی‌ها می‌گوید که مردم از وضعیت اقتصادی و معیشتی ناراضی هستند چرا که مردم می بینند تغییری در زندگی اقتصادی آنها رخ نداده است. گرفتاری‌ها مردم به قوت خود باقی است به اعتقاد من انتخابات ریاست جمهوری هم در جبهه خودی و هم جبهه ملی باید  نظام را تقویت کند و فرصت جدیدی برای دولتمردانی فراهم کند که قصد خدمت دارند.


-         اگر جوانان این کشور بخواهند یک کار تولیدی انجام دهند و ضمن اشتغال آفرینی برای خود برای کشور و اقتصاد کشور کاری کنند، آزادی دارند؟ این دولت این شرایط را برای جوانان فراهم کرده است؟ مسلم است که چنین فضا و شرایطی نیست. وقتی و قانون در حوزه فعالیت اقتصادی شفاف نیست و آزادی لازم برای تولید کنندگان وجود ندارد چطور می توان از پویایی در اقتصاد سخن گفت. چند وقت پیش در جاده‌ای در حال رانندگی بودم، چند تا از جوانان من را دیدند، ماشین را کنار زده و با آنها هم صحبت شدم؛ حر‌فشان این بود، می گفتند ما چند جوان دور هم جمع شدیم و کارگاه کوچک تولید لوله‌های تحت فشار قطره‌ای راه‌اندازی کردیم چون کشور به این محصول نیاز جدی دارد و اتفاقا شاید لازم باشد ٥٠ کارخانه تولید این محصول راه‌اندازی شود. می گفتند روزهای اول وضعیت خوب بود، محصول را هم خوب می خریدند اما یکدفعه خرید متوقف شد. می‌گفتند، هرچه تحقیق کردیم دیدم فضایی برای فروش این محصول نیست و مجبور شدیم کارخانه را تعطیل کنیم و الان کلی بدهکار هستیم. سؤال‌شان از من این بود که به عنوان یکی از مسولان جمهوری اسلامی آیا کشور به این محصول مهم در حوزه کشاورزی نیاز ندارد؟ آیا وضعیت آبی کشور آنقدر مناسب است که نیازی به آبیاری قطره‌ای نیست؟ هزار سؤال در ذهنشان بود و من در پاسخ به آنها گفتم، من از طرف جمهوری اسلامی از شما عذرخواهی می‌کنم!!


۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن