تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816780620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدارسی که آب و سرویس بهداشتی ندارند | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ مناطق محروم که مردم آنها مطالبه‌گر نیستند مورد بی‌توجهی دولت قرار گرفته‌اند و در این مناطق عمق محرومیت مدارس آنقدر زیاد است که حتی با نبود آب و کمبود سرویس بهداشتی مواجه هستند.

به گزارش تراز ،ماجرای تحصیل دانش‌آموزان روستایی،‌ عشایری و کودکان کار قصه پرغصه خود را دارد. دانش‌آموزان مناطق روستایی و عشایری باید با به جان خریدن محرومیت‌ها و تحمل سختی‌ها به تحصیل بپردازند، طی کیلومتر‌ها مسیر برای رسیدن به مدرسه، کمبود امکانات آموزشی، تحصیل در مدارس فرسوده و کپری و ادامه تحصیل با حضور در مدارس شبانه‌روزی و دوری از خانواده تنها بخشی از سختی‌های تحصیل در مناطق محروم کشور است.

سیستان و بلوچستان به عنوان محروم‌ترین استان کشور در بحث فضای آموزشی شناخته می‌شود. پس از آن بیشترین محرومیت‌ها سهم جنوب استان کرمان و آذربایجان غربی است و مدارس روستایی این استان‌ها قدمت بسیار بالایی دارند و هر لحظه امکان فرو ریختن ساختمان مدرسه وجود دارد.

شاید اصلاً‌ قابل تصور نباشد که در قرن بیست و یک و زمانی که ایران به یکی از قدرت‌های برتر علمی منطقه تبدیل شده است، هنوز هم برخی دانش‌آموزان این مرزوبوم برای تحصیل باید سختی‌های بسیاری به جان بخرند و هنوز هم کلاس‌های درس در کپر برگزار شود.

شورای رفع محرومیت از 4 استان کشور با حضور مسئولان آموزش‌وپرورش و معاون توسعه روستایی مناطق محروم کشور برای رفع محرومیت از مدارس این استان‌‌ها تشکیل شد اما نتیجه و بروندادی مشهودی برای بهبود وضعیت مدارس این مناطق حاصل نشد.

احمد حمزه نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص وضعیت مدارس جنوب کرمان اظهار کرد:‌ اعتبارات آموزش‌وپرورش برای نوسازی مدارس فرسوده و تخریبی کافی نیست و این سؤال مطرح است که برای بازسازی و تعمیر مدارس فرسوده چه مقدار بودجه اختصاص یافته است؟

وی افزود:‌ در بحث بودجه سنواتی باید توجه بیشتری به مدارس تخریبی و فرسوده داشت هم‌اکنون حتی برای تعمیر صندلی‌های فرسوده مدارس می‌گویند بودجه نداریم.

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ متأسفانه بیشترین توجه و تمرکز آموز‌ش‌وپرورش بر مدارس مراکز استان‌ها و مناطق شهری است و در مناطقی که مردم آن مطالبه‌گر هستند، اعتبارات بیشتری را هزینه می‌کنند اما به مناطق محروم که مردم آنها مطالبه‌گر نیستند، توجهی ندارند و تقسیم منابع مالی عادلانه نیست.

حمزه بیان کرد:‌ کمیسیون تلفیق مجلس 3 میلیارد دلار برای تعمیر و بازسازی مدارس فرسوده تصویب کرده است که در صورت رأی آوردن در صحن علنی مجلس، منجر به ایجاد تحول در بحث نوسازی مدارس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در منطقه کهنوج عمق محرومیت مدارس آنقدر زیاد است که حتی دو هزار سرویس بهداشتی کمبود دارند، گفت:‌ بسیاری از مدارس آب ندارند و چندین مدرسه در قلعه گنج ساخته شده است که در خرید امتیاز برق ناتوان مانده‌اند.

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:‌ مدارس مناطق محروم مشکلاتی دارند که اگر آن را برای ساکنان شهرهای بزرگ و پایتخت بازگو کنیم غیرقابل باور است و این موضوع عجیب است که دانش‌آموزی به دلیل نداشتن پول خرید کتاب قید تحصیل را بزند.


منبع: تسنیم

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 22 آذر 1395 - 12:25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن