تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817444629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد قزاقستان برای تبدیل شدن به کریدور حضور ایران در اورآسیا


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: پیشنهاد قزاقستان برای تبدیل شدن به کریدور حضور ایران در اورآسیا
وزیر توسعه سرمایه‌گذاری قزاقستان گفت: قزاقستان در ۱۰ سال اخیر به لطف صنعتی سازی خود توانسته است ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذار خارجی جذب کند و با توجه به اینکه عضو اتحادیه اوراسیا به حساب می‌آید می‌تواند کریدوری برای حضور ایران در منطقه باشد.
قسیم بیک وزیر توسعه سرمایه‌گذاری قزاقستان امروز در دیدار با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران اظهار کرد: رویکرد اجلاس تهران بررسی توافقات پیش‌رو برای امضا در سفر آینده رئیس جمهور ایران به قزاقستان بسیار مورد اهمیت است.

به گزارش نامه نیوز، وی افزود: از تلاشهای هیئت‌های کارشناسی دو کشور برای ثبت تفاهمنامه میان دو کشور ایران قزاقستان قدردانی می‌شود و امیدواریم شرایط گسترش روابط دوجانبه دو کشور در همه زمینه‌ها را فراهم کنند.

وزیر توسعه سرمایه‌گذاری قزاقستان ادامه داد: مناسبات ایران و قزاقستان می‌تواند به عنوان الگوی مناسب بین‌المللی تضمین شود و در اختیار سایر کشورهای همسایه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: روابط سیاسی دو کشور اکنون در سطح بسیار عالی قرار دارد به طوری که روسای جمهور دو کشور در مدت حضور آقای روحانی در ریاست جمهوری ایران 11 دیدار رسمی دو کشور با یکدیگر داشتند.

قسیم بیک گفت: پتانسیل موجود در دو کشور برای تعاملات اقتصادی بسیار بیشتر از آن چیزی است که از آن استفاده می‌شود به طوری که در سالهای اخیر حجم گردشگران دو کشور کاهش یافته است اما باید اذعان داشت که این روند جهانی است.

وزیر توسعه سرمایه‌گذاری قزاقستان گفت: قزاقستان سیاست صنعتی شدن خود را در سالهای آینده در دستور کار دارد و ما علاقمند به جذب و حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور خود هستیم که در این صورت از ایران بشدت استقبال می‌شود.

* قزاقستان 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذار خارجی جذب کرد

وی تاکید کرد: در 10 سال اخیر به لطف صنعتی شدن قزاقستان توانسته‌ایم 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب کنیم.

قسیم بیک گفت: قزاقستان با توجه به اینکه عضو اتحادیه اوراسیا است می‌تواند دروازه ورود تجار ایرانی به کشورهایی که عضو اوراسیا باشند، باشد.

وزیر توسعه سرمایه‌گذاری قزاقستان با اشاره به شرایط افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور گفت: یکی از مهمترین راهکارها ایجاد کمیسیونهای مشترک با ایران است و در این فضا می‌توان هر مشکلی را حل کرد.

* همکاری مشترک ایران و قزاقستان در بخش معدن

قسیم بیک در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به استفاده از دانش فنی ایران در بخش معدن گفت: در حوزه معدن آینده خوبی برای توسعه همکاریها میان دو کشور وجود دارد و شرکتهای ایرانی می‌توانند در 19 معدن قزاقستان فعالیت‌های مشترکی با ما داشته باشند.

وی  با اشاره به اینکه قزاقستان جزو 10 کشور دارای معدن کُروم، آهن، مس، روی و تمام عناصر شیمیایی جدول مندلی‌اف است، گفت: قزاقستان علاقه‌مند است در خصوص تولید و بهره‌برداری از این مواد معدنی از تجربیات ایران استفاده کند و سرمایه‌گذاری مشترک در این خصوص داشته باشیم.

قسیم بیک افزود: برای اولین بار قرار است در حوزه انرژی قزاقستان برای تجدیدپذیر شدن انرژی مصرفی قزاقستان از انرژی خورشیدی در استانهای جنوبی کشورمان استفاه کنیم که در این خصوص از تجربیات ایران استفاده خواهیم برد.

وزیر توسعه سرمایه‌گذاری قزاقستان گفت: براساس تفاهمات صورت گرفته و اهداف تعیین شده قصد ایجاد مسیر ترانزیت برای دسترسی قزاقستان، چین و روسیه به خلیج‌فارس و کشورهای اطراف آن وجود دارد  و همچنین امسال خط هوایی میان دو کشور افتتاح شد و به دنبال ایجاد خط پروازی مستقیم  جدیدی از آستانا به ایران هستیم.

وی همچنین در خصوص شرایط ویزای توریستی گفت: به دنبال آن هستیم که امکان صدور ویزای توریستی برای گردشگران ایرانی فراهم کنیم که تفاهماتی در این خصوص صورت گرفته است.  

قسیم بیک با اشاره به ایجاد نقشه راه صنعتی و حمل و نقل در جریان حضور رئیس جمهور ایران در قزاقستان گفت: یک میلیارد و 300 میلیون دلار برای طرحهای مورد همکاری میان دو کشور در نظر گرفته شده است و برای تحقق این امر باید فعالان اقتصادی کشور دائما با هم در تماس باشند.

وی در پایان خطاب به بازرگانان ایرانی گفت: ایرانیان می‌توانند با تسهیلات خوبی که کشور قزاقستان در اختیار آنها قرار می‌دهد در کشور ما سرمایه‌گذاری کنند به طوری که بازرگانانی ایرانی برای حضور در قزاقستان حتی معافیت مالیاتی خواهند داشت.



منبع: تسنیم


۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن