تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 19 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

صنعت نواز

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799753595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«استعفا يا استيضاح» سرنوشت وزير راه و شهرسازي در حادثه راه‌آهن


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «استعفا يا استيضاح» سرنوشت وزير راه و شهرسازي در حادثه راه‌آهن
در پي قرائت كميسيون عمران از سانحه ريلي سمنان روز گذشته اغلب نمايندگان هم به گزارش اعتراض داشتند و هم اينكه خواستار استعفا يا استيضاح وزير راه و شهرسازي بودند.
به گزارش «جوان» نادر قاضي‌پور نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي پيش از ظهر ديروز در جريان بررسي گزارش كميسيون عمران مجلس درباره حادثه قطار سمنان در صحن علني گفت: آقاي آخوندي! اگر خانواده شما هم در اين حادثه جان باخته بودند اينطور خونسرد و ساده از كنار اين مسئله عبور مي‌كرديد يا اينكه نمايندگان مجلس را مقصر مي‌دانستيد؟ البته ما هم تقصير داريم كه پول مي‌دهيم و نظارت نمي‌كنيم.  نماينده مردم اروميه در مجلس با اشاره به حادثه برخورد دو قطار در سمنان و كشته شدن 50 نفر انسان با شرف و متدين، گفت: آقاي آخوندي! بهتر است براي تسلي خاطر بازماندگان هر چه زودتر استعفا كنيد.
قاضي‌پور خطاب به وزير راه گفت: آقاي آخوندي! اگر حادثه‌اي در يك كارگاه رخ دهد اولين كسي را كه مورد مواخذه قرار مي‌دهند، رئيس كارگاه است. پس شما تصور نكنيد كه اين برخورد يك برخورد غيرعادي است.

وي با اشاره به حادثه انفجار قطار نيشابور در سال 82، تصريح كرد: اگر وزير راه وقت استعفا مي‌كرد يا رئيس‌جمهور وقت او را عزل مي‌كرد، امروز شاهد اينگونه اتفاقات در كشور نبوديم. آيا ما مي‌توانيم از خون اين همه آدم بگذريم و آيا اين خون‌ها بر ذمه شما نيست؟ شما بهتر بود روز اول استعفا مي‌داديد و هنوز هم براي اين كار دير نشده و بهتر است براي تسلي خاطر بازماندگان هر چه زودتر استعفا كنيد.
نماينده مردم اروميه در مجلس ضمن تشكر از رئيس قوه قضائيه براي صدور دستور ورود دادستاني سمنان به موضوع گفت: فراكسيون‌هاي كارگري و مناطق ترك‌نشين مجلس هر دو مصر در پيگيري برخورد با عاملان اين حادثه هستند و در اين موضوع برخورد با نيروهاي پايين‌دست مد‌نظر آنها نيست بلكه خواستار برخورد با كله‌گنده‌هايي هستند كه بايد به فكر جلوگيري از بروز اينگونه حوادث مي‌بودند.
  
وزير راه در حادثه سمنان مقصر است
 از سوي ديگر غلامعلي جعفرزاده‌ايمن‌آبادي نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز قوه مقننه در سخناني با اشاره به كميسيون عمران درباره سانحه ريلي سمنان گفت: بنده به اين گزارش اعتراض دارم چون اين گزارش داستان و قصه است.
وي ادامه داد: 50 نفر از هموطنانمان زنده زنده در آتش سوختند اما مجلس نقش خود را درباره اين حادثه به‌خوبي ايفا نكرد.

نماينده مردم رشت در مجلس با بيان اينكه «من مخالف استيضاح وزير راه و شهرسازي هستم»، افزود: اما اين نبايد متصور شود كه چك سفيدي به وزير راه و شهرسازي داده شده است و چون چند ماه تا پايان دولت باقي مانده هر وزيري هر كاري خواست انجام بدهد.
وي با ابراز اينكه گزارش مسئولان راه و شهرسازي و مصاحبه‌هاي آنها، نمك پاشيدن بر زخم مردم بود، گفت: در حادثه ريلي سمنان وزير راه مقصر است. نماينده مردم رشت گفت: سيستم ATC كه در قطارها نصب شده فاقد ابتدايي‌ترين استاندارد بين‌المللي است. وي با اظهار اينكه 15 هزار و 608 لكوموتيو فعال در حال جابه‌جايي مسافران بين خط مشهد ــ تهران هستند، گفت: 664 لكوموتيو تنها به سيستم ATC مجهز هستند كه نشان مي‌دهد 58 درصد قطارهاي مسير تهران ــ مشهد فاقد اين سيستم هستند.

جعفرزاده‌ايمن‌آبادي ادامه داد: به گزارش وزارت راه و شهرسازي در شش ماهه سال 95، 3هزار و 988 بار سيستم ATC خراب شده است و طبق همان گزارش هفته‌اي 111 خرابي يعني روزانه 16 خرابي براي اين سيستم ثبت شده كه نشان مي‌دهد در كمتر از 20 ساعت زمان خراب شدن اين سيستم بوده است.

وي با اعلام اينكه «سيستم امداد و نجات ما نيز در بدترين وضعيت قرار داشته» گفت: حدود سه ساعت طول كشيده تا هليكوپترها بر سر سانحه حضور پيدا كنند، آن هم در شرايطي بوده كه حتي يك كپسول آتش‌نشاني به‌همراه نداشته‌اند. نماينده مردم رشت با خطاب قرار دادن علي مطهري نايب‌رئيس مجلس گفت: استيضاح را به صحن مجلس مي‌كشانيم تا همه وزرا بدانند كه تا دقيقه 90 بايد به مردم و نمايندگان آنها پاسخگو باشند. نماينده مردم رشت تصريح كرد: بنده شنيده‌ام لاريجاني اعلام كرده كه استيضاح وزير راه الان به‌صلاح نيست كه علي مطهري نايب‌رئيس مجلس نيز در پاسخ به اين سخنان گفت: استيضاح وزير راه و شهرسازي طبق روال در حال پيگيري است.
  
ضعف مديريت در وزارت راه مشهود است
علي مطهري نايب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه وزارت راه و شهرسازي در حادثه ريلي سمنان مقصر بوده است، گفت: ضعف مديريت در وزارت راه مشهود است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن