تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816914064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشهدی علی شکسته بند و 55 سال خدمت صلواتی


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
مشهدی علی شکسته بند و 55 سال خدمت صلواتی
مشهدی علی شکسته بند و 55 سال خدمت صلواتی با مشاهده بیمار متوجه شدم که اتفاقا فک آن خانم، حین زمین خوردن دچار دررفتگی شده است که با مقداری کار، فک در جای خود قرار گرفت و همان لحظه شروع به صحبت کردن کرد و گفت: خودم هم واقعا نمیدانستم که مشکلم این باشد و واقعا باور کرده بودم که سکته کرده ام!


به گزارش فرهنگ نیوز، در سالهای دور که مردم مناطق محروم از خدمات پزشکی بی نصیب بودند برای حل مشکلات درمانی از طب سنتی یا طب تجربی استفاده می کردند که آثار موفق این تجارب هنوز هم دربسیاری از مناطق وجود دارد و در خیلی از موارد مردم برای درمان بیماریها یا مشکلات عارضی از طب قدیم تجربی استفاده می نمایند.
 
شکسته بندی از حرفه های سنتی بوده که فرد به اصطلاح شکسته بند با استفاده از ابزار ساده ای مثل چوب، پارچه و گیاهانی که برای رفع درد کوفتگی، دررفتگی مفاصل، و شکستگی استخوانها استفاده می شده محل ضربه را آتل و ضمن توصیه های لازم به بیمار، زمینه را برای بهبود او فراهم می کرد.
 
علی ربیعی فرادنبه پیرمرد75 ساله فرادنبه ای معروف به مشهدی علی شکسته بند، یکی از شکسته بندهای سنتی است که به گفته خود این حرفه را از سن کمتر از20سالگی از پدر خود یاد گرفته و اکنون بیش از 55سال است که مراجعین را درمان می نماید.
 
به عشق خدمت به مردم این کار را انجام می دهم
 
وی گفت: از روزی که این کار را فرا گرفته ام فقط به عشق پاداش اخروی و خدمت به مردم بدون اخذ یک ریال از بیماران تاکنون این کار را انجام داده و درب خانه ام همیشه و همه وقت به روی مراجعین باز است.
 
او در ادامه افزود: کاری که یاد گرفته ام به صورت موروثی از پدر و اجدادم به من رسیده است و با عشق به رضایت الهی و به نیت هدیه ثواب و اجر این کار به ارواح پدر و اجدادم، 24ساعته به صورت رایگان به مردم خدمت می کنم و حتی در بسیاری از موارد ساعتهای دیروقت که مورد حادی وجود داشته باشد یا تحمل درد برای بیمار ممکن نباشد با کمال میل و به نیت اینکه خدمت در همان ساعت استراحت یا نیمه شب ثواب عبادت خدا  و شب زنده داری دارد از مراجعین پذیرایی می کنم.
 
او خاطره انجام اولین کار در این حرفه را این گونه بیان می کند: سالهای نوجوانیم بود که پای مادرم دچار دررفتگی مفصل شد و چون پدرم در منزل حضور نداشت،با آموخته هایی که از او داشتم پای مادرم را جا انداختم و از آن روز بود که با تشویقهای مادر و حمایتهای پدر، این کار خداپسندانه را به عنوان یک خدمت برای همنوعان شروع کردم.
 
هیچ گاه حاضر نشدم شیرینی این خدمت را با پول عوض نمایم
 
شکسته بند سنتی فرادنبه که بازنشسته ذوب آهن نیز است، گفت: به خاطر اینکه در زمان نوجوانی و موقع حیات پدرم از راه کشاورزی در آمد مختصری داشتیم و از سال 58  که کارمند ذوب آهن شدم درآمدی هرچند جزئی داشتم، هیچ گاه حاضر نشدم شیرینی این خدمت را با پول عوض نمایم چرا که پدر و اجدادم نیز هیچگاه در ازای خدمتی که در این راستا به مردم کردند پولی دریافت نکردند.
 



 
دعای خیر مردم بهترین پاداش من است
 
وی تصریح کرد: خدماتی که در طی این سالیان طولانی به مردم ارائه کرده ام باعث رونق و برکت در زندگیم شده است و دعای خیر مردم برای عاقبت به خیری خود، فرزندان و خانواده ام بهترین پاداش برای من است.
 
ربیعی در مورد سطح ارائه خدمات به مراجعین گفت: از کوفتگی جزئی تا در رفتگی مفاصل و ترک خوردگی و شکستگیهای استخوان را با استفاده از دانش سنتی و تجربی که دارم درمان کرده ام.
 
وی خاطر نشان کرد: مراجعینی داشته ام که با توجه به وضعیت بسیار بد شکستگی ابتدا به پزشک مراجعه کرده و وقتی با هزینه های سنگین درمان مواجه شده اند به من مراجعه کرده که بدون ریالی هزینه، بهبودی خود را باز یافته اند، ضمن اینکه در بسیاری از موارد به دلیل اینکه امکان حرکت برای بیمار به دلیل شدت صدمات وارده وجود ندارد با حضور در منزل اشخاص کار درمان آنها را به عهده می گیرم.
 
وی گفت:بیمارانی که به من مراجعه می کنند عمدتا همشهریان فرادنبه ای هستند ولی مراجعات زیادی از سطح شهرستان بروجن و مناطق دیگر استان و حتی زرین شهر، فولادشهر، مبارکه و اصفهان هم دارم.
 
وی درباره خاطره سفر به جزیره کیش گفت: در این مسافرت، به فردی برخورد کردم که به دلیل مصدومیت توان راه رفتن نداشت که داوطلبانه تجربه خودم را در اختیار او گذاشته و او را درمان کردم.
 
تابستان سال گذشته هم به منطقه تفریحی سیاسرد بروجن رفته بودیم که یکی از گردشگران از شدت دردپا توان راه رفتن نداشت و شدیدا از درد به خود می پیچید، با اینکه مرا نمی شناختند از آنها خواستم که پای بیمار راببینم که با بررسی که انجام دادم دیدم  ناحیه مفصل پا دچار دررفتگی شده است و در کوتاهترین زمان نسبت به جا انداختن مفصل اقدام نمودم که فرد آسیب دیده از سرعت فروکش کردن درد واقعا متعجب شده بود.
 
شکسته بند سنتی گفت: در انجام کار، درمان بعضی مصدومیتها با تحمل درد مختصری انجام ولی درمان بعضی دیگر با تحمل درد بیشتر و مراقبتهای ویژه تر محقق می شود، درمان دردهایی مثل ضرب خوردگی(کوفتگی) و جابجایی رگها(رگ به رگ)کشیدگی عضلات و حتی دررفتگی انگشتان راحت تر و با درد کمتری همراه بوده اما درمان مصدومیتهایی مثل ترک خوردگی استخوان، دررفتگی مفاصل کتف، فک، آرنج و زانو و شکستگی های استخوانها با تحمل درد به مراتب شدیدتری همراه است.
 
ربیعی افزود: برای حصول نتیجه مناسب و برگشت حالت اولیه در مفاصل و استخوانها و جلوگیری از تغییراتی مثل کج جوش خوردن استخوان شکسته یا رشد اضافه غضروفها توصیه های لازم به مصدومین می شود و حتی در بسیاری از موارد  به صورت داوطلبانه و حس انجام وظیفه با حضور در منزل آنان از روند بهبودی سرکشی، و مراقبتهای پس از کار را زیرنظر گرفته تا بهبودی کامل برای اشخاصی که امید سلامت مجدد را به دستان من گره زده اند حاصل شود.
 
ربیعی در ادامه گفت: تشخیص بیماری(مصدومیت) و دقت در درمان دو عاملی است که قطعا هم در طب سنتی و هم در طب نوین برای درمان موفقیت آمیز نتیجه کاملا مستقیم دارد.
 
شکسته بند سنتی افزود: هیچ گاه یادم نمی رود چند سال پیش شخصی به من مراجعه کرد و از وضعیت پیش آمده برای همسرش بسیار ناراحت بود، موضوع را این گونه برایم شرح داد که مدتی پیش همسرم یکدفعه زمین خورد پس از انتقال او به بیمارستان با مشاهده انحراف در فک و ناتوانی در تکلم تشخیص سکته داده می شود و چند روز در بیمارستان بستری می گردد، وضعیت ظاهری او طوری بود که نه بهتر و نه بدتر می شد و حالت ثابتی داشت تا اینکه از بیمارستان مرخص شد و یکی از بستگان به او پیشنهاد میدهد که من او را ببینم، با مشاهده بیمار متوجه شدم که اتفاقا فک آن خانم، حین زمین خوردن دچار دررفتگی شده است که با مقداری کار، فک در جای خود قرار گرفت و همان لحظه شروع به صحبت کردن کرد و گفت: خودم هم واقعا نمیدانستم که مشکلم این باشد و واقعا باور کرده بودم که سکته کرده ام!  
 



 
عبدالله علایی یکی از مصدومینی که سال 88در یک سانحه تصادف از دو جای استخوان قسمت ران دچار شکستگی شدیدی شده بود در گفت و گو با جهانبین نیوز، گفت: از صحنه تصادف توسط مردم به بیمارستان منتقل شده بودم ولی وقتی متوجه شکستگی پایم شدم با اصرار از همراهانم خواستم که مرا پیش مشهدی علی ببرند، با ارائه رضایت از بیمارستان خارج و وقتی پیش او رفتم با مشاهده عکس رادیولوژی و وضعیت پایم گفت: وضع شکستگی پیچیده ای دارد من فقط با یک شرط درمان او را می پذیرم که به تمام توصیه های من عمل کند و من هم پذیرفتم، او گفت مدت2ماه باید استراحت مطلق داشته باشی و به هیچ عنوان جابجایی نداشته باشی، با رعایت تمام توصیه های او بعد از2ماه بدون هیچ مشکلی بهبودی خودم را بازیافتم ضمن اینکه در تمام این مدت، او مثل طبیبی مهربان مرتب از وضعیت من سرکشی و موارد لازم را تذکر می داد.
 
برخی ترکیبات گیاهی و ستنی در درمان مصدومیتها
 
علی ربیعی درباره استفاده از برخی ترکیبات گیاهی و ستنی در درمان مصدومیتها و خواص آنها گفت:
 
1:خاکستر نمناک(نم مختصر) و نمک برای درمان دردهای ناگهانی مچ دست که بر اثر کار و فعالیت زیاد مصدوم شده است استفاده می گردد.
 
2:ترکیب زرده تخم مرغ(ترجیحا تخم مرغ بومی) و گل بومادران(گل برنجاسف) برای درمان کوفتگیهای بدون زخم به کار می رود.
 
3:برای درمان کوفتگی می توان از ترکیب آردگرم(حرارت داده شده) و نمک گرم شده روی سطح بدون زخم که با روغن(ترجیحا روغن زیتون یا روغن حیوانی) چرب شده باشد استفاده کرد.
 
4:برای درمان کوفتگی سطوحی که همراه با زخم باشد استفاده از ترکیب عسل طبیعی خالص و زنجبیل آسیاب شده توصیه می گردد.
 
5:برای درمان دردهای طولانی مدت مفاصل، ترکیبی از مقدار بسیارکمی کندر، مقداری دنبه تازه،مقداری حنا و زرده تخم مرغ استفاده می شود.
 
6:استفاده از ترکیب پوست خشک آسیاب شده انار با زرده تخم مرغ بومی به مدت 15روز برای درمان ترک خوردگی استخوان توصیه می شود.
 
7:ترکیب کوبیده خرما و دنبه تازه برای دررفتگی انگشتان و مفاصل بسیار سودمند است، مخصوصا برای مفاصل در رفته ای که سخت جا می افتند بسیار نافع بوده و جارفتن مفصل را راحت کرده، درد را بسیار کاهش می دهد.این ترکیب همچنین برای مواقعی که پا دچار پیچش شده باشد بسیار مفید بوده و طرز درمان به این صورت است که مدت12 ساعت ترکیب را روی موضع آسیب دیده بسته و پس از آن پا را روی بطری شیشه ای می چرخانند تا ریزه استخوانهای رو و زیر پا در محل خود قرار گرفته و رفع درد شود.
 
مشهدی علی درپایان ضمن تشکر از اعتماد مردم به تجربه او گفت: در تمام این سالها هیچ چیز لذت بخش تر از بازیابی سلامت بیمارانم نبوده است و آرزو می کنم هیچ گاه حادثه ای برای کسی رخ ندهد ولی با روی باز و آغوش گشاده خدمت به مردم عزیز را افتخار خود می دانم.
 
* جهانبین نیوز









95/9/30 - 19:23 - 2016-12-20 19:23:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن