تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817396736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تردد ۲.۵ میلیون بمب متحرک در خیابان‌های کشور


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تردد ۲.۵ میلیون بمب متحرک در خیابان‌های کشور
طبق برآوردهای صورت گرفته حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خودروی گازسوز از مجموع قریب به ۴ میلیون خودروی گازوسوز در حال تردد در کشور، در زمان مناسب اقدام به بازرسی فنی مخزن CNG خود نکرده اند و احتمال بروز اشکال فنی و انفجار مخازن این خودروها وجود دارد.
تسنیم: در روزهای اخیر «نیره پیروزبخت» رئیس سازمان استاندارد که در همایش صنعت CNG ایران سخنرانی می کرد، از خودروهای گازسوز بازرسی نشده با عنوان "بمب متحرک" یاد کرد و گفت: "باید بعد از مدتی مخازن خودروها بازرسی شوند که متأسفانه هنوز ساز و کاری در مراجع دولتی برای این امر تعریف نشده است که در این صورت امکان دارد خودروها تبدیل به بمب متحرک شوند."

در حال حاضر قریب به 4 میلیون دستگاه خودروی شخصی گازسوز در کشور در حال تردد است که برآوردها نشان می دهد از این تعداد، مالکان قریب به 2 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در زمان مناسب اقدام به بازرسی مخازن CNG خود نکرده اند.

در حالی که طبق استانداردهای جهانی مخازن CNG خودروهای گازسوز به طور مطلوب باید سالی یکبار مورد بازرسی فنی قرار گیرد، 2 میلیون و 500 هزار خودروی گازسوز در ایران بیش از 3 سال است که مخازن CNG آنها مورد بازدید فنی قرار نگرفته و برخی از این خودروها بیش از 7 یا 8 سال است بدون حتی یکبار مراجعه به مراکز معاینه فنی در شهرها تردد می کنند.

تردد این خودروها بدون بازرسی ادواری مخازن CNG، موجب شده تا هر از گاهی در یک نقطه از کشور شاهد انفجار یک خودروی گازسوز باشیم.

سازمان ملی استاندارد، وزارت نفت و مراکز معاینه فنی هر کدام می توانند مرجعی مطمئن برای نظارت بر بازرسی فنی مخازن CNG خودروها باشند اما قانون هیچ کدام از این نهادها را ملزم به انجام این مسئولیت نکرده و این وظیفه بر دوش وزارت کشور افتاده و این نهاد حاکمیتی است که در زمینه بازرسی ادواری مخازن CNG خودروهای گازسوز مسئولیت دارد. این نهاد رسمی کشور نیز شاید به علت تعدد مسئولیت ها و وظایف و شاید به دلیل عدم مرتبط بودن فعالیت های آن با این موضوع تخصصی، در طی سالهای گذشته نسبت به لزوم بازرسی ادواری مخازن CNG خودروهای گازسوز توجهی از خود نشان نداده است.

برخی از خودروهای گازسوز در نقاط مختلف کشور، در نبود نظارت کافی، به صورت غیرفنی و غیر ایمن در کارگاههای زیرزمینی و زیرپله ای از خودروی بنزین سوز به گازسوز و دوگانه سوز تبدیل شده اند که این قبیل خودروها که هیچ آمار دقیقی از تعداد آنها در دست نیست، خطر اصلی انفجار در زمان سوخت گیری محسوب می شوند.





تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن