تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817434621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلوگیری از هدررفت انرژی و انتشار گاز گلخانه‌ای با سیستم تمام اتوماتیک در كشاورزی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جلوگیری از هدررفت انرژی و انتشار گاز گلخانه‌ای با سیستم تمام اتوماتیک در كشاورزی
یک کارشناس مکاترونیکی دانشگاه علوم تحقیقات از اختراع نهالکار و سمپاش تمام اتوماتیک برای جلوگیری از هدررفت انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای خطرناک خبر داد.


لاجوردی کارشناس مکاترونیکی دانشگاه علوم تحقیقات در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: نهالکار و سمپاش تمام اتوماتیک اختراع شده تلفیق علم اتوماسیون و ابزار دقیق با سیستم های کشاورزی و دانش کشاورزی است که مدل گلخانه‌ای آن کاملا هوشمند و با سیستم کنترل از هدر رفت انرژی  جلوگیری می کند.


وی با بیان اینکه این سیستم توسط دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات و برای اولین بار در ایران طراحی شده  افزود: این سيستم به علت تجهیز به بخاری گلخانه، کربن تولید می‌کند و  توسط کاتالیزورهای نصب شده در خود، گازهای خطرناک  و مشتقات آن را جدا می‌کند. 


لاجوردی ادامه داد: کربن به وجود آمده در این فرآیند  به گلخانه‌ها تزریق می‌شود که این امر باعث افزایش راندمان 30 تا 40 درصدی گلخانه ها در زمستان  می شود.


کارشناس مکاترونیکی دانشگاه علوم تحقیقات بیان داشت: این اختراع در جهت تحقق تعهد ایران در اجلاس پاریس به منظور کاهش مصرف انرژی و انتشار کربن به عنوان گاز گلخانه‌ای و روشی برای جلوگیری از گرمایش زمین در بخش کشاورزی است. 


وی دستگاه پیوندکار را یکی دیگر از  دستاوردهای دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات معرفی کرده و افزود: برای  پیوند نهال‌های پسته، دستگاهی به نام پیوندکار طراحی شده، علاوه بر این دستگاه نهالکار اتوماتیک هم به شکل کاملا هوشمند، با قابلیت تنطیم خود بالانس هم می‌تواند در هر شرایطی به نهالکاری بپردازد. 


کارشناس مکاترونیکی دانشگاه علوم تحقیقات ادامه داد: این دستگاه قادر است با توجه به نوع نهال، در ساعت حدود ۷۰ تا 100 نهال بکارد.


لاجوردی با اشاره به سمپاش اتوماتیک به عنوان اختراع دیگر بیان داشت: این دستگاه توسط سنسورهایی، حضور و شرایط فیزیکی درختان را تشخیص داده و بر مبنای آن سم‌پاشی را  کنترل و از هدر رفت آن جلوگیری می کند.  


این کارشناس به محصول پلاسما هم به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای دانشگاه علوم  تحقیقات اشاره کرد و افزود: بارهای یونیزه شده را در بذرها می‌پاشد و راندمان رشد بذر را تا 30 درصد بالا می برد. 


وی با بیان اینکه برای برخی از این دستگاه‌ها مجوز ثبت اختراع گرفته شده است، گفت: کارها پژوهشی بوده و هیچکدام هنوز  تجاری سازی نشده است،  ما آن‌ها را  درششمین نمایشگاه بین المللی محصولات و فناوری کشاورزی، ارگانیک و صنایع وابسته معرفی می‌کنیم تا برای ترویج استفاده از آن‌ها در بخش کشاورزی به منظور کاهش استفاده از آب، سم و صرفه جویی در انرژی و کنترل انتشار فرهنگ سازی کنیم .





۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن