تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820120205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحدت تنها راه رسیدن به عزت اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: وحدت تنها راه رسیدن به عزت اسلامی است
تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) با تأکید بر این‏که وحدت یک تاکتیک کوتاه مدت نیست، وحدت را تنها راه رسیدن به عزت اسلامی دانست.

وحدت تنها راه رسیدن به عزت اسلامی
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حجت‏ الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره)، با تأکید بر این‏که وحدت یک تاکتیک کوتاه مدت نیست، وحدت را تنها راه رسیدن به عزت اسلامی دانست و عنوان داشت: عزت اسلامی مهم‏ترین دستور خدا برای مسلمانان است.

وی افزود: وحدت سیاست کلی و استراتژی برای تمام مسلمانان در تمام زمان‏ها و مکان‎ها است. مسلمانان امت واحده بوده و باید در کنار یک‎دیگر زندگی کنند. عزت، هیمنه و ارزش امت باید پاس داشته شود که وحدت راه انحصاری وصول این هدف است.

تولیت مرقد امام خمینی(ره)، با انتقاد از درگیری‎های مختلف در کشورهای اسلامی، یادآور شد: امروز اگر نبی اکرم(ص) در میان امت اسلامی بودند، روزهای سختی را سپری می‎کردند.

وی اضافه کرد: امروز خودمان در میان خودمان آتش روشن کردیم و نفت بی تدبیری بر این آتش می‎پاشیم. خودمان دشمن خودمان شده ‏ایم. امروز اگر چشمان خودمان را باز کنیم، باید خون گریه کنیم. چرا که تکفیر و نزاع در میان امت اسلامی زیاد شده و راه سختی در پیش داریم.

حجت ‏الاسلام والمسلمین خمینی، با اشاره به این‏که وحدت امت اسلامی یکی از مظلوم‏ ترین مسائل جامعه اسلامی است، گفت: متأسفانه افراط و تفریط میان اهل‎تسنن، تشیع و دیگر گروه‏های اسلامی وجود دارد و دشمن نیز از همین راه به عزت اسلام ضربه وارد می‏ کند.

وی یادآور شد: وحدت میان تمام گروه‏ها، اقوام و مسلمانان یکی از بنیادی‏ ترین شعارهای انقلاب اسلامی ایران است که متأسفانه در جوامع اسلامی مورد غفلت قرار گرفته است که چنین اجلاس‏ هایی باید به این وعده تاریخی توجه کنند.

تولیت مرقد امام(ره)، نتیجه نزاع میان مسلمانان را از بین رفتن هیمنه اسلام و شخصیت حضرت محمد(ص) برشمرد و تصریح کرد: نباید از اسلام برداشت تعصبی داشت و آن را تنها در کالبد فکر خود معرفی کرد.

وی ادامه داد: دین پیامبر(ص) دین جهان شمولی بوده و یکی از ویژگی‎های بارز آن این است که قابلیت انطباق با سنت‏های دیگر را دارد. قدرت فرهنگ و تمدن اسلامی در این است که از دل آن سنت‏های مختلفی به وجود می‎آید. البته بدین معنا نیست که اسلام هویت خود را از دست بدهد، بلکه با دیگر سنت‏ ها قابلیت انطباق دارد.

حجت‏ الاسلام والمسلمین خمینی، بیان داشت: اسلام دین اعتدال و سازگاری است و در دل و جان مردم نفوذ می‏ کند. به همین دلیل نباید تردید کرد که افراط، تفریط و محدود کردن اسلام به یک زمان و مکان خاصی چیزی جز نابودی آن نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تبریک میلاد مسعود نبی اکرم(ص)، ایشان را شخصیتی ناب و جلوه‏ای کامل از وجود ربوبی بیان کرد و گفت: خداوند در روز میلاد پیامبر(ص) نعمت خود را بر مؤمنان و مردم تمام کرد. نعمتی که فراتر از گفته ها و شنیده ها است.

تولیت مرقد امام(ره) در بخش پایانی سخنان خود از آیت‏الله اراکی به سبب تلاش در جهت وحدت امت اسلامی تقدیر کرد.




۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن